Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Flash Hitachi 0032CE, Går det?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Hisingen Göteborg
    Inlägg
    119
    Respekt
    0

    Flash Hitachi 0032CE, Går det?

    Har fått en i vänskapskretsen som köpt en begagnad 360 med Hitachi v. 0032CE.

    Har själv aldrig sett denna innan, svart lucka o allt, och efter hård sökning runt om på nätet hittar jag inget svar om denna går att softmodda.

    Frågan är då till Hansi om denna går att softmodda eller om chipet måste lödas bort och programmeras om?

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    har den svart lucka? är den verkligen pal?

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Hisingen Göteborg
    Inlägg
    119
    Respekt
    0
    Lite mer info då, bakgrunden är:

    - Polaren köper en billig 360 av en kille.

    - Killen säger han har flashat fel key och skicka med orginal filen till en MS28 som han påstår innehåller den keyn som ska funka.

    - I maskinen sitter en Hitaci 0032CE, med svart tray, tillverkad Maj 2005. Förösöker jag köra ett orginalspel så blir svaret samma som när man flashat med fel key, denna skivan ska sättas in i en 360 för att funka. Med andra ord kan jag inte se vilken region den är eftersom spelen ej funkar.

    - Själva maskinen i sig är från 2006 enligt skalet vilket får det hela att se ännu mer suspekt ut.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det finns patchers till 32:an

    Men se upp, den jag kollade på lite fort hade förväxlat ppf filerna och katalogerna för v32 och v36 :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Hisingen Göteborg
    Inlägg
    119
    Respekt
    0
    Jo att det finns patcher vet jag men det är tydligen för omprogrammering av chipet när man har lödat av det där man sen uppgraderar till v.40.

    Kollade borta på 360mods.net och deras status sida för de olika modellerna och såg följande:

    "v36 and lower - These are debug drives and do not have complete fw on them. The chip must be desoldered and externally programmed with v40 fw. Caution must be used when ordering replacement drives. Do not order one if you cannot upgrade the fw."

    Med andra ord har killen korkat nog brickat sin Samsung MS28 och sen betsällt en ersättnings drive som han ej lyckats fixa.

    Frågan är Hansi om du av egna erfarenheter, dvs har ni på psxcare själva softmoddat en 0032CE, kan bekräfta att 360mods.net har fel. Eftersom sidan även har v79 på listan och hänvisar till Maximus-garyOPA Xtreme 8in1 v2.3 revision 2 så känns listan ändå rätt upp to date.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Dom har säkert rätt isåfall.

    Finns rätt drivekey så kan vi iaf fixa det med lödning...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Hisingen Göteborg
    Inlägg
    119
    Respekt
    0
    Tack för förslaget men vi har beställt en ny Hitachi v47 på ebay sen slänger vi ut 0032:an på där sen för någon hundring.

Liknande diskussioner

  1. Hur man flashar nästan allting på 3.03 OE & 3.10 OE
    By Nicla7 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2009-12-18, 16:45
  2. när kommer det ett riktigt chip?
    By prodge64 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-18, 19:50
  3. hitachi ägare vad rekomenderar ni ?
    By rolle in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2006-08-04, 23:53
  4. Större HD med överflashat original bios HUR??
    By Validus in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 28
    Senaste inlägg: 2006-04-02, 13:28
  5. Överföra HD-spel via nätverk till PS2
    By slicstik in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 146
    Senaste inlägg: 2006-03-04, 11:48

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •