Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: WiiKey -- (config 1.2 och/eller RegionFree) + övriga oros frågor

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    47
    Respekt
    18

    WiiKey -- (config 1.2 och/eller RegionFree) + övriga oros frågor

    Hallå!

    Har mitt WiiKey på chippning och väntar med spänning på att det ska komma hem. Har läst på lite vad som gäller med de olika configerna och patchningar. Det finns massor med info i detta forum och här kommer några frågor som jag gärna skulle vilja ha svar på. Några av frågorna finns i tidigare trådar men de trådarna börjar bli några veckor så det kanske är nya bud. Dessutom är det säkert många som uppskattar att frågorna samlas lite.

    Frågorna gäller Wii PAL [1118 serien med D2B(?)] med WiiKey.

    1) Jag har 2.2E firmware, är jag säker mot brickning och bokställsvarning nu?

    2) Räcker det med "Region Override" från configen för att köra NTSC nu eller ska det patchas? Om patchning, är det "RegionFrii_v1.2_WII-SYNDiCATE" som gäller då?

    3) Behöver man göra nåt med PAL spel eller är det bara bränna och lira?

    4) Är det någon annan inställning, knapp, spak, switch eller tjilevippen som ska aktiveras innan man är redo att lira utan att crasha allt?

    5) Hur många av "barnsjukdomarna" finns kvar med WiiKey? Vilka risker finns fortfarande med WiiKey?


    Tacksam för svar, det här forumet har fantastiska allvetare som hjälper oss nybörjare med våra basic frågor, stort tack ska ni ha!

    Mvh Hasse
    Last edited by Loki; 2007-04-30 at 06:07. Anledning: lämpligare rubrik

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    115
    Respekt
    18
    1. man vet aldrig vad som händer med kommande ntsc spel så säker kan man aldrig vara om man kör ntsc spel (om man inte avaktar ett tag och ser om folk klagar).

    2. Der räcker med region override om du nu måste spela ntsc spel, region override gör samma sak som patchingen fast "on the fly" så att säga.

    3. bränna på skivor av GOD kvalitet exempel verbatim.

    4. tryck inte på den röda knappen för då aktiverar du wiikeys selfdestruct. skoja bara... inga sånna konstigheter.

    5. Det enda jag kan tänka på som jag aktar mig för att göra är att stänga av WII när ett backup spel sitter i så att wii startas upp med ett backup spel i för när jag gjorde det när mitt wiikey var nyinstallerat så slutade det fungera, slutade med att jag fick ett nytt chipp från affären jag köpt det ifrån. Läste lite om andra med samma problem då också. Men detta är inget jag är säker angående utan det kanske funkar jättebra för alla att stänga av sin wii med backup skivor i.

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    Jag har gjort det flera gånger, men det kanske man ska låta bli :S

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    det funkar bra för mig med att stänga av med backups i..
    edit på nr 3 där, vissa spel man tankar ska unscramblas, till och med vissa nya iso's. det är inga problem om man vet hur man använder en DOS-prompt. googla "unscrambler 0.4" så hittar du det, säkerligen inkl. anvisningar.

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    128
    Respekt
    18
    jag fick en svart skärm med ett konstigt meddelande när jag hade skivan kvar i. men efter att jag tog ut den och startade om igen så funkade det.

Liknande diskussioner

  1. Snabba WiiKey frågor
    By ravedog in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 28
    Senaste inlägg: 2007-08-13, 20:10
  2. wiikey
    By 0scar in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-05-09, 18:40
  3. WiiKey eller WIID?
    By Wakkashi in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-12, 22:42
  4. Wiikey problem
    By ikwal in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-27, 21:19
  5. WiiKey Vs. Cyclowiz (med D2B stöd)??
    By crsan in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-28, 17:21

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •