Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Problem med evolution x och hårddisk

  1. #1
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Problem med evolution x och hårddisk

    Hej!
    Jag har haft problem med min xbox dashboard, menyn som fanns där (launch dvd, ms dashboard, settings, launch menu etc) försvann, dashboardet boota som vanligt men menyn fanns inte där, så jag tänkte att det bara var någon fil som hade gått sönder eller så..
    så jag bestämde mig för att ladda ned ett nytt evolution x vilket jag gjorde, jag kom åt xboxen via ftp:n och deletade gamla evolution x och ersatte det med nya filer, det funkade, yippie tänkte jag, men så gick jag in i launch menu, och där fanns inte mappen appz, videos kvar eller något annat för den delen, så jag tänkte va fan, ah i min desperation så gick jag in på settings och flashade om bioset och nu har alla spel, filmer och musik försvunnit från hårddisken det är riktigt trist (iaf synns dem inte där från ftp:n) =(
    jag tänkte skitsamma, jag hade tagit screenshots på vad jag hade, ifall att något sånt här hände, så jag kommer ihåg alla bra titlar =)
    iaf efter jag flashade om bioset, så skickade jag över ett nytt xbmc och började skicka över lite filmer till xboxen, men det tog stopp efter 2gb (jag förde över till f: partitionen) min hårddisk är 160gb..
    så mina frågor blir försvinner allt material på hårdisken efter att man byter evolution x och flashar om bioset? samt vad är det för fel att jag inte kan föra över mer saker på hårddisken än dem 2 och en halv filmer som jag lyckades skicka? måste jag formatera hårddiskarna eller installera något annat special? skulle vara otroligt tacksam för svar!
    tack så mycket i förhand!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du har nog en annan partitioneringsstrategi i ditt nya bios mot vad du hade innan.

    Ena hade kanske "allt på F" och det andra "upp till 137GB på F resten på G"

    Du måste formattera om F om du råkar ut för detta och börjat lägga in filer osv. Annars hade det räckt att flasha om med "rätt" konfigurerat bios så hade filerna dykt upp igen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Faq - Alla Vanliga FrÅgor Och Svar - *** LÄs !!! ***
    By banan1 in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 384
    Senaste inlägg: 2014-09-29, 18:57
  2. Problem med Duo x2
    By RwP in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-09, 21:32
  3. Hårddisk problem med Aladdin XT
    By XorXaX in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-10-23, 13:09
  4. Problem med överhettning
    By PetsonGBG in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-10-21, 16:17
  5. Varning! Handla inte av ********...oseriösa
    By marshmallow in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-10-04, 17:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •