Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Man förlorar mer än flashning...

  1. #1
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    62
    Respekt
    19

    Man förlorar mer än flashning...

    ...när ring of death uppenbarar sig. Fick ring of death för en månad sen och skickade boxen, utan hårddisk där alla mina saves, xbla-spel och annat gott ligger på. Fick en "ny" box 3 veckor senare, flashade den och det visade sig att de flesta av mina teman inte går att använda längre, inte heller xbla-spelen där jag hade fullversioner är inte fullversioner längre, utan demoversioner. Det skumma är att både mina nerladdade teman, samt xbla-spel fortfarande visar sig i minneshanteraren. Hur fasiken kunde det bli så? Texas hold em var tex ett gratis spel när det släpptes. Betyder det nu att jag måste betala för saker som jag köpt, fått pga att m$ inte kan konstruera en konsoll som håller längre än ett år?


  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Normalt är det ju så att licensen är uppdelad på två delar.

    Dels får den fysiska xboxen en licens.

    Dels får det xbox live konto som användes vid köpet en licens.

    Så är du inloggad på "rätt" xbox live konto så skall det du laddat ner fungera oavsett vilken xbox du använder.

    Men jag tycker du skall kräva en refund av allt du betalt för, och stå på dig via så många instanser du behöver.

    Ring microsoft support och se till att få ett referensnummer på ditt supportkrav ifall dom nekar. Gå till butiken där du köpte din xbox 360 och dokumentera alla uppgifter ifall dom nekar ersättning. Sedan gör du en anmälan till allmänna reklamationsnämden. OBS - detta fungerar bara om ditt krav överstiger ett visst belopp, tror det är runt 500:-.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    62
    Respekt
    19
    Jag hoppas att det inte ska gå så långt som att blanda in reklamationsnämnden, men visst är det lite surt om jag förlorar de 500 kronorna som jag har köpt microsoft poäng för.

    Dessutom har jag inte testat att ladda hem de saknade teman och xbla spel som nuförtiden bara är demos (obetalda versioner).

    Men skummt ändå att det kan bli så, det är ju lite därför man köpte premiumpaketet för den LÖSTAGBARA hårddisken så man slapp förlora nån info - trodde man.

Liknande diskussioner

  1. Kan man spela online med chippat Wii?
    By xepez in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-24, 23:37
  2. När man skickar till Tyskland
    By Jocce_84 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-03-16, 15:45
  3. Nybörjare till PSP, vad kan man göra?
    By zarenpojken in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-11, 14:24
  4. emulator?
    By jimmydamp in forum Emulatorer
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-06-18, 17:29
  5. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •