Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Jag blir GALEN!!!

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Jag blir GALEN!!!

    Just nu så sliter jag mitt hår...... Sitter med grabbens Xbox360 som vi har chippat med ett Alladin2 chip som är en klon av NME chippet v1.1.
    Har fixat hem en massa spel.... kör sedan NME-360 Associator på dvd filen och iso filen. Så långt allt lugnt.... Bränner sedan ut spelet med img burn , har ställt ned hastigheten till 1x. Förflyttar mig från datorn så att den får bränna i fred... Kommer tilbaka när den är klar , stoppar in spelet i Xboxen.... Får upp en bild där det står på ett antal olika språk att jag ska stoppa in spelt i en XBOX360 konsoll!!!! Vad gör jag för fel? Förutom att jag förmodligen har stoppat in ett skitchip i grabbens konsoll....
    Har lyckats bränna ut fyra fungerande spel ... men säkert tio har åkt i papperskorgen... Tacksam för svar

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Skitchip, gör en xtreme flashning istället
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    det är bara att löda lös chippet å flasha den alltså? I boxen sitter en lg/hitachi läsare.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Go for it
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    kan jag skicka lådan till er å ni löder ut å flashar den åt mig? hur många lappar fattigare blir jag på det?

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Chippet kan nog sitta kvar, den typen av chip brukar helt enkelt stänga av sig när dom inte hittar originalfirmware .-)

    500:- för flashning + 200:- för att ta bort chippet + 210:- returfrakt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Dell>Xbox Projekt
    By -Rosen- in forum XBOX Case Mods
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-12, 20:05
  2. hitachi ägare vad rekomenderar ni ?
    By rolle in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2006-08-04, 23:53
  3. Nu ska detta lösas en gång för alla.
    By Ragee in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-10-31, 17:02
  4. Blir Galen!!
    By stefan_boy in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-07-01, 13:21
  5. Jag blir galen! (Hjälp med Kawa-X)
    By meosoul in forum Emulatorer
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-04-26, 19:01

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •