Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Wifi på Wii

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    20
    Respekt
    0

    Wifi på Wii

    Hej, jag har problem med att få igång det trådlösa på mitt wii.

    Jag har bredbandsbolaget och ett modem från Infeno. Hittar mitt trådlösanätverk och har skrivit in mitt SSID som står på modemet och även försökt trixa med de flesta inställningar utan att lyckas.

    Får bl.a. felmeddelande 52031 men blir inte klokare av att söka på detta och läsa i div. forum.
    Någon som har BBB och har lyckats trixa till sitt?
    Otroligt tacksam för hjälp.
    Flashad 360+
    Projektor Panasonic PTAE-900=
    fantastiskt

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    85
    Respekt
    18
    Det kan vara så att när man har kopplat up sig så borde man få up en html sida där man ska skriva in tex lössenord eller liknande för att kunna använda internet. Om det är så så funkar det nog inte, jag har en fon router som jag tänkte använda med mitt ds men det ville sig inte.

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    20
    Respekt
    0
    Så är det tyvärr icke.
    Flashad 360+
    Projektor Panasonic PTAE-900=
    fantastiskt

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    att du inte behöver skriva in användarnamn och lösenord (har jag hängt med rätt då?) är ju bra i det här fallet, det är nämligen en sak som kan skita sig. fast bara om du är "utloggad" från internet. men men, aktivera DMZ för din wii om du har det, annars får du stänga av brandväggen i modemet/routern. inte för att den borde ställa till med nåt, men man vet ju aldrig. sen tycker jag att du i största möjliga mån ska använda manuella inställningar. öppna upp ett dosfönster och skriv "ipconfig /all" så får du upp allt du behöver veta. problemet i mitt fall var DNS-servern, den upptäcks utan problem av windows och allt var frid och fröjd där, men min wii vägrade.. det funkade sen när jag skrev in adressen till DNS:erna manuellt, i omvänd ordning om jag minns rätt. när du skriver det där ska du få upp en till tre adresser, varav en ska börja med 192, ignorera den. skriv in den andra i wiin och den eventuella tredje med, går inte det så byt plats på dom i konsollen. fungerar det inte då så vet jag inte vad..

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    242
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av pompedompe Visa Inlägg
    Hej, jag har problem med att få igång det trådlösa på mitt wii.

    Jag har bredbandsbolaget och ett modem från Infeno. Hittar mitt trådlösanätverk och har skrivit in mitt SSID som står på modemet och även försökt trixa med de flesta inställningar utan att lyckas.

    Får bl.a. felmeddelande 52031 men blir inte klokare av att söka på detta och läsa i div. forum.
    Någon som har BBB och har lyckats trixa till sitt?
    Otroligt tacksam för hjälp.
    Det är inte så att du glömt lägga till ditt wiis mac adressen på din router?

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2007
    Från
    Nyköping
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Det kan bero på 1000 olika saker. Jag har haft strul med min wlan router ända sen jag köpte den för 2 år sedan. Det finns en drös olika inställningar och man fattar knappt vad häften gör. Men du ska få en bild på hur jag har ställt in min router för bästa prestanda.

    Wlan
    Last edited by hatchespzut; 2007-05-02 at 17:47.

Liknande diskussioner

  1. Importera Wii, chippa i Sverige ?
    By BerraSVE in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 30
    Senaste inlägg: 2007-06-06, 17:54
  2. Beställa Wii från Amazon.de
    By Equality in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 86
    Senaste inlägg: 2007-05-03, 10:38
  3. Nymoddad Wiikey Wii
    By Jernis in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2007-03-26, 01:11
  4. Wii Regionsfri med chip?
    By genguskhan in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-02-20, 09:52
  5. Wii Internationellt?
    By Wildboy in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-29, 00:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •