Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: PS3 Nu eller senare USA eller Svensk

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21

    PS3 Nu eller senare USA eller Svensk

    Hej!
    Har en fundering, ska man skaffa en ps3 nu eller senare och är det bättre att skaffa en från t ex USA ? Har hört att den ska vara bättre men jag vet inte säkert. Det verkar som den ska funka lika bra som om man skaffar en från sverige.
    Detta med att den inte kan spela svenska spel eller filmer kanske löser sig i framtiden, man vet aldrig vad dom kan hitta på för att få sånt att funka.
    PS3 spel verkar ju vara regionsfria så det spelar ju ingen roll.
    I USA versionen så verkar den inte emulera PS2 spel utan det är en slags PS2 läsare redan inbygt, undrar om det kan vara en fördel?

    Hoppas på svar om vad man ska satsa på.

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    170
    Respekt
    20
    Det funkar minst lika bra med en Svensk som en Amerikansk. Som du sa så kan du inte spela "Svenska" PS2 spel på en Amerikansk PS3 (du kan dock spela amerikanska PS3-spel på den) och skillnaden i hårdvara är relativt ointressant idagsläget.

    Angående när du ska skaffa så rekommenderar jag starkt att precis som jag vänta till efter sommaren, typ september för just nu finns det inga bra spel att tala om. Jag spelar Resistance och Motorstorm just nu och de är visserligen roliga och snygga men det räcker inte långt.

    Vänta in Assassins Creed, Oblivion osv.
    Playstation 3 60gb (PAL)
    XBOX +Duo-X2 +120GB
    GameCube (Indigo) +ViperGC +Big DVD Cover (Indigo)
    Game Boy Advanced (Black) +Flash2Advanced 256mb
    DS Lite (White) + CycloDS Evolution (2048mb)

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av SlayerX_ Visa Inlägg
    Det funkar minst lika bra med en Svensk som en Amerikansk. Som du sa så kan du inte spela "Svenska" PS2 spel på en Amerikansk PS3 (du kan dock spela amerikanska PS3-spel på den) och skillnaden i hårdvara är relativt ointressant idagsläget.

    Angående när du ska skaffa så rekommenderar jag starkt att precis som jag vänta till efter sommaren, typ september för just nu finns det inga bra spel att tala om. Jag spelar Resistance och Motorstorm just nu och de är visserligen roliga och snygga men det räcker inte långt.

    Vänta in Assassins Creed, Oblivion osv.
    Ok, det låter bra! Jag tror dom nog kommer att lösa detta med emulering och kanske detta med region kod och sånt framöver. Man kan ju hoppas. Om/När chipp eller sånt kommer så kanske det löser sig med Spel från USA om man har en PAL console och tvärtom. Jag vill kunna spela FF spel från PS2 på den , har inte testat dom än så det vore toppen när det går.

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Hur gör ni som köper PS3 i USA med strömtillförsel? Dom har ju 110 volt där. Köper ni en transformator eller? Känns väldigt osmidigt.

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Dom tål 220V
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Jasså, hade jag vetat det så hade jag nog köpt några där för en billig peng.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    42
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Dom tål 220V
    Förhoppningsvis tål den också 230V som vi har i väggen sedan de bytte 1993 från 220 till 230V

Liknande diskussioner

  1. Om nya upphovsrättslagen 2005-07-01
    By Hansi in forum Fritt Forum
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2008-05-26, 14:53
  2. frågor till er som importerat en ps3
    By dominion in forum Playstation 3
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-31, 13:56
  3. Chip eller Flashad Firmware?
    By linkan_71 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-12-12, 17:00
  4. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  5. Starta DVD-r ???
    By steff in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-29, 22:19

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •