Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Bränna spel (samsung läsare + pioneer brännare)

  1. #1
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    16
    Respekt
    0

    Bränna spel (samsung läsare + pioneer brännare)

    Hej, jag har några frågor om backup-bränning...

    Jag har en flashad 360 med Samsung-läsare (kommer inte ihåg exakt vilke firmware) och har beställt en Pioneer 111d brännare som ska komma snart. (Funkar dom 2 tillsammans om man bränner med Verbatain DL DVDR+ skivor?)

    Jag har har 3 stycken 360 backups som är Call.Of.Duty.3.PAL.XBOX360-DAGGER, Crackdown.PAL.XBOX360-DNL och Def_Jam_Icon_PAL_XBOX360-PRECiSiON. Två st av spelen kommer som .ISO filer med tillhörande .DVD-fil. Vad måste jag göra för att kunna bränna dom? Call of duty t.ex, ska redan vara SS patchad osv.

    Crackdown kommer i en katalog med filer som är dnl-cdn.001 till dnl-cdn.071. Vad ska jag göra med dom filerna? Till detta spel tillhör ingen .DVD-fil eller nåt annat.

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    161
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av emo Visa Inlägg

    Jag har har 3 stycken 360 backups som är Call.Of.Duty.3.PAL.XBOX360-DAGGER, Crackdown.PAL.XBOX360-DNL och Def_Jam_Icon_PAL_XBOX360-PRECiSiON. Två st av spelen kommer som .ISO filer med tillhörande .DVD-fil. Vad måste jag göra för att kunna bränna dom? Call of duty t.ex, ska redan vara SS patchad osv.
    Dom är redan fixade, för att bränna dom använd antingen CloneCD eller imgburn.

    Citat Original inlägg av emo Visa Inlägg
    Crackdown kommer i en katalog med filer som är dnl-cdn.001 till dnl-cdn.071. Vad ska jag göra med dom filerna? Till detta spel tillhör ingen .DVD-fil eller nåt annat.
    Packas upp med winrar, och sedan får du nog en dvd och en iso fil, som bara är att brännas med ett av de ovanstående programmen.

  3. #3
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Grymt att dom flesta spel nuförtiden redan är fixade och klara att bränna, som det verkar... Ska testa att bränna såfort jag får brännaren! Tack för hjälpen

  4. #4
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    En sak till bara... Det här med att ställa in Layerbreak, gäller inte för dom spelen som "redan är klara att bränna" eller?

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    22
    layerbreak står definierat i .dvd-filen.
    Så sålänge du har en sån, det står rätt i den, och du bränner på ett korrekt sätt så behöver du inte ställa in layerbreak manuellt - nej.
    Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
    » Xbox360 FAQ

Liknande diskussioner

  1. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  2. oflashad samsung läsare hos psxcare?
    By PiGGELiN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-04-27, 09:58
  3. kan jag bränna spel med min dvd brännnare?
    By pösen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-11, 17:59
  4. Bränna Xbox spel ? dvd brännare ?
    By GuttA in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-07-01, 05:14
  5. Bränna spel
    By erra100 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-04-29, 17:46

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •