Måste man ha en RGB-kabel för att få färg på utländska spel till Dreamcast?
/Altair4
Måste man ha en RGB-kabel för att få färg på utländska spel till Dreamcast?
/Altair4
Nej, jag är ganska säker på att europeiska DC ger "PAL 60" när man kör NTSC-spel.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Men det är bra att ha ändå om man vill ha bästa möjliga bild...
Bättre med S-video, det finns en del spel som vägrar fungera med RGB...
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Hur är det med S-video kabeln, har den 3 vanliga rca-kontakter så man kan koppla den till en vanlig adapter till scart, eller har den, den speciella runda s-video kontakten endast?
Hoppas ni förstår vad jag menar :-D
Den har den runda s-videokontakten + 2st stereokontakter (rca).
En fungerande s-videoadapter har just dessa ingångar. Det går inte att använda en "vanlig" scartadapter (som bara har gul/röd/vid rca) till s-video.
http://www.psxcare.com/dvd-frame.asp...el=orto-303335
Bookmarks