Visar resultat 1 till 17 av 17

Diskussion: hur lägger man in spel på psp 3.10 oe-a?

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Exclamation hur lägger man in spel på psp 3.10 oe-a?

    jag har precis uppdaterat min psp från 3.03 oe-a till 3.10 oe-a men jag fattar fortf inte hur man lägger in spelen från datorn?..alla brukar ju säga lägg in spelen i ISO mappen men de kommer fortf currupted file..jag har även inne en skiva i pspn..nåra brukar säga ta iso filen från spelet och lägg in den men jag hittar aldrig det..det ända jag hittar när ja trycker på spelet det är först spelets namn som är i een mapp.. exempel : fifa street 2 ska ja lägga in hela mappen i iso filen ?..men det funkar inte ..sen när ja dubbelklickar så står det susdir usrdir typ..ska man läga in nån av dom..
    men ja la in the sims 2 fast de fans inga mappar när ja dubbelklicka på mappen..d va bara en fil..och ja prova lägga in den och det funkade den hette TheSims2.cso,..så efter den funkade..så kollade jag om de fanns på dom andra spelen jag har laddat ner ..och de fanns inte på någon av dom..de kom bara upp dom sisdr och ursdir typ..hur ska jag gör för att kunna spela på dom?..det hade varit jätte snällt om ni svara på den =)

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    För det första. RADBYTE FÖR HELVETE!!! Man blir ju nästan blind av att läsa det du just skrivit!
    Okej kritiken är sagd.. Här kommer ditt svar steg för steg!

    1. Först av allt trycker du i din USB sladd i datorn och väljer "USB Connection" från din PSP.

    2. Mappen som först dyker upp när du connectat din PSP heter (i mitt fall) E:\

    3. I denna mappen skapar du en ny mapp som skall heta ISO

    4. (Gäller bara nerpackade iso/cso) Om din ISO/CSO-fil är nerpackad till en .rar eller många små .rar filer måste den packas upp först

    5. Lägg (exempel) daxter.iso/daxter.cso i mappen ISO som du precis skapat

    6. (På PSP'n) Välj "Game" och gå ner på Memory Stick, därinne trycker du på det spel du lagt in.

    Mer detaljerat än så blir det nog inte!
    Tänk på att byta rad lite då och då när du skriver, det blir lättare att läsa då!
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Turbis Visa Inlägg
    För det första. RADBYTE FÖR HELVETE!!! Man blir ju nästan blind av att läsa det du just skrivit!
    Okej kritiken är sagd.. Här kommer ditt svar steg för steg!

    1. Först av allt trycker du i din USB sladd i datorn och väljer "USB Connection" från din PSP.

    2. Mappen som först dyker upp när du connectat din PSP heter (i mitt fall) E:\

    3. I denna mappen skapar du en ny mapp som skall heta ISO

    4. (Gäller bara nerpackade iso/cso) Om din ISO/CSO-fil är nerpackad till en .rar eller många små .rar filer måste den packas upp först

    5. Lägg (exempel) daxter.iso/daxter.cso i mappen ISO som du precis skapat

    6. (På PSP'n) Välj "Game" och gå ner på Memory Stick, därinne trycker du på det spel du lagt in.

    Mer detaljerat än så blir det nog inte!
    Tänk på att byta rad lite då och då när du skriver, det blir lättare att läsa då!
    Lyssna på Clownen men innan du följer hans tips så:

    1. Gör en bakup av allt media på ditt minneskort (Spel, Sparfiler, Bilder och Musik)

    2. Formatera ditt minneskort i din PSP som kör 3.10 Custom

    3. När kortet är formaterat har du en helt ny mappstruktur

    I Rooten finns det blandannat dessa kategorier:
    ISO - Lägg dina iso/cso filer här.
    Video - Lägg dina filmer här "Du slipper lägga dom i en underkatalog som förut"
    MP3 - Lägg dina mp3 filer här.

    Skall du köra homebrew så under GAME så har du en 150 mapp och en 330 mapp "jag kör 3.03 så för mig finns bara en game303"
    Tänk på att vissa brews är skivra för olika firmwares, därav de olika mapparna.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Turbis försök undvika kraftuttryck ... Är inte vidare trevligt
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Turbis försök undvika kraftuttryck ... Är inte vidare trevligt
    Turbis är söt men du har en snyggare röv
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Turbis är söt men du har en snyggare röv
    Det var temejfan på tiden du kröp ur garderoben! Gratulerar!
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Det var temejfan på tiden du kröp ur garderoben! Gratulerar!
    Jag låtsas som om jag inte är intresserad av denna tråden längre
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Det var temejfan på tiden du kröp ur garderoben! Gratulerar!
    Ja jag vet att jag är lite efter och att du var uta ur den tidigare än min Hansi

    Men vem kan motstå en röv som Beggas ---->

    Det fattas bara en PSXCare logga på stringtrosorna bak så är ju allt perfekt *skratt*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    hur lägger man in spel på psp 3.10 oe-a?

    ahh men asså kolla här..ni fattar inte när ja laddar ner ett spel..så finns det inte iso fil el något asså..låt mig förklara.. adda mig på msn.. stylish_nr01@hotmail.com eller ge mig eran msn,,

  10. #10
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    asså det är värsta konstigt. jag laddar ner mina spel från ..torrentz.org eller vad den nu heter..ja laddar ner dom.. sen packar ja upp dom..
    ex Virtua tennis sen trycker ja på mappen..s
    en så kmr d inte nån iso fil el nått..det står bara susdir och ursdir..ja trycker på dom med..
    då finns de inte nån jävla iso vettu..värsta sjukt.. och jag har även formaterat allting i psp o allt..men fortfarande helt cpigt..ja fattar inte när alla säger iso.. jag hittar inte ens en ända iso grej shit.... lämna mail..jag addar så löser vi nog det

  11. #11
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Har du bara fått sysdir och usrdir så är det en extraherad iso. Du kan göra om den till en iso igen men det är nog smidigare om du söker efter en ny relle.
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  12. #12
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    ok kan nån hjälpa mig hur man fixar dom jävla sysdir och usrdir.. ja fattar ingenting..
    om någon bara kan säga hur man fixar det så man kan spela så är det fixat..ja behöver inte skapa en mapp som heter iso..jag har det..
    eller formatera eller något..
    och mina spel har inte iso filen..bara när ja trycke på dom står det sysdir och usrdir..hur f'n fixar jag det då ='(

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av mommo18 Visa Inlägg
    ok kan nån hjälpa mig hur man fixar dom jävla sysdir och usrdir.. ja fattar ingenting..
    om någon bara kan säga hur man fixar det så man kan spela så är det fixat..ja behöver inte skapa en mapp som heter iso..jag har det..
    eller formatera eller något..
    och mina spel har inte iso filen..bara när ja trycke på dom står det sysdir och usrdir..hur f'n fixar jag det då ='(
    Nej vi har nog ingen ide här då vi inte släppt de saker du tankat hem.
    Prova att skriv ett e-brev till gruppen o fråga dem som släppt sakerna du tagit hem o fråga.

    Läsa infofiler kan vara rätt hjälpsamt det med.
    Sökfunktioner o läsa gamla trådar kan vara till stor nytta det med.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  14. #14
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    84
    Respekt
    0
    skriv ett e-brev till gruppen o fråga dem som släppt sakerna du tagit hem o fråga....hahahahaha

  15. #15
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    84
    Respekt
    0
    jag har lätt aldrig hittat den information jag letar efter i någon infofil eller liknande...visste faktiskt inte att någon gjorde det...trodde det var ett allmänt faktum att man aldrig hittar sitt svar under frågor & svar och liknande..

    iaf...varför bryr jag men ens....hade fått psykos om det var min psp som inte funka och folk svarade så..säkert medans de satt och kollade på en film på sin psp (bara för att jävlas) och samtidigt lee riktigt fult...hahahaha

  16. #16
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Öh? Har jag missat nåt?
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  17. #17
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Turbis Visa Inlägg
    Öh? Har jag missat nåt?
    Ingen aning clownis, verkar som att personen som frågar inte riktigt vet vad det är för filer han vill få igång och hur.

    Jag är helt lost o vet knappt om det är PSP filer ens han fösöker starta eller om det är Rommar som skall emuleras eller om det är PS1 spel ens en gång.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Hur gör jag? måste jag chippa psp?
    By Space_Cake in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2008-04-23, 22:53
  2. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-25, 19:02
  3. Hur bränner man ett spel som bara har "iso" fil
    By shaft in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2007-02-06, 20:09
  4. Hur får man text i psp..?
    By neville in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-29, 09:50
  5. Beskrivning av hur man tankar ner spel osv..
    By rabarber in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2003-11-04, 13:04

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •