Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Unable to read disc....

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    51
    Respekt
    18

    Unable to read disc....

    Hejsan

    Har klarat av att fixa typ 15 olika spel pal som funkar utan problem.
    Brända på tdk +r skivor. Provat hämta hem Bionicle ntsc verisionen och skall inte vara några problem enligt Wii Region Patcher Compatibility List. När jag sätter i skivan står där bara unable to read disc......några tips eller.
    Första spelet som är ntsc men wiikey skall klara det eller har jag fel.
    Har uppdaterat till 2.2E. vågar man testa spm ?

    Mvh

    Mrzimmerman

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    142
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av mrzimmerman Visa Inlägg
    Hejsan

    Har klarat av att fixa typ 15 olika spel pal som funkar utan problem.
    Brända på tdk +r skivor. Provat hämta hem Bionicle ntsc verisionen och skall inte vara några problem enligt Wii Region Patcher Compatibility List. När jag sätter i skivan står där bara unable to read disc......några tips eller.
    Första spelet som är ntsc men wiikey skall klara det eller har jag fel.
    Har uppdaterat till 2.2E. vågar man testa spm ?

    Mvh

    Mrzimmerman
    Alla kommersiella modchip levereras med regionspatchning avslagen och den måste aktiveras med en konfigurationsskiva. Du hittar konfigskivan på http://www.wiikey.cn/
    Yet Another OpenSource Modchip version 3.0 final - http://wiinewz.com/forums/yaosm/

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    51
    Respekt
    18

    ok

    Skall man ladda hem och bränna på dvd och sedan akt region free menar du. Kan man istället konv ntsc till pal med regionfree från syndicate eller ?

    Lite krånglit de här märker jag.....

    Mvh

    Mrzimmerman

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    51
    Respekt
    18

    Funkar

    konv ntsc till pal med syn fr1.2 inga problem att starta upp bionicle heroes sedan. Ibland är det enkelt när man får rätt på det. Skall konv om dragon och spm också och se hur det går.....

    Mvh

    Mrzimmerman

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    51
    Respekt
    18

    Funkar

    konv ntsc till pal med syn fr1.2 inga problem att starta upp bionicle heroes sedan. Ibland är det enkelt när man får rätt på det. Skall konv om dragon och spm också och se hur det går.....

    Mvh

    Mrzimmerman

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    51
    Respekt
    18
    Fixade de spm även med konv till Pal. Blev lite orolig när där stod att göra en uppdatering men had 2,2 E så där var inga problem.
    Spm är än så länge klart det roligaste spelet. Även om man kanske inte använder spelkontrollen optimalt så är det otroligt roligt men kanon grafik....

    Mvh

    Mrzimmerman

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av bell Visa Inlägg
    Alla kommersiella modchip levereras med regionspatchning avslagen och den måste aktiveras med en konfigurationsskiva. Du hittar konfigskivan på http://www.wiikey.cn/
    har jag totalmissat nåt nu, blir verkligen inställningarna korrekt gjorda för alla kommersiella chip med wiikey config?

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av mrzimmerman Visa Inlägg
    Fixade de spm även med konv till Pal. Blev lite orolig när där stod att göra en uppdatering men had 2,2 E så där var inga problem.
    Spm är än så länge klart det roligaste spelet. Även om man kanske inte använder spelkontrollen optimalt så är det otroligt roligt men kanon grafik....

    Mvh

    Mrzimmerman
    visst, nunchuken används inte, men personligen skulle jag inte vilja spela SPM med den. jag tycker det funkar perfa som det är, bortsett från att det är en smula oergonomiskt att hålla kontrollen horisontellt p.g.a. att den är smalare i ena änden (dock skulle det bli samma problem fast åt andra hållet när man spelar spel där man håller den som "vanligt"). sen tror jag alltid att jag har repat kontrollen kraftigt eller att det är något skräp på den när jag spelar SPM, men kommer varje gång på att det istället är bristande design runt området för LEDsen. varför inte helgjutet istället?

  9. #9
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    142
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
    har jag totalmissat nåt nu, blir verkligen inställningarna korrekt gjorda för alla kommersiella chip med wiikey config?
    Naturligtvis inte. Men principen är densamma för alla kommersiella chip och i det här fallet gällde det ett WiiKey.
    Yet Another OpenSource Modchip version 3.0 final - http://wiinewz.com/forums/yaosm/

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av bell Visa Inlägg
    Naturligtvis inte. Men principen är densamma för alla kommersiella chip och i det här fallet gällde det ett WiiKey.
    ok, jag såg inte att han hade specificerat vilket chip han har så jag blev lite fundersam där.

Liknande diskussioner

  1. Read disc error felet
    By Petrify in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-10, 13:05
  2. Cobra BIOS version 1.1
    By andlin in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2005-05-09, 11:03
  3. XBMC 1.1, svart bild
    By agoodyear in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-10-18, 11:53
  4. Problem vid bränning med Nero
    By lintax in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-08-16, 22:19
  5. "Unable to read disc" - DVD
    By Yeppe in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2001-10-18, 15:57

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •