Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Rese-reservbatteri? (med vanliga AA-batterier)

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    0

Question Rese-reservbatteri? (med vanliga AA-batterier)

Som det står i trådens titel så är jag ute efter en typ av laddare eller extra batteri som drivs på vanliga AA-batterier.

Är det någon som vet vars man kan få tag på något sådant och ung. pris på detta? Bra om det är i Stockholm, hade tänkt att låta min bror köpa det under helgen (tillsammans med ett PSP från Psxcare, om jag nu hittar något sådant rese-pack). Helst något ställe som har öppet under lördag alt sent på fredag.

Anledningen till att jag undrar är att jag ska resa nu till helgen och det slog mig just att flyget är rätt så länge (tror det var kring 16 timmar eller nått) och jag vill ju inte bara sitta och uggla på flyget, tänkte då införskaffa mig ett PSP men om jag fattat rätt så räcker ett batteri till det omkring 5 timmar, och det var lite tamt för det jag tänkte använda det till. Lite panik just nu

... alltid är det ju något man glömmer kolla

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    19
    Det finns att köpa reservbatterier till PSP -_-
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Turbis Visa Inlägg
    Det finns att köpa reservbatterier till PSP -_-
    Eller så kollar du med resebolaget om planet är begåvat med eluttag för datorer "skratt"

Så slipper du som på gamla Gameboy tiden då den kom köpa ett GIGANTISKT batteriacc som kan misstas av flygplatskontrollanterna för en "BOMB"
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Jan 2007
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Eller så kollar du med resebolaget om planet är begåvat med eluttag för datorer "skratt"

Så slipper du som på gamla Gameboy tiden då den kom köpa ett GIGANTISKT batteriacc som kan misstas av flygplatskontrollanterna för en "BOMB"
    Det var de gamla goda tiderna
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

Registrerade
    Mar 2007
    Respekt
    18
    Tror inte det finns at köpa men du kan bygga en själv, annars så köpt ett orginal reserbatteri

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Nicla7 Visa Inlägg
    Tror inte det finns at köpa men du kan bygga en själv, annars så köpt ett orginal reserbatteri
    Mitt tips "Baserat på kunskap" är att du bör köpa ett orginal eller tredjepartsbatteri eller ta med dig din strömadapter med en strömsladd om du skall ut o flyga.

Det är lite vanslkigt att komma ombord på flygplan med små cylindrar som är seriekopplade o egenhändigt fastlödda i en krympslangsstrumpa

Det kommer skrikas (Al quaida och Bomb) av kontrollanterna
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    0
    Jag har FAKTISKT en sådan adapter, men med AAA-batterier. Köpte det på Teknikmagasinet (HÄR I STOCKHOLM OCKSÅ!). Fast problemet för dig är nog att min pappa sa att det var en gammal sak som behövdes tas slut från lagret, så du kan INTE se den på http://www.teknikmagasinet.se/, så det är bara att sticka till butiken (vilken som helst tror jag), och fråga efter en (Mad-Catz, bil-adapter för PSP). Då får du med en sådan batteri-adapter (för AAA-batterier). Du får till och med med 6 st små UMD-skydd, så att du sipper ta med den jobbiga och stora fodralet

Jag har dock inte testat den ännu, så jag vet inte om den håller länge...

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av bladefinor Visa Inlägg
    Jag har FAKTISKT en sådan adapter, men med AAA-batterier. Köpte det på Teknikmagasinet (HÄR I STOCKHOLM OCKSÅ!). Fast problemet för dig är nog att min pappa sa att det var en gammal sak som behövdes tas slut från lagret, så du kan INTE se den på http://www.teknikmagasinet.se/, så det är bara att sticka till butiken (vilken som helst tror jag), och fråga efter en (Mad-Catz, bil-adapter för PSP). Då får du med en sådan batteri-adapter (för AAA-batterier). Du får till och med med 6 st små UMD-skydd, så att du sipper ta med den jobbiga och stora fodralet

Jag har dock inte testat den ännu, så jag vet inte om den håller länge...
    Tyckte jag såg ett sådant kit på Mediamarket i Kungens kurva.
    Dock så tror jag inte på den såvärst mycket, jag får ut en 4-6 timmars spelande om jag lägger mina spel på ett minneskort på min custom firmwarade PSP och det är länge nog, man får ju ont i fingrarna efter två timmar *skratt*
    / Pendragon

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Respekt
    23
    Finns en guide på en schysst mod här

Liknande diskussioner

1. Problem redan med backup av samung 78???
    By Djinn1982 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-01-13, 15:32
  2. Problem med olika bios och ny HDD
    By goure^ in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2006-12-07, 19:00
  3. Problem med FTP
    By Monks in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Senaste inlägg: 2005-03-07, 12:36
  4. Problem med Dashboard...
    By Feten in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2005-02-27, 22:44

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner