Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Wiikey spel

  1. #1
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Wiikey spel

    Hej. Jag har införskaffat mig ett nytt wii med wiikey rätt nyligen. Hittade lite spel o tankade och efter X antal timmar hade ja fått ner en 3-4 spel lr nått sånt. Testade att bränna Wario smooth moves och det fungerade nästan helt felfritt.. hänger sig dock iband vid vissa saker. Testade sedan att bränna ner Både THE.LEGEND.OF.ZELDA.TWILIGHT.PRINCESS.WII.PAL-PI
    samt Ice_Age_2_The_Meltdown_PAL_Wii-WiiERD
    och inget utav dom fungerar. den vill inte läsa skivan alls. Några som kan ha nån aning om va ja kan göra? har surfat runt ett antal timmar på forumet och inte riktigt hitta svaren jag söker riktigt.
    Och ja jag är väldigt ny på Wii

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    85
    Respekt
    18
    Vad för skivor? Sedan ska du bränna i 2.4x för bästa.

  3. #3
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Jag har visserligen ganska så gammla skivor. "Fortis" Bränner dom i 2x har även testat att bränna i 1x. o de är ingen skillnad

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Fortis skivor har jag provat en gång i tiden. Släng skräpet, du slösar bara tid.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    jag har aldrig ens hört talas om märket förr..? men men, nån måste verkligen slå ihjäl den här myten en gång för alla om att det är bäst att bränna i så låg hastighet som möjligt.. tro vad ni vill, men ju lägre hastighet jag bränner i, desto sämre resultat får jag. inte för att jag blåser på i 16x "bara för att", men 8x funkar bäst för mig.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag har alltid sagt att man bör utgå ifrån 50% av skivans angivna maxhastighet :-) Men fortis fungerar helt enkelt inte för dom är sjukt usla.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Jag har alltid sagt att man bör utgå ifrån 50% av skivans angivna maxhastighet :-) Men fortis fungerar helt enkelt inte för dom är sjukt usla.
    Så mina 16X Verbatim rek att brännas i 8X?. För jag har massiva problem att få NTSC spelen att fungera. Testat i 1X 2X 4X men utan något positivt resultat. PAL spelen däremot...funkar som en dröm. Förutom de gånger Wii enheten får tokspel och hävdar att enheten är defekt. Räcker alltid med omstart av spelet.

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    om dina NTSC-spel inte fungerar men dina PAL-spel gör det så beror det med största sannolikhet inte på dina bränningar, eller åtminstone inte brännhastigheten. vad har du för chip? eventuell firmwareupdate? är det spel till GC eller Wii som strular? har du kollat compatibility list på gbatemp.net?

    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Jag har alltid sagt att man bör utgå ifrån 50% av skivans angivna maxhastighet :-)
    tack!
    Last edited by prodge64; 2007-05-02 at 13:21.

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    UTGÅ ifrån = fungerar det bättre i någon annan hastighet så gör det väl det. Men oftast går det bra i 50%
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    ...får alltid på USA spelen.. Unable to read disc

    Antar det har med min bränning att göra.

    Wiikey1.2 sen uppdate 2.2e på wii:en

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    antar att du har försökt aktivera region override, men av någon anledning så vill det inte fungera. har du inte köpt det härifrån eller från nån annan välkänd butik med gott rykte så finns risken att du har en klon. men men, om du patchar om spelen till PAL innan du bränner dom så ska det funka.

  12. #12
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Tack för alla bra svar gick o köppte Verbatim skivor iställe för mina "fjortis" skivor o brännde i 2,4x och har brännt ut en 6-7 spel nu redan och det har inte varigt något problem med något spel alls ännu

Liknande diskussioner

  1. Hur många spel funkar med wiikey?
    By Jehuty in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2007-04-13, 09:15
  2. Gamecub spel på chippad Wiikey maskin
    By Hathor in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 24
    Senaste inlägg: 2007-03-27, 13:38
  3. SD micro max 3 spel ?
    By saddo in forum Nintendo DS
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-25, 09:34

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •