Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Vilker Chip har jag?

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Vilker Chip har jag?

    Hej!

    Jag chippade mitt wii med Wiid för några veckor sedan, men nu är det så att jag inte är säker på om jag verkligen har Wiid eller om jag har wiikey.

    Så jag undrar om wiikeys boot disc bara fungerar i Wiis med wiikey, för då kan jag ju testa och bränna den och se om den fungerar och då har jag ju Wiikey.
    Eller om någon har något annat förslag på vad jag kan göra...

    Har även skickat mail till wiikeys officiella hemsida men har ej fått svar...Brukar det vara så?

    Tack på förhand\\NickNack

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Att man inte får svar från Wiikey? Ja, det brukar vara så. De svarar inte.

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    wiikey-skivan funkar på alla wiis oberoende chip. ordnade du inte installationen själv? skillnaden på dom utseendemässigt är ganska stora, även om just ditt chip troligen inte ser exakt ut som något av dessa. WiiKey vs WiiD

    om psxcare gjorde det åt dig så kanske hansi är snäll nog att sträcka på sig lite extra för att ta reda på det, om dom nu för något register över vad dom säljer och till vilka personer. chansen är dock rätt smal. eller har du nåt kvitto på köpet av chippet? annars är det nog lättast att bara skruva upp enheten och kolla, se bara till att du inte bryter en eventuell plombering ditsatt av den som chippade enheten åt dig, om du inte gjorde det själv dvs.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om vi chippat den så har han 1) fått det chip han beställde och 2) ett kvitto där han kan se vad han köpt
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    jag vet att ni säljer det som kunden frågar efter, tänkte bara som så att eftersom han inte minns vilket chip det är han köpt så är nog kvittot borta också

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Hej!

    Jag har inte köpt det här tyvärr, och är lite rädd för att öppna mitt wii, är det ett stort ingrepp?

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    nää det är ingen fara, det finns filmer som visar hur det går till på youtube som hansi lagt upp. förresten, vem är det som väljer klassisk musik till nästan alla klipp? ô¿Ô

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
    nää det är ingen fara, det finns filmer som visar hur det går till på youtube som hansi lagt upp. förresten, vem är det som väljer klassisk musik till nästan alla klipp? ô¿Ô
    Det är Hansi eftersom att klassiska musiken inte längre är upphovsrättskyddad.

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    hehe, det hade jag inte en tanke på.. lite OT det här kanske men jag har, som massor av annat folk, struntat fullständigt i upphovsrätten när jag har skapat film (läs klippt ihop lite pvp ) om EVE Online. dom filmerna finns det massor av på spelets egna hemsida och utvecklarna CCP har inte sagt ett knyst om att det är något vi ska ha i åtanke.

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
    hehe, det hade jag inte en tanke på.. lite OT det här kanske men jag har, som massor av annat folk, struntat fullständigt i upphovsrätten när jag har skapat film (läs klippt ihop lite pvp ) om EVE Online. dom filmerna finns det massor av på spelets egna hemsida och utvecklarna CCP har inte sagt ett knyst om att det är något vi ska ha i åtanke.
    Om man ser på vilken inriktning som PSXCARE har så ska man nog ta det lite lungt med att riskera att använda upphovsrättsskyddat material i filmerna som man släpper från butiken.

Liknande diskussioner

  1. högre fläkthastighet genom att flasha bios?
    By lazarus in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2007-02-19, 14:11
  2. Vilket chip har jag?
    By slemmuspellus in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2007-01-13, 00:15
  3. Vilket Chip ska jag välja?
    By daydreamer in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2007-01-04, 01:30
  4. problem med hdd byte
    By aprilia_ftw in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-16, 21:36
  5. Vilket chip har jag och vilken BIOS
    By neggard in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-23, 07:42

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •