Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Till Hansi

Registrerade
    Oct 2001
    Från
    Tidaholm, Sverige
    Respekt
    24

Post Till Hansi

Jag har ett dreamcast hemma med multix chip inlött (ej köpt från er) problemet med dc:t är att den bootar ca 1 gång på 10 (om man har tur) detta gäller både Original spel, import spel och brända spel... det enda som bootar varenda gång är en demo skiva... nån aning om vad man skulle kunna göra????

------------------
    //J.E
    ----------
    //JonnyE

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Rengöring av laserlins och dina skivor kanske hjälper?

Annars kanske det börjar bli dags att byta laser, men har du tur får du tag på en ny dreamast till samma pris (c:a 1000:-)

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2001
    Från
    Tidaholm, Sverige
    Respekt
    24

det roliga är lixom att det vore skumt om en lins på ett 2 månader gammalt, knappt använt dc ska behöva rengöras? och linsen ska väl enligt mej hålla längre än 2 månader? och sen så borde väl då inte demo spelet fungera varje gång?? jaja ja tycker det hela är mycket skumt!

------------------
    //J.E
    ----------
    //JonnyE

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Jag kan inte ge något bättre svar utan att ha tittat hur din DC ser ut, hur dina skivor ser ut och hur ditt chip är monterat :-)

Det är ganska enkelt att skita ner linsen på ett par minuter i rätt miljö med lite husdjur och chipssmulor i vardagsrummet...

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2001
    Från
    Tidaholm, Sverige
    Respekt
    24

hehe nää de e ju lite svårt de e klart... men vad tar ni för att kika på de typ?? jag menar det kan ju inte vara nått svårt fel tror ja inte.. linsen är rengjord fast de e klart jag vet ju inte om den blev tillräckligt rengjord...

------------------
    //J.E
    ----------
    //JonnyE

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Linsen kanske blev felaktigt rengjord?

Lite allmän rengöring osv tar vi 350:- för. Så länge vi bara tittar på din Dreamcast utan att öppna den tar vi inget betalt.

Skall vi börja leta fel så får du ett kostnadsförslag innan vi öppnar den (oftast 500:-).

Kan vi sedan laga den för maximalt det förslag vi sagt så gör vi det. Kan vi inte laga den till det priset får du ett nytt förslag (eller så ger vi upp).

Accepterar du inte det nya förslaget eller om vi gett upp så betalar du ingenting.

Registrerade
    Oct 2001
    Från
    Tidaholm, Sverige
    Respekt
    24

jo de e mkt möjligt att den inte blev det... hm... men om ni rengör den då? och sen att det inte visar sej vara det felet? då blir det ju 350 + 500 å de e dyrt... tycker jag iaf

men de skulle nog va en ide å skicka in det.. lite irriterande när det inte funkar ordentligt...

------------------
    //J.E
    ----------
    //JonnyE

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Nä, det blir inte 350:- + 500:-. Snarare 350:- ELLER 500:-

Sedan tillkommer ju en massa frakt om du inte har vägarna förbi. C:a 100:- hit och 128:- tillbaka.

Registrerade
    Oct 2001
    Från
    Tidaholm, Sverige
    Respekt
    24

eheh okejj de låter ju bra

hm.. nja.. får nog skicka i så fall... bor inte så nära stockholm om man säger så, men men jag får kolla på de!

------------------
    //J.E
    ----------
    //JonnyE

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    0

Question

Jag förstår inte hur man kan betala pengar för att sätta in ett multi-x chip i ett dreamcast när det inte ens behövs något multi-x chip. För det första:
    1. Man kan ladda hem Utopias Boot-cd som ligger runt 3 mbit i storlek. Bootar allting (jag är helt säker,har provat alla sorts spel).

2. Nu för tiden så behöver man inte ens Utopias boot-cd för alla ripping-grupper har vid det här laget tagit efter Echelons self-boot metod som gör att alla nerladdade spel startar direkt. Jag skriver inte detta för att förstöra för er Hansi men jag tycker för det första att det är helt sjukt att ni känar pengar på boot-cd´n och multi-x chip när det inte behövs ens för att spela spelen. Tycker att alla ska få veta det. Alla som vill veta hur allting går till kan gå in på www.dccopyworld.com, där står det mesta om hur dc-scenen kom till och hur allting funkar.

/Boz

Liknande diskussioner

1. Xbox skins till chassit? Hansi?
    By noman in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-11-28, 07:37
  2. Hansi
    By lypsyl in forum Test
    Senaste inlägg: 2003-03-15, 13:48
  3. Problem till XboxLIVE (hansi?)
    By Polytetrafluoretylen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-12-18, 15:55
  4. NTSC till PAL converter? HANSI