Visar resultat 1 till 26 av 26

Diskussion: HJÄÄÄLP!!! unable to read HDD???

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Question HJÄÄÄLP!!! unable to read HDD???

    Jag har ett stort problem. Har fått ett xbox av bror som var trasigt. Felmeddelande 07 vilket jag förstått är hårddisken. Har testat byta kabeln men den är det inte. Har nu fixat en annan hårddisk som jag formaterat i datorn och nu säger den när jag startar "Unable to read HDD First sextor getting partition table". Sen nedanför står dom 5 alternativen där jag vill välja Enable Network Flashing som jag läst att man ska men den svarar inte på min logitech trådlösa kontroll. Jag vet att kontrollen funkar för de gjorde den på min kompis x-box tidigare och batterien är nya. Någon som har ett bra förslag att komma med till mig?
    Jo...när ja kopplar bort chippet så har jag fortfarande felkod 07 kvar trots ny kabel och hårddisk.
    Väääldigt tacksam för svar. både här och till hakke77@hotmail.com
    Mvh Hakke
    Last edited by hakke77; 2007-04-29 at 01:01.

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    125
    Respekt
    21
    Provat att formarera hårddisken i XBOXEN istället för Datorn, använd Superdisc skivan eller nån annan installations-skiva.

    Att Xboxen inte svarar på dina kommandon när du är inne i menyerna där dom 5 alternativen finns, beror med största sanolikhet på din logitech trådlösa handkontroll.
    Har haft samma problem när jag skulle flasha ett duoxchip och använde en icke "orginal handkontroll" den funkar i spel och i andra sammanhang MEN tyvärr inte i dessa menyer som jag antar är i flashbios-menyerna.

    / M

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Ok tackar så mycket för informationen ska låna en original handkontroll och testa med superdisc och formatera med den. Återkommer då jag testat det i helgen. Har dock beställt en spretans ny 160gb hårddisk som kommer till veckan eftersom den jag satt in var beg.
    //Hakke

  4. #4
    dragonslayer Guest
    med Flashbios 3.03 så MÅSTE du använda en original Microsoft Controller-S
    samt att du måste använda standard AV kabel (komposit)

    Dessvärre kan man få ERROR 07 med en trasig Samsung DVD-läsare oxo

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    skit oxå

    De vette fan va de ä för fel nu då...ha låna en original handkontroll och nu kan jag välja i menyerna och har originalkablarna som följer med x-boxen. Men nu står det istället
    Bad ability 0 - falling back to 10HD
    10-Mbs Link. Half-Duplex
    no link during initialation
    TXP/IP initialized

    Sen efter ett tag kommer det fram:
    DHCP FAILED - Falling back to 192.168.0.99

    Å va betyder de då tro?
    Ha inte fått min nya 160gb hårddisk än utan kör på den där 80gb som ja fick låna av en kompis.
    Å hur kan man formatera med superdisc? vad ska jag då välja i menyerna?

    Har en philips dvd-läsare så de lär ju int va den ja få felmeddelandet av då.
    Mycke tacksam för hjälpen!!!

    //Hakke

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du är inne i någon form av flashbios/cromwellbios.

    Läs den klistrade "hur flashar man duo-x2" guiden.

    Meddelandena du får tyder på att nätverket är kopplat så du bara har 10mbit halv duplex, och ingen tillgång till dhcp server som delar ut ipadresser så xboxen ger sig själv adressen 192.168.0.99
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Eller snarare, du har ingen nätverkskabel ansluten alls verkar den tycka...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    kanske trasig kabel?

    Jo jag går efter den guiden och tänkte att de blir ju lätt och har testat både linux men där får jag absolut inte till det för där ska man ju kunna installera med skivorna jag bränt ut men icke. Så ja skifta tillbaka och kommer då till menyn där jag kan välja enable network nånting...och när jag då väljer det så kommer den där texten fram. Får kolla då om kablarna är hel för jag har två st beg med en switch kopplad mellan datorns nätverkskort och x-boxens nätverkskort.

    Gick in å kolla på ie om jag fick fram nått med den adressen men de fick jag ju inte alls tyvärr. Ska fixa nya kablar å kolla igen åsså skulle jag få min nya disc nu i veckan.

    Tack för hjälpen/svaren :P
    //Hakke

  9. #9
    dragonslayer Guest
    för att du skall kunna nå den med internet explorern så måste du konfigurera nätverkskortet i datorn att ha en adress i samma nät som xboxen..
    så om du sätter datorn till ex på adressen 192.168.0.100 med subbnätmasken 255.255.255.0 så får du kanske upp sidan i internet explorer på adressen http://192.168.0.99

    Edit... Sorry läste inte ordentligt.. det tyder som sagts tidigare på TP-kabeln!!

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    felkod 16?

    Nu ha ja fått till det med den nya hårddisken men nu när jag fört över M8plus och boxen stängt av sig själv så får jag nu felkod 16? Har läst att det är ms dashboard som ä galet men hur fixar jag det nu? Sätter in Superdisc i spelaren men ingenting händer...först kommer loggan upp och sen felkod 16 och den blinkar rött/grönt
    Mvh Hakke

  11. #11
    dragonslayer Guest
    du får antingen flasha in x2_5035 (eller annan bios med err 16fix) eller plocka ut disken och sätta den i en annan xbox och installera om MS-dashbard

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    hur får jag in den?

    Hur kan jag flasha in x2_5035? Ska jag fpt:a in den då från datorn eller bränna ut x2_5035 på en skiva och få in den på nått sånt vis?
    Myyycke tacksam för hjälpen jag får!!!
    //Hakke

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Nuuu äntligen

    Nu så ha ja äntligen fått igång den med nån skiva ja fått låna som uppdaterade hela alltet med ms dash å grejer...så nu funkar den perfekt.
    TACK för all hjälp på ett suveränt forum!!!
    //Hakke

  14. #14
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Borås
    Inlägg
    316
    Respekt
    19
    Kul att det lyckades!!

  15. #15
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Japp

    Men de ä ba de att nu kan ja inte se vcd å de trodde jag att ja skulle åsså kan jag inte spela spel även fast jag bränt som det står. De står bara empty på dvd:n

  16. #16
    dragonslayer Guest
    jag har aldrig lyckats få min att läsa original VCD skivor...
    men om du lägger skivan i datorn och kollar i utforskaren så ligger där en stor fil... kopiera den till xboxen och döp den till .AVI eller MPG så klarar xbmc att spela upp den

  17. #17
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    problems igen

    När jag lägger in filmer på x-boxen så kan jag bara lägga in ca 2 hela filmer på e: tro ja de va. Sen när jag ska lägga in en tredje så börjar den om och frågar om jag ska skriva över den gamla eller inte? så gör den flera gånger. Får inte in fler trots att jag har 160gb hårddisk som är ny. Va är de då för fel? kan man lägga in på dom andra katalogerna me?
    Och jag kan inte spela spel som jag laddat in från datorn heller? Nått program jag behöver i x-boxen?
    //Hakke

  18. #18
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    125
    Respekt
    21
    När du formaterar en ny HD-disk så blir väl just "E" partionerad så den fortfarande ganska liten, runt 5 gb, det är på "F" som den större partionering blir och det är på "F" som du får lägga in spel och filmer.

    Se till att du har "F" på enable. I Avalaunchdasboarden gör du det i "Inställningar", går vidare till "Main Option" och slutligen "Harddisk Tools", markerar "F Drive" och ändrar till enable med "a"-knappen. För att ändringarna ska börja gälla så måste du slå av och på Xboxen precis som man gör med en dator.

    / M

  19. #19
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Ja tackar

    tackar för informationen...ska testa de...då kanske det även går att spela spel på den från F:? för dom är ju bara en ISO fil just nu men man kanske måste göra mer än att lägga in dom på games?
    //Hakke

  20. #20
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    125
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av hakke77 Visa Inlägg
    tackar för informationen...ska testa de...då kanske det även går att spela spel på den från F:? för dom är ju bara en ISO fil just nu men man kanske måste göra mer än att lägga in dom på games?
    //Hakke
    "-Dom är ju bara en ISO fil just nu".. ?.
    Undrar hur överför du spelen på för sätt? Ligger dom tillsammans i en iso fil på "F" i mappen Games så kommer du nog inte kunna spela dom alls.

    Spelen kan inte ligga som iso filer på Xboxen. Du måste packa upp dom var för sig till separata mappar och överföra dom till "F" och mappen Games.

    Antingen använder du nåns sorts uppackningsprogram typ "Xisomanager" i datorn och packar upp spelen innan du överför dom.

    Eller mycket enklare, så laddar du hem "Qwix101". Den installeras på datorn och överför spelen från iso filer direkt till Xboxen samtidigt som dom automatiskt packas upp.

    / M

  21. #21
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    ska testa

    ja ska testa å lägga in Qwix101 å köra men ja kommer inte fram till Avalaunchdasboarden. Hur kommer jag dit? väldig nybörjare på xbox som ni säkert förstår och åter tacksam för hjälpen.
    Mvh Hakke

  22. #22
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    har fel dashboard

    När jag startar min xbox så kommer jag inte till nån evolution x dashboard utan till en startsida där de står
    xbox media center i svart vitt typ.
    följande meny:
    My programs
    My pictures
    My videos
    My music
    Weather

    settings my files

    Hur gör jag för att byta dashboard.
    Går jag in på My programs så kan jag där välja
    xbox dashboard, men de ä väl original dashboard?

    Jag kör på hansis guide till chippat x-box men de stämmer
    inte med min dashboard tyvärr

  23. #23
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    125
    Respekt
    21
    Avalaunch är en Dashboard som jag tycker funkar bra men den som du har funkar säkert lika bra, det du behöver göra är att sätt Drive "F" till Enable.

    Du behöver alltså inte ha den för att köra Qwix101, som installeras på datorn.
    Vill du ha Avalaunch så ladda ner Superdisc och göra en ny installation, eller så får du ladda ner Avalaunch separat och installera, (installera den under "Programs" som fanns i dina menyer så hitta du den lättare).

    / M

  24. #24
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Hmmm

    Kan jag installera om allt via superdisc då? bara sätta in den å köra eller? har bränt ut den som en iso-fil men den kanske måste packas upp den me för att få den att funka va?
    Verkar va en massa skrot som följde me skivan ja installerade för att få igång den? visst finns det även dashboard på svenska ha ja för mig?

  25. #25
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    125
    Respekt
    21
    Ligger den som isofil på själva skivan? Felet är nog att du inte har bränt ut den som image.

    Ja, min Avalaunch är på svenska.

    Vad heter den installations skivan som du har använt?

    / M

  26. #26
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    evo x heter skivan

    Den skivan jag lånat heter EvoX och är från *******.com tro ja de står på den. Finns typ 13 olika emulatorer osv. tycket det är lite "tjöttrigt" i menyerna just nu. ska försöka få in avalaunch då på boxen å hoppas de blir bättre med tiden. Men ska försöka att bränna ut superdisc som image då en gång å testa.
    mvh hakke

Liknande diskussioner

  1. Oginal HDD sönder, ny HDD utan chip?!?
    By cRYPT0NiT3 in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-14, 14:47
  2. problem med hdd byte
    By aprilia_ftw in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-16, 21:36
  3. ToxicOS för DMS4 PRO (inkl HD LOADER funktioner)
    By jnk in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2005-06-29, 15:33
  4. XBMC 1.1, svart bild
    By agoodyear in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-10-18, 11:53
  5. "Unable to read disc" - DVD
    By Yeppe in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2001-10-18, 15:57

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •