Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Vilket chip?

Registrerade
    May 2003
    Respekt
    0

Post Vilket chip?

Jag är intresserad av att få installerat ett multi-X-chip i min Dreamcast, och undrar vilket chip som är bäst? Jag vill kunna spela mina PAL-originalspel och importspel i original, såväl japanska som amerikanska. Jag har hittils använt en sorts boot-CD för att starta mina importspel, men jag tycker att detta börjar bli lite jobbigt, och dessutom sliter det på skivorna att plocka i och ur dem hela tiden. Vilket chip skulle ni rekommendera? Min Dreamcast är PAL och inköpt i november 1999.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Det finns bara ett chip till dreamcast.

Chipet gör att original import fungerar.

Kopierade spel startar antingen direkt utan chip eller kräver bootcd.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    May 2003
    Respekt
    0

http://www.psxcare.com/dreamcast-multi-x.asp visas två chip: "Dreamcast Multi-X 4-anslutningar" och "Dreamcast EZ-FIT Multi-X chip - 4 anslutningar"...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Det är samma chip i olika utförande.

EZ-FIT = vi har lött fast anslutningskablarna på chipet så du slipper göra det själv.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Apr 2002
    Från
    Goteborg, Sweden
    Respekt
    0

men FFS !!! Man behöver ju inte chip i DC, alla iso's du hittr på nätet har redan boot-koden inprogrammerat.

Annars kan du ladda ner en fin bootCD. Eller är du för ohacker?
    I've come to kick ass and chew bubblegum, and im all outta gum.

Registrerade
    May 2003
    Respekt
    0

Läs mitt första inlägg, Loomi. Läs även Hansis första inlägg.

Registrerade
    Oct 2001
    Från
    Umeå, Sweden
    Respekt
    24

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av Loomi:
    <strong>men FFS !!! Man behöver ju inte chip i DC, alla iso's du hittr på nätet har redan boot-koden inprogrammerat.

Annars kan du ladda ner en fin bootCD. Eller är du för ohacker?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Och alla "iso's du hittar på nätet" är möjligtvis inte hela spel rippade av köpta? Här uppmanas ingen piratkopiering om jag inte har helt fel? Sedan handlar det inte om att vara "Ohacker" eller inte, det handlar om att läsa inläggen före man skriver något själv. Skriv något vettigt eller håll tyst.
    -;^Rez^;-

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Det borde vara en funktion i UBB-forum att automatiskt stänga trådar så att man slipper kommentarer SEX MÅNADER i efterhand...

<small>[ 06 October 2002, 16:31: Meddelandet redigerat av: Hansi ]</small>

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34

Thumbs up

läste att det fanns en bredband adapter till DC kan man köpa den i Sverige? Och för det andra ni som klankar på DC det var DC som satte standarden för spel & onlinespel möjligheter möjligheter med sin DC 128 bitars konsol redan 1998 när den kom, vad hade Playstation & Nintendo för möjligheter då? ) none!!!!
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34

Cool

Oj glömde säga om du har en bootskiva kan du köra backup/import/Jap/us + vcd + mp3 skivor i din DC, jag har en Eutopia bootskiva v1.3 går att ladda hem en ISO fr nätet.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    May 2003
    Respekt
    0

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Ursprungligen skrivet av pege63:
    <strong>Och för det andra ni som klankar på DC det var DC som satte standarden för spel & onlinespel möjligheter möjligheter med sin DC 128 bitars konsol redan 1998 när den kom, vad hade Playstation & Nintendo för möjligheter då? ) none!!!!</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">PSX: Inga.
    Nintendo (d.v.s. Famikon): Bara i Japan.

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Ursprungligen skrivet av pege63:
    <strong>Oj glömde säga om du har en bootskiva kan du köra backup/import/Jap/us + vcd + mp3 skivor i din DC, jag har en Eutopia bootskiva v1.3 går att ladda hem en ISO fr nätet.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Var god läs mitt tredje och Hansis tredje inlägg.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av pege63:
    <strong>läste att det fanns en bredband adapter till DC kan man köpa den i Sverige? Och för det andra ni som klankar på DC det var DC som satte standarden för spel & onlinespel möjligheter möjligheter med sin DC 128 bitars konsol redan 1998 när den kom, vad hade Playstation & Nintendo för möjligheter då? ) none!!!!</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Bredbandsadapter finns på lager, går att beställa i vår webshop. Och i köp&sälj i detta forum har en av mina f.d. anställda sin till salu.

Vad jag förstått så har det fortfarande sålts fler Dreamcast än XBOX i USA...

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34

Wink

Ursprungligen skrivet av Stefan:
    Var god läs mitt tredje och Hansis tredje inlägg.
    -------------------------------------------------
    Det är inte förbjudet att göra buckup vare sig på spel elller programvara för eget bruk, med det menas att backupen inte får lämna hemmets väggar(den får bara användas på den pc som programvaran medföljt vid köp). Gör det det kallas det för spridning & det är olagligt.

Registrerade
    May 2003
    Respekt
    0

Ursprungligen skrivet av pege63:
    <strong>Ursprungligen skrivet av Stefan:
    Var god läs mitt tredje och Hansis tredje inlägg.
    -------------------------------------------------
    Det är inte förbjudet att göra buckup vare sig på spel elller programvara för eget bruk, med det menas att backupen inte får lämna hemmets väggar(den får bara användas på den pc som programvaran medföljt vid köp). Gör det det kallas det för spridning & det är olagligt.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Varför börjar du tala om piratkopiering nu? Inget av de meddelanden jag hänvisade till handlade om det..

Liknande diskussioner

1. Vilket chip?!?
    By KikkomaN in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-11-05, 23:40
  2. Vilket bios till vilket chip?
    By Recman in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-06-24, 14:24
  3. Vilket chip?
    By camilla in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2003-03-07, 19:50
  4. Hjälp.. vilket chip?
    By Mouse in forum X-BOX Hårdvaruforum