Sugen på att koppla mitt wii (wiikey) online så att jag kan typ surfa på tvn. Är detta något problem när wiiet är chippat eller ?
Vad skall man köpa för att komma ut på nätet ?
Mvh
Mrzimmerman
Sugen på att koppla mitt wii (wiikey) online så att jag kan typ surfa på tvn. Är detta något problem när wiiet är chippat eller ?
Vad skall man köpa för att komma ut på nätet ?
Mvh
Mrzimmerman
Gå in i Shop channel och ladda ner Opera. Det är gratis än så länge och det är inget problem med att ha ett chippat Wii och surfa!
Vilken anslutning skall man ha. ? wi-fi usb adapter eller wii lan adapter ?
Har idag bredband adsl 8 m/1mb,d-link router. Är den ena varianter trådlös och den andre med nätverkskabel eller fattar jag noll.....
Mvh
Mrzimmerman
Japp. Trådlösa är ju enklast. Annars måste du ha en sånhär:
Wii Lan Adapter
förlåt för att jag är trotsig här hatchespzut, men jag skulle vilja hävda att trådbundet är enklare i det här fallet. konfigurationen är smidigare och man behöver inte oroa sig över signalstyrkan. usb wifi har en rätt dålig sådan och sedan måste man också konfigurera datorn rätt för att acceptera och dela internetanslutningen. den måste förstås vara igång om man vill surfa med wiin också. med trådbundet spelar det ingen roll då det räcker med att routern är igång.
Det är ingen fara Prodge64 men smaken är väll som baken antar jag. Själv så har jag inte någon möjlighet att dra kabel ända till tvn/wii't. Men med kabel så är det så sant det du säger, lättast och snabbast.
Det lättaste är att köpa en trådlös router
Man lär sig så länge man lever
Wii med wikey
Gamecube med viper cobra 1.1 och BBA
Gamecube med qoob pro och fullsize case
C2D 3,0 ghz 750gb ati1950xt
Bärbar Intel pentium core 2 duo 2ghz 120 gb hd
trådlöst funkar prima tycker jag. sitter just nu och skriver detta från wiit
funkar även prima att streama musik och filmer under 500mb via pimpware
jag kör också trådlöst, bestämde mig till slut att införskaffa en trådlös router vid inköpet av min wii eftersom jag har flera datorer i hemmet och hade redan börjat tröttna på alla kablar. det var lite pilligt att konfigurera allt för första gången, speciellt när wiin vägrade ta emot DNS-adresser automatiskt, men det var fixat efter ett mindre vredesutbrott...
Jag lyckas ibland att hitta accentpunkten och då kunnat ladda hem senast versioner opera mm. Men det är ofta som den inte hittar accespunkten.
Kan man ställa in något som gör det lättare eller så. Har router bara typ 2 meter ifrån wiin så där borde inte vara några prob. Skicka gärna beskrivet hur Ni ställt in Era wiin trådlöst.
Mvh
Mrzimmerman
Här är mina inställningar
wlan inställningar
Vilken macadress skrev du in wiiets eller routerns ?
Lite korkad fråga men frågar man inte får man ingenting veta....
Mvh
Mrzimmerman
Wireless Settings
Wireless : x Enable Disable
SSID : default
Channel : 6
Authentication : x Open System Shared Key WPA WPA-PSK
WEP : x Enabled Disabled
WEP Encryption : x64Bit 128Bit 256Bit
WEP Mode : xHEX ASCII
Key....hemlig...lol
Mvh