Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Inget ljud från video

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Inget ljud från video

    Har kopplat bild med komponent kabel, ljud via optisk. men får inget ljud när jag spelar upp video varken nerladdade demos eller James Bond BlueRay skivan man fick efter registrering. Dock får jag ljud från spel med denna koppling.
    Kopplar jag in audio med component kabel funkar ljudet.

    Tips ??

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kolla om du hittar någon separat settings meny för dvdspelaren. Jag har inte testat dvdfilmer på ps3 än :-) Men på PS2 så hade man en massa settings tillgängliga om man tryckte på hmmm select tror jag när man såg på film.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Okej, skall kolla ikväll, lite skumt är det då jag får ljud från spel men ej video från den optiska utgången.

    //osis

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Kollade igår med select, fick upp lite mer info på TVn men inget som gick att ändra.

    //osis

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Kolla även inställningarna i filmens meny
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Fick du upp de där 3-4 raderna med små ikoner med olika inställningar man kan göra?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Bild på Xbox och ljud från datorn?
    By Dikkie in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-30, 14:34
  2. Inget ljud vid dvd i xbmc
    By stsfctn in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-19, 17:55
  3. Konstigt ljud från DVD-läsaren?
    By dea in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-10-22, 17:22
  4. mgs2...inget ljud?
    By barfex in forum Playstation 2 - spelfrågor
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-03-11, 16:52
  5. Inget ljud i bakhögtalarna vid spel med PS2
    By MatteKalle in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2000-12-03, 03:47

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •