Sida 1 av 6 123 ... SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 154

Diskussion: Invites

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Nyköping
    Inlägg
    196
    Respekt
    18

    Cool Invites

    EDIT:

    ...one thread to rule them all..
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=30273

    Lättare om alla använder samma..
    Last edited by crsan; 2007-08-07 at 19:52.
    Xbox 360 - BenQ, ixtreme 1,4
    Wii - Wiinja Deluxe
    NintendoDS - R4
    Xbox - SmartXX - SOLD!
    http://profile.mygamercard.net/crsan
    http://www.minhembio.com/crsan

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    Bra sida med mycket spel i alla kategorier (utom 360). Lite dåligt då leechare försvinner tidigt och ration kan vara krånglig men en kanonsida.

    Tror även jag har 4 invites om crsans skulle ta slut

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    55
    Respekt
    18
    Även om jag applåderar Frapps initiativ så är det initialt extremt svårt att få någon ratio då det är för lite trafik på sidan, eller åtminstone över Wii-spelen. För en annan som går in och tar hem SPM så är det en rent förlustaffär då jag kanske skulle ha seedat den till ratio 1.0 framåt nyår då ingen verkar vilja ha den. Likadant med alla äldre spel.

    Men, om det bara kommer in lite friskt blod så kanske det ordnar till sig

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    jag höll på att bli bannad från bitgamer från början, men nu har det löst sig.. har successivt tankat två fulla samlingar med spel till GBA och DS, plus ca 10 spel till wii samt nåt enstaka GC-lir. det är ca 70gb totalt. joinade för en månad och två veckor sen och har sen dess seedat i snitt 6.7gb om dagen, är uppe i 300gb nu med en helt ok ratio. glöm bara inte bort att du kan få behöva seeda varje torrent länge, jag har än så länge inte slutat seeda en enda torrent jag tankat där.

    edit: kom just på att sidan fortfarande var öppen när jag joinade men det är den ju alltså inte längre, alltså har han en poäng (vem det nu var som skrev det) om att det behövs lite nytt blod för att hålla en bra ratio.

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    55
    Respekt
    18
    Förr i tiden hade jag en 100/10-lina och då var det en enkel match att hålla fin ratio på alla siter. Nuförtiden har jag en usel 8/1 (max upload på ca 80kb/s men måste hålla ca 60 annars slöar datorn ner sig totalt) så även om jag seedar allt vad jag kan så blir det mest pannkaka av det hela. Men men, skam den som ger sig.

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    147
    Respekt
    18
    Det som var kanon var att dem hade fri leech under en hel helg, tror det var förra. Då hade man chansen och bunkra upp lite.

    Tyvärr försvann det rätt snabbt

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    du skulle gjort som jag istället, strunta i att leecha och bara seeda under den tiden istället. dubbel ratio för all seed

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    crsan:
    tack så mycket för inviten! jätteschyst.
    Last edited by patchi; 2007-05-03 at 17:36.

  9. #9
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    46
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
    jag höll på att bli bannad från bitgamer från början, men nu har det löst sig.. har successivt tankat två fulla samlingar med spel till GBA och DS, plus ca 10 spel till wii samt nåt enstaka GC-lir. det är ca 70gb totalt. joinade för en månad och två veckor sen och har sen dess seedat i snitt 6.7gb om dagen, är uppe i 300gb nu med en helt ok ratio. glöm bara inte bort att du kan få behöva seeda varje torrent länge, jag har än så länge inte slutat seeda en enda torrent jag tankat där.

    edit: kom just på att sidan fortfarande var öppen när jag joinade men det är den ju alltså inte längre, alltså har han en poäng (vem det nu var som skrev det) om att det behövs lite nytt blod för att hålla en bra ratio.
    Hur får du så hög uppladdningshastighet?När jag har laddat hem ett helt jobb så får jag inte någon bra upload-speed, även fast jag har 10mbit upp. :S Vad kan vara fel. Vill inte ha en dålig Share Ratio.

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    min uppladdningshastighet är inte särskilt hög egentligen, den brukar pendla mellan 120-150 kb/s som mest, men ofta när jag tittar är det så få som tankar att det snarare är 20-30 kb/s istället. dessutom får jag av någon konstig anledning oftast extremt dålig upload till folk som befinner sig utanför landet, fast det beror snarare på min ISP skulle jag tro. varför det går slött för dig vet jag inte, men jag antar att det helt enkelt är för att det är så få som tankar. jag laddar ju inte heller upp hela tiden men har alltid haft min dator på i princip dygnet runt sen jag fick bredband (dvs flera år ) så jag behöver inte missa nåt. just nu är det t.ex. nån med telia som tankar super monkey ball banana blitz, honom/henne har jag seedat 181mb åt och mänskan har redan fått ner 54%! det går fort som fan det där med så många seeders..

    det du kan göra är väl att seeda någon torrent som du skapat själv och på så sätt få ihop lite ratio utan att tanka något, alternativt ta hem t.ex. super paper mario från någon publik tracker och hjälpa till med att seeda den på bitgamer. (jag brukar skita i ration då, det brukar ändå finnas seeders i överflöd på såna torrents plus att man seedar vidare nån annanstans). men det är lite överkurs för detta inlägget, du får fråga igen om du är nyfiken på att göra det så kan jag förklara vidare..

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Tack så mycket tomten för Torrentleech

  12. #12
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    115
    Respekt
    18
    grejen är att man borde göra det till en vana att ha på sin torrentclient helatiden, bara för att en torrent står helt still just nu så behöver den inte göra det om 1 timme. Personligen har jag fått begränsa alla wii spel som jag seedar till 15kb/s styck för att dom drar för mkt bandbredd annars (jag tror jag har laddat upp varje spel i snitt 15gånger om). Så lägger man bara ner lite jobb och är förståndig så är det inget problem.

    Har ni föresten sett Wii tråden i forumet på bitgamer? där får ni en bra översikt över alla PAL wii spel och där kan även torrents diskuteras osv.

  13. #13
    Registrerade
    Apr 2007
    Från
    Nyköping
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Jadu Rillepille! du kan skicka en bitgamer-invite till mig om du har kvar. Så skickar jag Mario Mii med guld-byxor till dig! Du har kvar min mail va?

    EDIT: Behövs inte, gick att registrera sig
    Last edited by hatchespzut; 2007-05-01 at 19:46.

  14. #14
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    46
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
    min uppladdningshastighet är inte särskilt hög egentligen, den brukar pendla mellan 120-150 kb/s som mest, men ofta när jag tittar är det så få som tankar att det snarare är 20-30 kb/s istället. dessutom får jag av någon konstig anledning oftast extremt dålig upload till folk som befinner sig utanför landet, fast det beror snarare på min ISP skulle jag tro. varför det går slött för dig vet jag inte, men jag antar att det helt enkelt är för att det är så få som tankar. jag laddar ju inte heller upp hela tiden men har alltid haft min dator på i princip dygnet runt sen jag fick bredband (dvs flera år ) så jag behöver inte missa nåt. just nu är det t.ex. nån med telia som tankar super monkey ball banana blitz, honom/henne har jag seedat 181mb åt och mänskan har redan fått ner 54%! det går fort som fan det där med så många seeders..

    det du kan göra är väl att seeda någon torrent som du skapat själv och på så sätt få ihop lite ratio utan att tanka något, alternativt ta hem t.ex. super paper mario från någon publik tracker och hjälpa till med att seeda den på bitgamer. (jag brukar skita i ration då, det brukar ändå finnas seeders i överflöd på såna torrents plus att man seedar vidare nån annanstans). men det är lite överkurs för detta inlägget, du får fråga igen om du är nyfiken på att göra det så kan jag förklara vidare..
    Tack för svaret. Laddade ner ett Wii-spel vid namn Bionicle Heroes, var då 214 seeders skulle jag tro. Min DL Speed var då på 5200 kb/s, sen efter att jag fick ner det spelet (fick ner det på 15 min) så var uploaden på 20 kb/s. Då tänkte jag så här. Det är inte lönt och seeda, då det bara är 20kb/s. Min Share Ratio är just nu 1.000. Snart under gränsen.

  15. #15
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    hehe, 100mbit är farligt! men fortsätt seeda du, ration kryper ju uppåt sakta men säkert ändå. och som frapp sa så skiftar det där ganska kraftigt, för bara någon minut sen var min upload maxad men jag tittade precis igen och nu står det totalt still. man får ha tålamod helt enkelt!

  16. #16
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Jag har invite till de flesta sidorna, torrentleech tti tvtorrents m.m... Byter gärna ut mot en sida med mycket wii spel.

    (redan medlem på bitgamer)
    Last edited by Gentlemannen; 2007-05-02 at 13:46.

  17. #17
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    @hotmail.com =)
    Last edited by XcSt; 2007-05-02 at 19:35.

  18. #18
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    46
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
    hehe, 100mbit är farligt! men fortsätt seeda du, ration kryper ju uppåt sakta men säkert ändå. och som frapp sa så skiftar det där ganska kraftigt, för bara någon minut sen var min upload maxad men jag tittade precis igen och nu står det totalt still. man får ha tålamod helt enkelt!
    Jo, du har nog rätt, får ha tålamodet. 100mbit ner och 10mbit upp har jag.

  19. #19
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Nyköping
    Inlägg
    196
    Respekt
    18
    Ny invites, se första posten.
    Xbox 360 - BenQ, ixtreme 1,4
    Wii - Wiinja Deluxe
    NintendoDS - R4
    Xbox - SmartXX - SOLD!
    http://profile.mygamercard.net/crsan
    http://www.minhembio.com/crsan

  20. #20
    Registrerade
    Apr 2007
    Från
    Nyköping
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Jag har 4 torrentleech invites också

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av hatchespzut Visa Inlägg
    Jag har 4 torrentleech invites också

    Vore dej evigt tacksam för en invite till torrentleech..

  22. #22
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av hatchespzut Visa Inlägg
    Jag har 4 torrentleech invites också
    Skulle vara evigt tacksam för en invite dit bara att maila till underbar@g33k.se om du har någon kvar

  23. #23
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Nyköping
    Inlägg
    196
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av underbar Visa Inlägg
    Skulle vara evigt tacksam för en invite dit bara att maila till underbar@g33k.se om du har någon kvar
    Invite skickad
    Xbox 360 - BenQ, ixtreme 1,4
    Wii - Wiinja Deluxe
    NintendoDS - R4
    Xbox - SmartXX - SOLD!
    http://profile.mygamercard.net/crsan
    http://www.minhembio.com/crsan

  24. #24
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Nyköping
    Inlägg
    196
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av obo_magnus Visa Inlägg
    Vore dej evigt tacksam för en invite till torrentleech..
    Skickad!
    Xbox 360 - BenQ, ixtreme 1,4
    Wii - Wiinja Deluxe
    NintendoDS - R4
    Xbox - SmartXX - SOLD!
    http://profile.mygamercard.net/crsan
    http://www.minhembio.com/crsan

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av crsan Visa Inlägg
    Skickad!
    Grymt schysst!

  26. #26
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Tar gärna oxå en invite till torrentleech om det finns nån över..? Skulle uppskattas mycket! davejcm@gmail.com

  27. #27
    Registrerade
    Apr 2007
    Från
    Nyköping
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av daver1 Visa Inlägg
    Tar gärna oxå en invite till torrentleech om det finns nån över..? Skulle uppskattas mycket! davejcm@gmail.com
    Skickad

  28. #28
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    helga1234567890000@hotmail.com skulle gärna vilja ha en till torrentleech.

  29. #29
    Registrerade
    Apr 2007
    Från
    Nyköping
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av luffar'n Visa Inlägg
    helga1234567890000@hotmail.com skulle gärna vilja ha en till torrentleech.
    Skickad

  30. #30
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Skrev en 0:a för lite, det ska vara helga12345678900000@hotmail.com.

    Sry, hoppas det funkar att göra om.
    Last edited by luffar'n; 2007-05-06 at 22:37.

Sida 1 av 6 123 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Invites
    By Effoc in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1412
    Senaste inlägg: 2010-01-01, 01:43
  2. Här så kan ni ladda spel till xbox 360 mm.
    By Guccigol in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 60
    Senaste inlägg: 2007-05-10, 19:33
  3. Endast invites på #xbins!?
    By Frhog in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2006-03-12, 21:43

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •