Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 52

Diskussion: Printable.

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    46
    Respekt
    18

    Printable.

    Hej,

    Jag undrar hur man får in Disc Labels-bilderna utskrivna på min DVD-R-skiva direkt? Ni vet på original-spelen så finns det en bild på skivan, som visar vilket spel det är. Vilken sorts program behöver jag? Jag vill inte skriva ut Disclabels-bilderna och sedan klistra in den på DVD-R-skivan. Någon kunnig som kan berätta för en okunnig om hur man tar sig tillväga?

    Tack på förhand.

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Nyköping
    Inlägg
    196
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Bianc0neri Visa Inlägg
    Hej,

    Jag undrar hur man får in Disc Labels-bilderna utskrivna på min DVD-R-skiva direkt? Ni vet på original-spelen så finns det en bild på skivan, som visar vilket spel det är. Vilken sorts program behöver jag? Jag vill inte skriva ut Disclabels-bilderna och sedan klistra in den på DVD-R-skivan. Någon kunnig som kan berätta för en okunnig om hur man tar sig tillväga?

    Tack på förhand.
    Jag skriver ut på printeble-maxell skivor från visäljercd.com och använder mig av en Canon Pixma ip4200-skrivare.. finns att få tag i för 900 spänn..
    Xbox 360 - BenQ, ixtreme 1,4
    Wii - Wiinja Deluxe
    NintendoDS - R4
    Xbox - SmartXX - SOLD!
    http://profile.mygamercard.net/crsan
    http://www.minhembio.com/crsan

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    själv kör jag med en EPSON Stylus Photo R265, den går att få för 999:- inkl. frakt, kolla pricerunner. program du behöver för att skriva ut cd labels med följer med skrivarn, det är inte så värst avancerat men det gör vad det ska. det enda du behöver göra är att mäta den vita skrivytan på skivorna och ställa in den inre och yttre diametern på den i programmet. etiketterna kan man tanka hem från cdcovers.cc. kom ihåg att bara skriva ut på fullprintable eller printable skivor, heter dom något med white top istället så blir dom bara förstörda om du skriver på dom.

  4. #4
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    76
    Respekt
    18
    cannon pixma serien är klart bäst. Jag har jobbat med alla sorters skrivare (hemma skrivare) och inget slår pixma i kvalite och ekonomi. Dessutom finns det massvis med olika piratfärger som har riktigt bra kvalite!

    Jag skulle rekommendera pixma. Glöm inte att spara kartongen om du nu köper en pixam...Utan den har du ingen garanti!

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    46
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
    själv kör jag med en EPSON Stylus Photo R265, den går att få för 999:- inkl. frakt, kolla pricerunner. program du behöver för att skriva ut cd labels med följer med skrivarn, det är inte så värst avancerat men det gör vad det ska. det enda du behöver göra är att mäta den vita skrivytan på skivorna och ställa in den inre och yttre diametern på den i programmet. etiketterna kan man tanka hem från cdcovers.cc. kom ihåg att bara skriva ut på fullprintable eller printable skivor, heter dom något med white top istället så blir dom bara förstörda om du skriver på dom.

    Ok. Man tackar för svaret. Jag har en EPSON Stylus DX 6000. Gick på 1200 med frakt tror jag. Den ska väl fungera bra? Vart lägger man skivan när man ska printa in CD-label'sen? Man lägger väl inte in skivan där man skriver ut papperen? :S Men jag förstod inte riktigt det här - "det enda du behöver göra är att mäta den vita skrivytan på skivorna och ställa in den inre och yttre diametern på den i programmet." Hehe, är totalt nybörjare på sådant här. Så var snälla nu.

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    ja man måste ju alltså ställa in så att bilden inte skrivs innan- eller utanför den vita ytan på skivan. nu finns det i och för sig ett förval som man kan använda direkt men när jag använde det så fick jag kvar en liten vit ring i mitten så jag mätte alltså "bredden" på ytan som inte går att skriva på (inkl. själva hålet förstås) och ställde in det i programmet manuellt. jag skummade igenom epsons sida för din skrivarmodell och det verkar tyvärr inte som att du kan skriva direkt på skivan med den, trots att den är lite biffigare med fler funktioner än min.

    såhär ser i alla fall min ut...

    som synes så får man med en plastbricka att sätta fast skivan på, den förs sedan in en bit där papprena ska komma ut efter att man har ändrat läge på en spak som sitter på samma ställe.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    har en pixma 4200, riktigt bra skrivare. dock rekommenderar jag att du skriver på labels och inte direkt på skivan. skrivaren täcker inte inner och ytterkanterna helt

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    det är olika mellan skrivare, jag har ställt in min så att den inte täcker precis hela ytan för att inte riskera att få nåt kladd utanför. men men, nu vet inte jag av egen erfarenhet hur pass kinkigt sånt här är i praktiken, men att skriva på en etikett som man klistrar fast på skivan förstör symmetrin. det gör i praktiken att skivan inte kan snurra exakt som det är tänkt, men hur pass allvarliga konsekvenserna av en etikett som knappt väger nåt och samtidigt täcker nästan hela skivan är vet jag inte.

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av mmjepp Visa Inlägg
    Glöm inte att spara kartongen om du nu köper en pixam...Utan den har du ingen garanti!
    Bullshit, återförsäljaren kan inte neka en reklamation från en privatperson för att kartongen saknas.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    76
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Bullshit, återförsäljaren kan inte neka en reklamation från en privatperson för att kartongen saknas.
    Det står i garantin att man måste ha kartongen för att garantin ska gälla.

    Canon tar inte emot en skrivare utan kartong.

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Canon verkar lite knepiga i den aspekten. ingen läser ju någonsin sånt där, och ingen sparar kartongerna till sina grejer heller. förutom jag, så sent som i förra veckan slängde jag motvilligt kartongen till mitt Radeon 9600...

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av mmjepp Visa Inlägg
    Det står i garantin att man måste ha kartongen för att garantin ska gälla.

    Canon tar inte emot en skrivare utan kartong.
    Det är ett orimligt krav, bara att dra det via konsumentombudsmannen om du handlat som privatperson.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av PiGGELiN Visa Inlägg
    har en pixma 4200, riktigt bra skrivare. dock rekommenderar jag att du skriver på labels och inte direkt på skivan. skrivaren täcker inte inner och ytterkanterna helt
    Har du provat att välja "select paper", sen "New"?
    Där ställer du själv ytter och inner-diameter på skrivytan.

  14. #14
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    47
    Respekt
    18

    Canon PIXMA MP600

    Har en Canon PIXMA mp600 och använder Verbatim printable DVD+R.

    Efter att jag ändrat inställningen i "Select paper" som Game_Freak_se just skrev så blir det riktigt riktigt bra backups. Har dessutom hittat vita DVD-fodral så mina backups är nästan omöjliga att skilja från orginalen.

    Skrivaren går lös på ca 2000 (1700 på nätet) men då är det scanner och lite annat smått o gott som jag ville ha. Det går precis lika bra med en ip4200 eller ip4300 från Canon. Det är samma upplösningar i utskrifterna och de kan oxå skriva ut direkt på skivorna. Skrivarna går lös på en 900 kronor ungefär. Men då får man ju heller inte en störtskön scanner! Woohoo!

    Håller på att göra backuper som ett djur för tillfället. Har gjort 20 st hittills och tror jag hinner med 20 till under natten. Kommer bli ett jävligt flashigt DVD-ställ i vardagsrummet sen

    Nu ska jag backupa vidare... Toodiloo!

    / Hasse

  15. #15
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    46
    Respekt
    18
    BUMP

    Nu har jag köpt en ny brännare, det blev en med LightScribe. Går det att skriva ut labels med hjälp av att bifoga in en bild genom ett LightScribe-program? Finns det sådana program som har den möjligheten? Eller är jag redan körd?

    EDIT: Kan LightScribe bränna ut labels i färg?
    Last edited by Bianc0neri; 2007-06-09 at 11:20.
    Wii - Wiikey.

  16. #16
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Timrå
    Inlägg
    297
    Respekt
    20
    Som jag fattat det med LightScribe, så gör den bara 1 färg (skivans färg och skriver gråskalor på det.)

    Själv köpte jag en pixma 4300 från PCCity för 799:- för att skriva ut direkt på skivorna. Sen så köpte jag 100st printable skivor och vita fodral från ************.
    Mins jag inte helt fel så är LightScribe sjukt dyra skivor å.

  17. #17
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    46
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av glericus Visa Inlägg
    Som jag fattat det med LightScribe, så gör den bara 1 färg (skivans färg och skriver gråskalor på det.)

    Själv köpte jag en pixma 4300 från PCCity för 799:- för att skriva ut direkt på skivorna. Sen så köpte jag 100st printable skivor och vita fodral från ************.
    Mins jag inte helt fel så är LightScribe sjukt dyra skivor å.
    Okej. Men vet du om det finns något program där man kan bifoga in en Wii-label och sen bränna ut den genom LightScribe?
    Wii - Wiikey.

  18. #18
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Timrå
    Inlägg
    297
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Bianc0neri Visa Inlägg
    Okej. Men vet du om det finns något program där man kan bifoga in en Wii-label och sen bränna ut den genom LightScribe?
    Får man inte de med skrivaren?
    Kan ju alltid kolla brännarens hemsida eller http://www.lightscribe.com/

  19. #19
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    46
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av glericus Visa Inlägg
    Får man inte de med skrivaren?
    Kan ju alltid kolla brännarens hemsida eller http://www.lightscribe.com/
    Klart att jag fick med en mjukvaru-skiva - NERO 7, som slöar ner min dator till max... Ett program jag försöker undvika, men finns det inget annat sätt, så får jag väl installera ändå.

    Kikade in lite där på LightScribe.com, hittade en massa bra program, men inte till att bifoga in egna bilder. Blir tokig alltså...
    Wii - Wiikey.

  20. #20
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Timrå
    Inlägg
    297
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Bianc0neri Visa Inlägg
    Klart att jag fick med en mjukvaru-skiva - NERO 7, som slöar ner min dator till max... Ett program jag försöker undvika, men finns det inget annat sätt, så får jag väl installera ändå.

    Kikade in lite där på LightScribe.com, hittade en massa bra program, men inte till att bifoga in egna bilder. Blir tokig alltså...
    Vad är det som är dåligt med nero, aldrig haft nå speciella problem med det dom senaste 10 åren

  21. #21
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    46
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av glericus Visa Inlägg
    Vad är det som är dåligt med nero, aldrig haft nå speciella problem med det dom senaste 10 åren
    Att den tar mycket kraft och minne... Men nåja, den duger väl ändå. Den har ju label-programmet så jag kan skriva etiketter, + att jag kan bifoga bilder. Fast nu är det bara en sak kvar. Hur jag gör så att bilden passar in i 12 CM-skivan. Blir väl och läsa på lite. Tack för hjälpen.
    Wii - Wiikey.

  22. #22
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    jag provade lightscribe häromdan när jag fick möjligheten utan att köpa en sån brännare eller skivor själv, å jag blev förvånad över hur missvisande exempelbilderna på LS-skivorna är, åtminstone de jag sett på nätet. visst visste jag att det skulle bli gråskala, men att skärpan är dålig, att svart blir ljusgrått trots att programmet är inställt på högsta kvalité, plus att hela "trycket" generellt syns väldigt dåligt gjorde mig klart förvånad. jag brände två LS-skivor som följde med en ny HemPC i syfte av backup så jag vet inte vad dom kostade, men i mitt tycke så spelar det ingen roll eftersom kvalitén är en klar besvikelse jämfört med printable-skivor.

  23. #23
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Timrå
    Inlägg
    297
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
    jag provade lightscribe häromdan när jag fick möjligheten utan att köpa en sån brännare eller skivor själv, å jag blev förvånad över hur missvisande exempelbilderna på LS-skivorna är, åtminstone de jag sett på nätet. visst visste jag att det skulle bli gråskala, men att skärpan är dålig, att svart blir ljusgrått trots att programmet är inställt på högsta kvalité, plus att hela "trycket" generellt syns väldigt dåligt gjorde mig klart förvånad. jag brände två LS-skivor som följde med en ny HemPC i syfte av backup så jag vet inte vad dom kostade, men i mitt tycke så spelar det ingen roll eftersom kvalitén är en klar besvikelse jämfört med printable-skivor.
    Skillnaden är enorm i pris också: LightScribe DVD+ Printable
    Sen att printable får en att tappa hakan hur bra det blir, är otroligt.

    Om nån är ute efter en canon(hehe) fin skrivare så kan ni kolla in PCCity som säljer en Canon pixma 4300 för 799:- inc frakt

  24. #24
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av glericus Visa Inlägg
    Sen att printable får en att tappa hakan hur bra det blir, är otroligt.
    menar det. fast jag kom precis på en nackdel med printable, och det är att man måste låta skivorna torka innan man använder dom. så planerar man inte sina bränningar genom att printa i förväg så sitter man där antingen med ett gäng vita skivor utan att veta vad som är vad, eller med printade skivor som inte är klara för användning ännu. det går att leva med förstås, men jag stör mig nåt så enormt på det ibland när jag är ivrig på att spela.

  25. #25
    Registrerade
    May 2007
    Från
    Karlstad
    Inlägg
    46
    Respekt
    17
    Skillnaden är enorm i pris också: LightScribe DVD+ Printable
    Sen att printable får en att tappa hakan hur bra det blir, är otroligt.
    Det här verkar ju faktiskt grymt intressant... Är det något speciellt märke på skivorna man ska titta efter ur wiisynpunkt, eller duger alla printables bra så att wii läser dem utan problem?

    /Borka

  26. #26
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Har inte märkt nån större skillnad i läsbarhet, köpte först printable från Klasseohlsson och nu kör jag MediaRange skivor från Tyskland.
    Skrivaren är en Pixma och bläcket är pirat från visäljercd

  27. #27
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Timrå
    Inlägg
    297
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Birkborkasson Visa Inlägg
    Det här verkar ju faktiskt grymt intressant... Är det något speciellt märke på skivorna man ska titta efter ur wiisynpunkt, eller duger alla printables bra så att wii läser dem utan problem?

    /Borka
    Det sägs att DVD- är bättre till wii än dvd+
    vet dock inte om det stämmer 100% men nån kanske vet.
    Jag kör med TDK DVD+ printable ivf.

  28. #28
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    TDK DVD-R printable här, funkar också bra. tror inte det spelar så stor roll vilket märke du använder så länge det inte är allt för billigt. anledningen till att jag använder -R (har inte ens provat +R) är att +R är mer eller mindre omöjliga att få igång på PS2or.

  29. #29
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    108
    Respekt
    17
    printar man före eller efter man har brännt?

  30. #30
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Timrå
    Inlägg
    297
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av MuRRe_C Visa Inlägg
    printar man före eller efter man har brännt?
    Jag gör de efter, men de lär inte ha nån betydelse

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2006-08-07, 09:59

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •