Sida 6 av 7 FörstaFörsta ... 4567 SistaSista
Visar resultat 151 till 180 av 196

Diskussion: Xtreme Firmware 5.3 - annars upptäcker MS dig snart.

  1. #151
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    144
    Respekt
    18
    fick sata kortet idag, vart hittar jag 5.3 till ms25?
    krysslåda trehundra sextio säämsung 5,3a oljud
    peeääs trää tyst

  2. #152
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Någon som provat/vet nån som provat med att spela Live me backup med NME 1.2?

  3. #153
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Xtreme firmware 5.3

    gbr:

    Den skall finnas på deverse torrent trackers och även på xbins ftp server. För mer information kolla http://www.xbins.org/faq.php.

  4. #154
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    20
    Hansi, jag uppdaterade firmwaren på min 360 för säkert ett år sen. Gåre att dyka förbi din butik så du kan uppdatera till 5.3? Vad kostar det om jag tar med mig hela xboxen?

    mvh

  5. #155
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det kostar 350:-
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #156
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Hejsan, jag har flashat min firmware med den näst senaste, jag undrar om jag kommer kunna spela live med alla spel om jag byter till 5.3 flashen??

  7. #157
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Sitter med Hitachi och Maximum 2.3 stealth firmware eller vad den heter. Uppdatering o tanka deoms o allt funkar, Det jag undrar över är alla som säger att det funkar att spela över live. Alltså kollen som MS gör, efter vad jag kunnat utläsa, att de samlar data om man spelar med en bränd kopia över Live. Och om de bara samlar data väntar med o banna tills de ser utbredning osv o sen kör en "ban-helg" eller vad som helst.

    Men det som bannas kommer väl då vara maskinen från spel via live? Man borde väl ändå kunna lira spel på boxen?

  8. #158
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    ja, spelen går ju att starta. sen hur det blir med live får vi se - just nu kan vi bara gissa

  9. #159
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Om jag flashar till 5.3 och t. ex spelar den brända versionen av Crackdown och vill hämta expansionen till det och sedan spela live, riskerar jag då att få min konsol bannad?
    Snälla svara

  10. #160
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    det är alltid en risk att spela live, läs igenom inläggen alla liknar varandra :P

  11. #161
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Hur stor är risken tror du för jag orkar inte mer, jag måste spela live annars är det meningslöst med en 360
    Och om jag blir ''Caught'' förlorar jag mitt live konto eller själva maskinen ?

  12. #162
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    321
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Sampay Visa Inlägg
    Hur stor är risken tror du för jag orkar inte mer, jag måste spela live annars är det meningslöst med en 360
    Och om jag blir ''Caught'' förlorar jag mitt live konto eller själva maskinen ?
    Du kan lika gärna singla slant som o fråga nån annan just nu
    Och antagligen bannar dom maskinen och kontot så du inte kan göra ett nytt o spela från samma maskin..
    Jag skulle väntat tills efter halo3 betan om jag vore tålmodig nog..

  13. #163
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    24
    Respekt
    0
    Fan också, vill så gärna gå in live och spela Crackdown

  14. #164
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    71
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av s-p-d Visa Inlägg
    Jag skulle väntat tills efter halo3 betan om jag vore tålmodig nog..
    När är det betan kommer? 16e maj? Vad är det som är sagt kommer "hända" med Halo 3 betan som kanske kommer påverka dom med flashade läsare?

  15. #165
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    19
    Om nu microsoft har implementerat någon sorts check så väntar de troligtvis 3-4 veckor och bannar alla sedan på en gång, precis som med xbox(1). Men den som lever får se men jag väntar nog nån vecka till innan jag tankar uppdateringen.

  16. #166
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Fruktsoda Visa Inlägg
    Om nu microsoft har implementerat någon sorts check så väntar de troligtvis 3-4 veckor och bannar alla sedan på en gång, precis som med xbox(1). Men den som lever får se men jag väntar nog nån vecka till innan jag tankar uppdateringen.
    Har tänkt att göra precis likadant, vänta någon vecka med att uppdatera.

    Jag undrar om någon som hade xbox 1 vet om det var riskfritt att uppdatera efter själva "bannings-perioden" (om det var en helg eller kväll etc...), eller bannade dem folk lite då och då?

  17. #167
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av carllow Visa Inlägg
    Har tänkt att göra precis likadant, vänta någon vecka med att uppdatera.

    Jag undrar om någon som hade xbox 1 vet om det var riskfritt att uppdatera efter själva "bannings-perioden" (om det var en helg eller kväll etc...), eller bannade dem folk lite då och då?
    På den första xboxen så väntade de några veckor och bannade alla. Alla som gick in på live efter det med en chippad box blev bannad direkt. Har dock för mig att dvd-läsar hacken till första xboxen faktiskt funkade på live, fast de blev ju aldrig någon större hit då det fanns chip med bättre funktioner.

  18. #168
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    36
    Respekt
    18

    ....

    Ingen som hört nåt nytt? Ingen som blivit bannad elr så än? Jag testade nämligen o spela på live igår ett tag, funkar perfekt... Tänkte egentligen vänta ett par veckor,, men kunde inte hålla mej

  19. #169
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Bäst är väl att uppdatera med de nya firmware som finns...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  20. #170
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    68
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Bäst är väl att uppdatera med de nya firmware som finns...


    RÄTT sluta fråga o gör som han SÄGER

  21. #171
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    en liten tanke bara...
    tänk om det är företag som lever på att uppdatera firmwares mm som sprider sådana här rykten för att öka försäljning? Tror inte psxcare gör det men finns ju fler aktörer på marknaden...

  22. #172
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    allt e ju bara snack :P... folk blir så till sig såfort någon drar iväg ett rykte på måfå.. det va ju bara spekulationer. xbox live funkar underbart utan 5.3an!

  23. #173
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    kanske börjar de banna imorgon är halo3 betan kommer? Nån som vågar pröva under dagen imorgon med 5.2 eller äldre?

  24. #174
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    19
    Om nu ms skulle börja banna folk (vi vet ju för guds skull inte ens om ms kan se ifall man har flashat eller ej!) så vore imorgon (onsdag) ett naturligt datum att börja göra det då halo 3 betan släpps. Har de inte gjort det då, så tänker jag i alla fall uppdatera till den nya dashboarden på min xbox med xtream fw 3.0. (palla öppna boxen och mecka ).

  25. #175
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Jag updaterade precis och kommer inte in på Live.

    Rätt surt då det är första gången jag försöker gå in på xbox live. Kan tilläga att jag fick burken förra tisdagen så det är väl den gamla firmwaren som ligger i?

    Är det ofta live ligger nere?
    Last edited by mumintrollet; 2007-05-16 at 00:14.

  26. #176
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    48
    Respekt
    21
    Spelade COD3 live för 3 timmar sen. Fungerade bra då.

  27. #177
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    spelade champions league för 5 min o funkade bra

  28. #178
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Det kan ha berott på att jag hade stremat innan kanske?

    Live funkade efter omstart.

  29. #179
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    90
    Respekt
    18
    Ska flasha min 360 med en Hitachi 0078fk läsare i nu i slutet av månaden har det kommit en fräsch ny firmwareversion även till den läsaren eller borde man vänta ett tag?.

    Peace!

    edit: 0078
    Last edited by Janols; 2007-05-16 at 11:23. Anledning: text edit
    | PlayStation 2 | Xbox 360 | GameCube | PC |

  30. #180
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    Janols: jag väntade inte. men tänk på att restora din gamla firmware innan du flashar med en ny.

    edit: läste för snabbt, ja det finns en ny firmware.
    Last edited by PiGGELiN; 2007-05-16 at 14:04.

Sida 6 av 7 FörstaFörsta ... 4567 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Commodore4eva Xtreme Firmware for Hitachi-LG 47D Xbox 360 DVD Drive
    By samplehead in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 96
    Senaste inlägg: 2008-01-23, 00:05
  2. Xtreme firmware 5.0
    By Arabaldo in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 71
    Senaste inlägg: 2006-12-28, 19:26
  3. Hitachi 078 firmware snart :D
    By telgetok in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-16, 09:37
  4. Xbox360 Xtreme Dual firmware
    By peewee in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-12-09, 18:08
  5. Xtreme Samsung firmware version 2.0
    By Hansi in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2006-07-16, 12:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •