Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: problem med ljudet i gamecube spel

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    problem med ljudet i gamecube spel

    har wiikey, och det verkar som att massa spel har problem med ljudet där. många spel har ljudet osyncat i cinematics, tex resident evil 4, där ljudet och dialogen under cinematics går flera sekunder efter, eller som i starfox adventures , inte alls. resten under själva spelet funkar.

    är det någon som är bekant med detta problem och en eventuell lösning, eller ligger problemet i själva chippet?

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    142
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Krudus Visa Inlägg
    har wiikey, och det verkar som att massa spel har problem med ljudet där. många spel har ljudet osyncat i cinematics, tex resident evil 4, där ljudet och dialogen under cinematics går flera sekunder efter, eller som i starfox adventures , inte alls. resten under själva spelet funkar.

    är det någon som är bekant med detta problem och en eventuell lösning, eller ligger problemet i själva chippet?
    Det är ett känt problem att WiiKey har problem med sin audiofix för gamecubespel.

    Citat från den officiella hemsidan:
    Coming up next will be the first wiikey firmware update. Among some new
    features/improvements, it will fix the audiostreaming bug, that causes
    several gamecube games to crash right now. More details will be
    announced soon on the official website.
    Yet Another OpenSource Modchip version 3.0 final - http://wiinewz.com/forums/yaosm/

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    det är inte meningen att käfta emot här, men GC-spelen jag har bränt ut fungerar utan problem när jag valt rätt region med mitt wiikey. dessa är paper mario, metroid prime 1 och 2 och super monkey ball 1 och 2. annars blir det ett jävla lagg mest överallt tycker jag...

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
    det är inte meningen att käfta emot här, men GC-spelen jag har bränt ut fungerar utan problem när jag valt rätt region med mitt wiikey. dessa är paper mario, metroid prime 1 och 2 och super monkey ball 1 och 2. annars blir det ett jävla lagg mest överallt tycker jag...
    hur menar du då? hur väljer man region? jag var inte ens medveten om att det fanns nånstans att välja något sådant, att wiikey bara arbetade tyst i bakgrunden utan några menyer eller liknande.

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    om spelet startar utan att du väljer region så är det troligen PAL ändå och då ska det fungera bra. jag skapade dock en egen .iso med några spel till gamecube så allt hamnade på samma skiva med hjälp av programmet som finns med i v1.2 av wiikey-skivan, där kan man välja vilken region man vill att spelen ska starta i.

Liknande diskussioner

  1. Problem med VGA-Adapter
    By simon l in forum High Definition (HD-stöd) på XBOX
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-02-19, 00:10
  2. problem med Burnout4 och VGA kabel
    By dzl in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-11-17, 10:52
  3. Problem med brända spel
    By zorro114 in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-11-14, 22:55
  4. Problem med Ntsc Spel på Dvd
    By crowner in forum Playstation 2 - spelfrågor
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-08-09, 15:47
  5. NTSC/US PS2 - Problem med TV'n - blir färg med ljudet; skumt
    By Goro in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-07-08, 22:48

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •