Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Virtual Consol spel

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    0

Virtual Consol spel

Nån som har en anning om man kommer kunna ladda ner virtual consol spel på samma sätt som man laddar ner backupsen

Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Respekt
    18
    in a distant future, ja.. tror jag men om du verkligen vill lira lite old school så varför inte bara emulera spelen på egen hand istället?

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    0
    Tycker det är värt 50 kronor att få spelen så fruktansvärt lättillgängliga..

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    18
    Finns lite intressant snes info här med:
    http://www.wii-ftw.com/?page=Snes.selfboot.tut

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    18
    *host* *host* Om jag inte minns fel så finns det en färdig iso med massor med NES, SNES m.m. på en viss svensk torrent tracker som har ett piratskepp som loggo.

Yet Another OpenSource Modchip version 3.0 final - http://wiinewz.com/forums/yaosm/

Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av bell Visa Inlägg
    *host* *host* Om jag inte minns fel så finns det en färdig iso med massor med NES, SNES m.m. på en viss svensk torrent tracker som har ett piratskepp som loggo.

har du nån koll på ifall man verkligen måste ha ett sånt där jobbigt moddat minneskort till GC för att kunna spara när man spelar? orkar inte investera i ett sånt om jag väl hittar ett, i värsta fall kan det ju till och med vara DOA, det verkar inte osa kvalité om dom i alla fall..

edit: knas meningsbyggnad.
    Last edited by prodge64; 2007-04-28 at 21:43.

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
    har du nån koll på ifall man verkligen måste ha ett sånt där jobbigt moddat minneskort till GC för att kunna spara när man spelar? orkar inte investera i ett sånt om jag väl hittar ett, i värsta fall kan det ju till och med vara DOA, det verkar osa kvalité om dom i alla fall..
    Du måste alltid ha en GC minneskort för att kunna spara i GC spel. Jag köpte ett för 99:- på kjell & co och det funkar än iaf. Däremot var inte deras kontrollers något vidare. Kommer nog att investera i ett par Wavebirds så småning om.
    Yet Another OpenSource Modchip version 3.0 final - http://wiinewz.com/forums/yaosm/

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    0
    Nu blir det ju inte riktigt samma sak att köra Snes9X eller liknande, som om man laddar ned VC spelen.

Man kan till att börja med inte använda Wiimoten (NES spel), eller VC kontrollen, utan måste använda GC kontrollen. Att spela A Link to the Past med VC kontrollen är ju mycket roligare än med GC kontrollen.

Spelen är inte heller lika exakt emulerade. Exempelvis så har alla Zelda OOT roms jag har testat en del grafiska fel och liknande.

IMO, stöd nintendo genom att köpa några av de bästa spelen genom tiderna!

Registrerade
    Apr 2007
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av NossCire Visa Inlägg
    Nu blir det ju inte riktigt samma sak att köra Snes9X eller liknande, som om man laddar ned VC spelen.

Man kan till att börja med inte använda Wiimoten (NES spel), eller VC kontrollen, utan måste använda GC kontrollen. Att spela A Link to the Past med VC kontrollen är ju mycket roligare än med GC kontrollen.

Spelen är inte heller lika exakt emulerade. Exempelvis så har alla Zelda OOT roms jag har testat en del grafiska fel och liknande.

IMO, stöd nintendo genom att köpa några av de bästa spelen genom tiderna!
    Men grejen är att Wii är tänkt för de som växte upp med NES och SNES, det är den publiken Nintendo vill snärja och det har de tydligen gjort, lyckades med mig iaf och då har vi redan gett vårat stöd till Nintendo en gång i tiden för alla de här spelen så varför ska vi göra det igen. Det är ingen stor kostnad för de att fixa så att ett spel funkar till VC på ett Wii, men här går vi o betalar ca 50kr per NES-spel, 80kr per SNES spel, 100kr per N64-spel osv. Sen hade det inte varit några problem för Nintendo att fixa så att man kan spela GC-spel med Clasic-kontrollerna, men nej, istället måste jag gå och köpa GC-kontroller. Snacka om att Nintendo tjänar GROVA pengar på allt extra shit runtomkring själva huvudkonsolen och de lyckas också! Man kan fan inte annat än att beundra de lite o sen chippa sitt Wii och försöka jämna ut det på det viset åtminstone

Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av bell Visa Inlägg
    Du måste alltid ha en GC minneskort för att kunna spara i GC spel. Jag köpte ett för 99:- på kjell & co och det funkar än iaf. Däremot var inte deras kontrollers något vidare. Kommer nog att investera i ett par Wavebirds så småning om.
    det funkar alltså med ett vanligt minneskort, så man slipper använda sig av ett moddat som man stoppar in ett SD-kort i?

Liknande diskussioner

1. Komponentvideokabel och Virtual Console spel
    By Wakkashi in forum Nintendo WII - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-06-13, 03:02
  2. Hur lägger jag över äldre spel på DS:n?
    By campar in forum Nintendo DS
    Senaste inlägg: 2007-02-18, 12:41
  3. SD micro max 3 spel ?
    By saddo in forum Nintendo DS
    Senaste inlägg: 2007-01-25, 10:34

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner