Sida 1 av 7 123 ... SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 196

Diskussion: Xtreme Firmware 5.3 - annars upptäcker MS dig snart.

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Xtreme Firmware 5.3 - annars upptäcker MS dig snart.

    http://www.gameswank.com/portal/?p=422

    Intervju med commodore4eva, läs och begrunda!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    44
    Respekt
    18
    Jahopp. Får väl se vad som händer,men det va ju possitivt att hitachi äntligen får en update =)

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Hmm läste jag helt fel eller står det inte "Currently Version 5.3 of the Xtreme Firmware will only support the Samsung series of Xbox360 DVD drives." :-)

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    44
    Respekt
    18
    läs HELA artikeln

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Nu är den släppt, men som sagt bara för Samsung än så länge.

    Xtreme firmware 5.3A,5.3B,5.3C,5.3D for TS-H943 Xbox 360
    >> Commodore4eva released a new version of his firmware for the Toshiba-Samsung TS-H943 Xbox360 drive with added protection against the new checks/detection Microsoft will probably add in the spring2007 dashboard/kernel update (coming next week).
    Whats New:
    (v5.3) Disc-Jitter added for Challenge Types 5/7 to avoid possible replay detection.
    Disc-Jitter is slight randomization added to the result of Challenge types 5 and 7 so as to emulate a result from an actual physical drive.
    This is to avoid any possible replay detection.
    (v5.3) Support added for DVD drive to Report as Hitachi 79

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    160
    Respekt
    21
    Efter nya updaten så ser ms om du har en piratskiva i...
    har du flashat och inte spelar pirat så klarar du dig

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    68
    Respekt
    18
    ahhhh då får man fixa till det då

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    218
    Respekt
    18
    jaha vi med hitachi spelare får väl vänta då antar jag

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    144
    Respekt
    0
    Har flashat min, och den funkar perfekt.
    Boxen är på släkttäff i Tyskland.

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Spring-updaten har inte släppts än, så det är väl klart att det funkar perfekt än så länge.
    Ska bli mycket intressant att se vad som händer och om 5.3 "fixar" en ev. detection.

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    144
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av azah Visa Inlägg
    Spring-updaten har inte släppts än, så det är väl klart att det funkar perfekt än så länge.
    Ska bli mycket intressant att se vad som händer och om 5.3 "fixar" en ev. detection.
    Sant, men tänkte mer pga. någon bugg kanske .
    Boxen är på släkttäff i Tyskland.

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    71
    Respekt
    18
    Är det "riskfritt" att gå ut och spela över liven med kopierade spel idag söndag? Microsoft lär väl inte börja redan en dag innan utsatt datum och uppdatera?

  13. #13
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Hisingen Göteborg
    Inlägg
    119
    Respekt
    0
    Ja idag är det riskfritt. Microsoft kan inte tvinga på dig en patch eller lägga in en utan din vetskap. Frågan om Xtreme 5.3 effekt blir därför inte aktuell än utan det återstår att se i vår uppdateringen om Microsoft har hittat en väg att se om du spelar med brända spel eller inte. Så när du ser en uppdaterings fråga komma upp när du går ut på Live, kolla detta forumet så får du nog svar direkt hur läget är.

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    är det inte bara ny skrämselpropaganda som alla andra gånger då? Eller ligger det nån sanning bakom det denna gång?

  15. #15
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    144
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av mickys Visa Inlägg
    är det inte bara ny skrämselpropaganda som alla andra gånger då? Eller ligger det nån sanning bakom det denna gång?
    Commodore4eva, hjärnan bakom Xtreme, har påstått sig ha inside information om uppdateringen. Den skall tydligen ha en förmåga att känna igen en backupkopia i DVD:en.
    Boxen är på släkttäff i Tyskland.

  16. #16
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    66
    Respekt
    20
    Har läst runt lite på scene, men undrar fortf. om man ska uppdatera från 5.2, behöver man då flasha tebaka till orig först? Eller är det bara fixa in orig-nyckeln på 5.3 och flasha som vanligt? Flasha över 5.2 alltså.

  17. #17
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    144
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Norbius Visa Inlägg
    Har läst runt lite på scene, men undrar fortf. om man ska uppdatera från 5.2, behöver man då flasha tebaka till orig först? Eller är det bara fixa in orig-nyckeln på 5.3 och flasha som vanligt? Flasha över 5.2 alltså.
    Bara att flasha över med nyckel ja. För att kunna flasha över, måste du köra enable0880-discen i DVD:en ca 10sek innan du skriver över firmwaren.
    Boxen är på släkttäff i Tyskland.

  18. #18
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    66
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av xbox360 Visa Inlägg
    Bara att flasha över med nyckel ja. För att kunna flasha över, måste du köra enable0880-discen i DVD:en ca 10sek innan du skriver över firmwaren.
    Gäller inte det bara ms25? Med ms28 är det väl bara köra "bad-flash"(10sek tricket) Rätta mig om jag har fel.
    Och vart får jag tag i enable0800 .ison?
    Last edited by Norbius; 2007-05-07 at 00:28.

  19. #19
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    vet han med insiderinfo när uppdatering kan tänkas komma också?

  20. #20
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    144
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Norbius Visa Inlägg
    Gäller inte det bara ms25? Med ms28 är det väl bara köra "bad-flash"(10sek tricket) Rätta mig om jag har fel.
    Och vart får jag tag i enable0800 .ison?
    Har också hört att det inte skall behövas på en ms28, men eftersom jag inte äger en ms28:a så vet jag inte säkert. enable0800.iso finns i Xtreme 3.0 eller 3.3 minns inte riktigt.
    Boxen är på släkttäff i Tyskland.

  21. #21
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Gävle, Sweden
    Inlägg
    63
    Respekt
    21
    uppdaterade till 5.3 ifrån 4.3 igår.. Har en ms25 och jag körde 10sek tricket istället för att böka med enable0800.iso skivan. Det fungerade felfritt...

    Bara att hålla tummarna nu att xtreme firmware 5.3 håller vad den lovar när dashboard updaten rullas ut under dagen...
    H78 iXtreme 1.2
    XBOX LIVE Gamertag: QuBaR

  22. #22
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    10sek tricket - som inte alls kräver några 10 sekunder... - går alltid att använda istället för enable iso i alla lägen på alla samsungversioner...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    247
    Respekt
    18
    När kommer uppdateringen idag?

  24. #24
    dragonslayer Guest
    vem har sagt att den kommer idag?
    "Week of 7th may" har jag för mig det stod när man läste om det första gången... skall bli häftigt med kopplingen till Live Messenger

  25. #25
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    75
    Respekt
    18
    hur är det för dom som inte använder live alls? kommer dom "skicka med" updaten på framtida spel eller kommer det bara om man går ut på live?

  26. #26
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Räkna med att den kommer med på diverse spel framöver.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  27. #27
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    66
    Respekt
    20
    Va drygt att behöva släpa boxen te syrran för att flasha igen då >_<
    Har ingen via-krets.
    Kanske dags att köpa mig ett kort av er

  28. #28
    GUBBEN32 Guest

    Question funderar lite längre!

    ok allt de här med att inte kunna spela backupper! men vad ska den nya skivan vara till för då? något senare skall de sitta ett hologram på skivorna som 360 ska läsa in finns inte detta hologram startar inte spelet ska försöka hitta länken till den artikeln men men lite segt att bara vänta o se hur de går med spelandet!

    Microsoft utvecklar ny streckkod
    Ska kunna avläsas med mobiltelefoner
    2007-04-20 08:59 | Lars Lindroth Microsoft har utvecklat en ny sorts streckkod som fått namnet "High Capacity Color Barcode". Trots att en ruta på ungefär 6.5 kvadratcentimeter klarar av att hålla upp till två sidor data tänker företaget inte försöka utkonkurrera den vanliga streckkoden - istället tänker de använda den nya på spel, skivor och dylikt.

    Tanken är att koden ska kunna avläsas med webbkameror och kameramobiler med speciella program installerade. De som sitter på spel ska då kunna omvandlas till exempelvis hemsideadresser, där extramaterial ska kunna hämtas hem. Dessutom kommer HCCB, som förkortningen lyder, att användas som ett skydd mot förfalskningar.

    Företaget förväntas lansera Xbox 360-spel och DVD-skivor med dessa streckkoder under senare delen av året.
    Last edited by GUBBEN32; 2007-05-07 at 18:06.

  29. #29
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    321
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av GUBBEN32 Visa Inlägg
    ok allt de här med att inte kunna spela backupper! men vad ska den nya skivan vara till för då? något senare skall de sitta ett hologram på skivorna som 360 ska läsa in finns inte detta hologram startar inte spelet ska försöka hitta länken till den artikeln men men lite segt att bara vänta o se hur de går med spelandet!
    Det kan ju inte stämma, finns inget som kan läsa av nåt hologram i dvdromen...
    det är kanske deras nya streckkod utanpå förpackningen du menar.. den har inget med kopieringsskydd att göra..

  30. #30
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    136
    Respekt
    0
    har nya uptateringen kommit än kan man spela risktfritt med backup spel just nu har nån testat att gå in med live ? för jag vill gärna spela lite live just nu :P

Sida 1 av 7 123 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Commodore4eva Xtreme Firmware for Hitachi-LG 47D Xbox 360 DVD Drive
    By samplehead in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 96
    Senaste inlägg: 2008-01-23, 00:05
  2. Xtreme firmware 5.0
    By Arabaldo in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 71
    Senaste inlägg: 2006-12-28, 19:26
  3. Hitachi 078 firmware snart :D
    By telgetok in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-16, 09:37
  4. Xbox360 Xtreme Dual firmware
    By peewee in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-09, 18:08
  5. Xtreme Samsung firmware version 2.0
    By Hansi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2006-07-16, 12:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •