Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: När Media Center på 360:n?

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    När Media Center på 360:n?

    Eftersom jag såg någon rackarunge som lyckats få Ubuntu Linux att boota på sin 360 häromdagen (såvida det inte var fejk) så borde väl ett media center till 360:n vara på god väg, även om Ubuntu bara kunde köras på gamla uppdateringar.

    Är 360:n det mest svårhackade någonsin eller?.. Att inte ens världens hackerelit kan komma på något sätt att knäcka Bill Gates maskin är ju helt löjeväckande, inte för att jag bidragit med ngt själv men..

    Så kontentan av detta inlägg:
    Någon som har en uppskattning om hur lång tid det är kvar tills jag kan köra 360 Media Center (om någonsin)? Finns det någon som gjort feta framsteg, och några bevis på detta?
    Hur lång tid tog det till man kunde köra Media Center på originalkrysslådan?

    Tack på förhand!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    På en icke uppdaterad xbox 360 så går det att exekvera egen kod, så det enda som krävs för att få igång linux är väl att skriva assemblerkod som drar igång kärnan, samt drivrutiner för grafikkort, nätverkskort och usb chipset...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Okej, tack. Men du har inget svar på om/när det kommer komma något media center till 360:n? Eller om någon kommit ett steg på vägen.

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    245
    Respekt
    20
    Nej.
    Läs FAQ:n samt sök i forumet innan du frågar något!

    Och så vill jag önska alla en fin vinter för att vara lite positiv i signaturen också

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Okej, var inte meningen att göra någon irriterad, om det nu var så.

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    321
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av pettson3816 Visa Inlägg
    Okej, var inte meningen att göra någon irriterad, om det nu var så.
    Dom flesta är nog irriterade över att de inte hänt nåt än på homebrew fronten
    Men tyvärr är det många hinder kvar, om nu nån skulle göra ett "xbmc360" som bara funkar på äldre firmware så innebär det ju slutet för spelandet eftersom alla nyare spel inkluderar dashboarduppdateringen.. och också slutet på xbox live spelandet vilket har visat sig va en hit numera...

    Så nån helt ny approach måste till, ingen vet med säkerhet vad det blir men jag hade då iaf varit nöjd med en "enkel" xbox backwards compability hack så man kunde köra gamla xbmc men med mer processorkraft.. min gissning va ju att de skulle bli "bakvägen in" innan dvd-rom'en hackades.. jaja, kristallkulan måste nog poleras lite

    Den ända egentliga fördelen med o köra xbmc på en 360 är ju att den skulle orka med HDTV material och att man skulle klara sig med en box vid tv'n.. så bästa nu är o behålla gammelboxen för standard video och/eller HTPC för hdtv behoven..

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av s-p-d Visa Inlägg
    Dom flesta är nog irriterade över att de inte hänt nåt än på homebrew fronten
    Men tyvärr är det många hinder kvar, om nu nån skulle göra ett "xbmc360" som bara funkar på äldre firmware så innebär det ju slutet för spelandet eftersom alla nyare spel inkluderar dashboarduppdateringen.. och också slutet på xbox live spelandet vilket har visat sig va en hit numera...

    Så nån helt ny approach måste till, ingen vet med säkerhet vad det blir men jag hade då iaf varit nöjd med en "enkel" xbox backwards compability hack så man kunde köra gamla xbmc men med mer processorkraft.. min gissning va ju att de skulle bli "bakvägen in" innan dvd-rom'en hackades.. jaja, kristallkulan måste nog poleras lite

    Den ända egentliga fördelen med o köra xbmc på en 360 är ju att den skulle orka med HDTV material och att man skulle klara sig med en box vid tv'n.. så bästa nu är o behålla gammelboxen för standard video och/eller HTPC för hdtv behoven..
    Tack så mkt för ett välskrivet svar.

Liknande diskussioner

  1. Media center & xbox360
    By equlajzer in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 20:18
  2. Xbox 360 - Media Center och Brända DVD filmer
    By Goodfellah in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-16, 20:57
  3. hitta media center
    By Flugan in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-10-14, 14:08
  4. Media Center hänger sig
    By gothh in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2004-05-25, 18:06
  5. Vilken brännare??
    By Aiygee in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 29
    Senaste inlägg: 2003-04-30, 20:57

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •