Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: wiikey.cn

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Unhappy wiikey.cn

    Någon som har en aning om varför wiikey sidan är nere? Jag börjar blir lite orolig när den har varit nere så här länge.

  2. #2
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    132
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Haxxor Visa Inlägg
    Någon som har en aning om varför wiikey sidan är nere? Jag börjar blir lite orolig när den har varit nere så här länge.
    Det är möjligt att du vill kolla här istället. Det ryktas om problem med överbelastning och att de har bytt operatör.

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    .com.cn är bara en klon. De har kopierat Wiikeys sida rakt av och säljer enbart kloner. Bra att veta.

  4. #4
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    132
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av N!klas Visa Inlägg
    .com.cn är bara en klon. De har kopierat Wiikeys sida rakt av och säljer enbart kloner. Bra att veta.
    Hoppsan, det stämmer visst, ja. Det var lite för fräckt för att jag skulle inse det.

    "We have already mentioned that www.wiikey.com.cn is in no way affiliated with us, and that the chip they offer is in fact a clone."

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    242
    Respekt
    18
    Ingen action på wiikey.cn ännu...ska man bli orolig?

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    wii-ftw.com rapporterade 4/5:

    "A wiikey dev team member reports that the linux box that wiikey.cn is hosted on doesn't use raid 5 and its HDD crashed. Which is the cause of the site being down; not that they turned tail and scooted on out."

    Vette sjutton varför det skulle ta sådan lång tid att få upp den igen dock. Men jag antar att det bara är att vänta och se.

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    59
    Respekt
    21
    Maxconsole rapporterar liknande. Sant eller falskt är ju en annan fråga:

    Just thought everyone would like to know... "Austin", a moderator at Wiinewz which is the "official" Wiikey forums site stated the following last night about the Wiikey team: "seriously, the wiinewz team has not had any contact with them in at least a week. We are most likely about to post a message on the homepage that they are most likely out of the business. It looks like they shutdown shop and didn't leave a trail".

    ...

    Se http://www.maxconsole.net/?mode=news&newsid=16564 för mer info.

  8. #8
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Sidan är uppe igen med meddelandet:

    "wiikey.cn has been down for the past 48 hours due to a catastrophic hard disk failure. The site has since been restored from backup, but unfortunately the MySQL database powering the site could not be recovered.

    As a result of the loss of the database, both the "News" and "Resellers" sections have been lost. Resellers wishing to remain on the list are asked to contact us with their details for re-inclusion. Sorry for the inconvenience!"

    http://www.wiikey.cn/

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Haxxor Visa Inlägg
    Sidan är uppe igen med meddelandet:

    "wiikey.cn has been down for the past 48 hours due to a catastrophic hard disk failure. The site has since been restored from backup, but unfortunately the MySQL database powering the site could not be recovered.

    As a result of the loss of the database, both the "News" and "Resellers" sections have been lost. Resellers wishing to remain on the list are asked to contact us with their details for re-inclusion. Sorry for the inconvenience!"

    http://www.wiikey.cn/
    där ser ni, blame microsoft!

    edit: för att hålla mig till ämnet så blev sidan alldeles nyligen uppdaterad med informationen att uppdateringen släpps 15:e maj (ETA).
    Last edited by prodge64; 2007-05-08 at 06:20.

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vaddå blame microsoft ?????

    MySQL är ett gammalt hederligt svenskt företag...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    och mySQL AB kan knappast beskyllas för att Wiikey-teamet inte vet vad backup är för något.

    Nu meddelas det även att firmwareupdateringen kommer den 15 maj. Vi får väl se.
    Last edited by N!klas; 2007-05-08 at 11:55.

  12. #12
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Vaddå blame microsoft ?????

    MySQL är ett gammalt hederligt svenskt företag...
    oops, där ser man, jag trodde det var MS som stod bakom MySQL. men men, det är inte första gången en hemsida lägger av för att MySQL kraschar, det verkar inte särskilt stabilt..

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
    oops, där ser man, jag trodde det var MS som stod bakom MySQL. men men, det är inte första gången en hemsida lägger av för att MySQL kraschar, det verkar inte särskilt stabilt..
    Det var inte MySQL i sig som krashade utan hårddisken. Databasens filer sparas på hårddisken. Har man ingen aktiv backup som tas då och då så är det klart att även mySQL dras med i krashen. Annars är mySQL en otroligt bra databasmotor som fungerar hur bra som helst om den sköts rätt och om man vet hur man tar backup på själva databasen. Det räcker inte med att ta backup på själva filerna som hör till hemsidan. Det är många som glömmer att ta backup på databaserna också.

  14. #14
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    ok, ok, jag ger mig.. jag vet nog inte vad jag pratar om i det här fallet. fast så mycket fattar jag med att alla filerna sparas på hårddisken liksom..

  15. #15
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    242
    Respekt
    18
    Någon som vet vad den nya firmware uppdateringen kommer att innehålla?

  16. #16
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av hadirajan Visa Inlägg
    Någon som vet vad den nya firmware uppdateringen kommer att innehålla?
    Det har inte släpps någonting officiellt. Dock så har verktyget GCOS berättat lite om sin nästa version och där skrivs det att programmet kommer stödja dual layer dvd om du har en wiikey så det kan väl räknas som en förhandsinfo.

    "The DVD9 Support will only work on Wiikey chips, and additionally, you'll need to update your Wiikey with the latest software (not yet released)."

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •