Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: wiikey

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    37
    Respekt
    18

    wiikey

    hej, min wiikey slutade fungera och även fast alla lödningar satt rätt fungerade den fortfarande inte. jag lät en släkting (som kan löda) löda chippet en gång till men även fast chippet satt rätt fungerade det fortfarande inte.
    jag tror att min wiikey jag fick gick sönder pga något fel och jag undrar om chippen har någon garanti, om de slutar fungera tack vare dålig klavité borde man få ett nytt chipp. Får man det?

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    207
    Respekt
    20
    Det beror väl på var du köpte det.
    Om dom har garanti påt.
    Man lär sig så länge man lever
    Wii med wikey
    Gamecube med viper cobra 1.1 och BBA
    Gamecube med qoob pro och fullsize case
    C2D 3,0 ghz 750gb ati1950xt
    Bärbar Intel pentium core 2 duo 2ghz 120 gb hd

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    37
    Respekt
    18
    jag köpte det på psxcare...

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi har monterat flera hundra wiikey. Inte ett enda chip har det varit fel på. Problemen beror oftast på dålig lödning, dåligt brända skivor eller dålig dvdläsare i konsollen.

    Om det mot förmodan är fel på chippet så byter vi ut det. Har du bränt sönder chippet så får du köpa ett nytt till nedsatt pris. Tillverkaren byter ut alla chip som är defekta - även om kunden bränt sönder chippet - men vill du göra ett sånt byte så får du betala frakten för chippet till leverantören i asien :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    37
    Respekt
    18
    hur mycket kostar det att köpa ett nytt chipp till nedsatt pris? och hur mycket skulle det kosta att få chippet monterat in i wiin?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nytt chip c:a 300:-

    Montering av chip du köpt av oss kostar 500:- så länge det inte är några skador vi måste reparera, då kan det tillkomma ett par hundralappar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    37
    Respekt
    18
    hur ska jag göra när jag beställer ett nytt chipp för 300:-?
    om man beställer på vanligt sätt kostar det 445:-

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Skicka in det trasiga chippet och skriv att du vill beställa ett nytt, ange även namn/adress och ditt kund/order# från förra beställningen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    37
    Respekt
    18
    ok, tack

Liknande diskussioner

  1. Wiikey installation
    By housepainter in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 33
    Senaste inlägg: 2007-09-07, 20:17
  2. Snabba WiiKey frågor
    By ravedog in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 28
    Senaste inlägg: 2007-08-13, 20:10
  3. WiiKey eller WIID?
    By Wakkashi in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-12, 22:42
  4. Wiikey problem
    By ikwal in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-27, 21:19
  5. Wiikey och olika chipsets
    By b99andla in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-13, 08:21

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •