Visar resultat 1 till 20 av 20

Diskussion: Försökte ändra tema på pspn - sen halvt brickad

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Zinken
    Inlägg
    226
    Respekt
    0

    Unhappy Försökte ändra tema på pspn - sen halvt brickad

    Jag skulle ändra tema på pspn (har firmware 3.40 OE-A) och hade laddat hem ett tema. Jag kopplade in pspns Toggle USB (flash0) och försökte lägga över filerna i mappen resource. Det gick inte utan den sa bara att minnet var fullt och att det inte gick å lägga in filerna.. Då öppnade jag mappen för att ta bort allt som låg i den och sedan lägga över mina nya filer. Då gick det inte heller att lägga in dom, utan minnet var fullt sa datorn. Nu kan jag inte göra nånting utom att komma in i Recover längre. Kan nån hjälpa mig

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Du får nog söka någonstans om hur man fixar en "semi-brickad" psp.
    Kan du komma in i recoveryn så är den inte helt brickad.
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Japp, borde räcka med att lägga en firmware installer i recovery mappen på minneskortet och flasha om...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Zinken
    Inlägg
    226
    Respekt
    0
    ja har laggt in den där 1.50 ebooten i PSP/GAME/RECOVERY/EBOOT.PBP
    ska jag köra den nu, var det så du mena?

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Japp.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Zinken
    Inlägg
    226
    Respekt
    0
    ja körde den från recovery menyn, men det händeringenting skärmen e bara svart. Till slut tog ja ut batteriet ur pspn och startade om pspn ja kom tillbaka till recovery menyn men nån 1.50 har ja minnsan inte. Kan ni fixa det i butiken tror du??

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja, kom in med den så kikar jag på det. Jag har aldrig haft anledning att göra någon recovery, alltid kul att lära sig något nytt...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    ok jag kommer så fort ja kan, nån gång nästa vecka tror jag

  9. #9
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Föresten, va vill du ha för det

  10. #10
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    SKIIIIIIIIIIIIIIIIT!!!!!

    Jag hade ju alla filer på datorn som tidigare var på flash0, sen kom ag på iden att man kanske kunde formatera flash0 så att man fick de där välbehövliga minnet för att lägga över filerna igen. Det gick ganska fint och jag fick 150 mb ledigt och kunde enkelt läga tillbaka filerna. Sen matade jag ut pspn och valde exit i recovery menyn. Sen blev det svart. och förblev svart jaha ja nu e den helt brickad, finns det nånting man kan göra förutom att köpa en ny PSP???

    JÄVLA HELVETE!!

  11. #11
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    ja kommer inte tillbaka i recovery läget längre

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du får trösta dig med att priset på psp skall gå ner med c:a 300 spänn nästa vecka...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Hmm, nyfikenhet kan lukta väldigt gott innan man biter i skiten!
    Tur i oturen Hansi...

    Edit:
    *Yay* 200 posts
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  14. #14
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Ifall man skickar in den på lagning ja har typ 11 månader kvar av garantin märker dom då att man har installerat en Custom Firmware och att man har meckat lite gran med pspn??

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Troligen inte. Be "mamma" lämna in den, dom brukar vara bra på att reklamera saker, säga att dom inte vet någonting, mumla något om ungarna som är ledsna osv.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #16
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Ok, man har ju inget att förlora på det...

    Annars blir det väl ett nytt base pack, vet du om det bara finns psp med 3.10 och högre firmwares att köpa nu längre, dom går ju inte att nergradera...

  17. #17
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Bajaren13 Visa Inlägg
    Ok, man har ju inget att förlora på det...

    Annars blir det väl ett nytt base pack, vet du om det bara finns psp med 3.10 och högre firmwares att köpa nu längre, dom går ju inte att nergradera...
    Om du måste köpa en ny, ta med batteriet o provstarta enheten i butiken o se vad det är för Fw
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  18. #18
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Eller fråga?
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  19. #19
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Turbis Visa Inlägg
    Eller fråga?
    Hehehe ja det kan ju resultera i olika roliga scenarion *s*

    "Pendragon på ON OFF"
    - Hej vad har era PSPor för Firmwareversion?
    - Öööh, ja tror de har den senaste??
    - Tro gör man i kyrkan vet du någon säljare som är mer kunnig på just tv-spel?
    - öööh... ja vänta lite
    *** Pendragon väntar och efter lång tid kommer det fram en ny säljare.
    - Hej kan jag hjälpa dig??
    - Ja jag undrar vad era PSP enheter har för firmware?
    - Jaha... eeh... de är nog det senaste??
    - Jahapp, och hur stora minneskort klarar de av ? *Denna fråga ställdes då 4Gb kom ut på marknaden precis.
    - Ehmm... ja de klarar max 2Gb.
    - Så jag måste ha en superduper enhet med lågt serienummer som bara råkar klara 4Gb då eller??
    - Va... gör den??
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  20. #20
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Hahaha kompetensen i Karlshamn eller?
    Var på "leksakshuset" i Karlshamn och frågade om dom hade fått in play station portable än (ja, längesen), dom undrade vad jag menade när jag sa "Play Station Portable"

    -Öhh, du menar Play Station 2?
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

Liknande diskussioner

  1. kan man ändra regionkoden på pspn?
    By pspnoob in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-12-28, 01:26

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •