Efter att de senaste dagarna ha kollat lite på BenHacks riktigt snygga moddar av div konsoller så blev jag sugen på att göra en själv, dock mycket mycket simplare.
Jag har som tanke att banta ner en av mina xboxar, dumpa dvd-läsaren, flytta nätdelen och göra mig av med massa överflödig plast. Efterson dvd:n skall väck så tänker jag satsa på en stor hårddisk. Och på något vis kanske en lättåtkomlig kontakt så man kan koppla in en dvd om det behövs. Och sen skall chippet ha två olika bios, en med och en utan dvd-kollen.
Jag tänkte använda den undre skärmdelen(plåten alltså), dock skära bort lite av den. Bredden och djupet är tänkt att det skall bli ungefär i samma storlek som moderkortet. Sen blir det antagligen specialutfrästa (cnc) chassisidor ur aluminium. Jag har inte personligen en cnc-fräs men vet andra som har.
Den egentliga frågan är väl för tillfället om någon vet om man kan hitta någon layoutritning över moderkortet. Jag tänker då särskillt på måtten på kortet och mellan hålen. Även kontakterna för nätverk och bild.
Just nu har jag bara strippat ner xboxen och sitter och funderar en massa. Men det känns som att detta kan bli bra, om man bara ger projektet tid och tålamod.
Alla tips och idéer är välkomna! Jag återkommer senare med en skiss om hur jag tänkt.
Bookmarks