Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: Ovanligt Xbox problem?

  1. #1
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Ovanligt Xbox problem?

    Tjenna,
    Har ett underligt problem, har verkligen försökt leta reda på svar i olika forum men eftersom jag inte är så haj på detta med Xbox så hänger jag inte alltid med, så har inte hittat nått svar.
    Vet inte ens om detta är rätt plats att skriva detta inlägg, kanske passar under någon annan rubrik.
    Men allt började med iaf att jag skulle uppdatera till en nyare ver. av XBMC.
    jag hade sen tidigare fixat till så att jag körde XBMC vid uppstart, dvs, scriptat om evodash-nånting.xmb så att det gick.

    När jag sitter där som bäst och skriver över det gamla XBMC så får vi strömavbrott och allt slocknar. Slutsats, alla filer kom inte över.
    Så när jag sen ska starta upp och sätta igång igen, försöker ju boxen starta från XBMC som inte är helt överfört, och stannar mitt i uppstarten, så den hinner inte köra igång FTp programmet, dvs. jag kommer inte in genom FTp och kan fortsätta överförandet. Utan den bara stannar och tuggar på Uppstart-loggan.

    Kanske ingen vart med omliknande, men kanske någon har någon smart lösning. Fattar inget det där med Bios, men sitter en 160 gig i. Så det är ingen orginal hdd.
    Eh, allt jag kommer på nu, men någon som är intresserad att hjälpa mig och har frågor, så fråga bara
    Känns väldigt keligt att det inte funkar:/

    Har föresten försökt att köra Console Disk 3.0 genom en CD-r men den bara tuggade likadant och stannade på Uppstart-loggon.

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2006
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    163
    Respekt
    18
    Prova att bränna en gammal version av EvoX, där kan man innan man bränner beskriva hur man vill att nätverksinställningen skall vara, sen är det bara att stoppa i RvoX CD o bota från den o vipps har du FTP kontakt igen!

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    beror ju på hur hans boot ser ut i bios ju, eftersom han har haft XBMC som dash har han nog haft en annan boot än vad som är på SD tex:

    dash1Name = f:apps\xbmc\default.xbe
    dash2Name = c:avalaunch.xbe
    dash3Name = c:evoxdash.xbe
    dash4Name = c:unleashx.xbe
    dash5Name = c:xboxdash.xbe
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2006
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    163
    Respekt
    18
    iof, men kör man med en gammal EvoX på skiva så funkar det väll ändå. Eftersom startfilen på skivan heter default.xbe...

  5. #5
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av erariwn Visa Inlägg
    Prova att bränna en gammal version av EvoX, där kan man innan man bränner beskriva hur man vill att nätverksinställningen skall vara, sen är det bara att stoppa i RvoX CD o bota från den o vipps har du FTP kontakt igen!

    Okej, men vart får jag tag i en äldre modell, hur vet jag vad som är äldre, har ingen anning om vad jag har nu :/
    Finns det någon sida på nätet eller är det DC/torrent som gäller?

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2006
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    163
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av SweIdiot Visa Inlägg
    Okej, men vart får jag tag i en äldre modell

    Prova www[punkt]eurasia[punkt]nu
    där kan man hitta tidiga rel av EvoX, dock måste man regga sig (gratis) men då får man tillgång till hela deras download arkiv

  7. #7
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av erariwn Visa Inlägg
    Prova http://****************/
    där kan man hitta tidiga rel av EvoX, dock måste man regga sig (gratis) men då får man tillgång till hela deras download arkiv

    Tack så mkt, bara det att adresen blev stjärn märkt
    Kanske kan du skriva bara själva adressen, Http:// och ".*"

    Men när jag har laddat hem detta, Bränner jag bara ner det på en CD-R och bootar igång boxen, med skivan i?

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2006
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    163
    Respekt
    18
    hehe, såg det, men du va snabbar än mig, den är adressen är fixad

    Man laddar hem EvoX, sen har jag för mig att det står i readme filen hur man gör.
    Man skall editera en .ini fil med bla de IP adress man vill ha.
    Sen skapa en XBOX ISO fil som man nbränner till en CD-RW skiva (dunkar säkert med CD-R skiva oxå) använd xISO v1.15 för att skapa Iso filen. (finns på samma ställe)

    Så har jag gjort min "nöd" boot skiva så man har liggade tills den behövs!

  9. #9
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Sorry om jag är jobbig:P
    Förstog vad jag skulle göra och så, och har reggat mig, men fanns ju så otroligt många "EvoX"-downloads, ex.
    EvoX X-CHIP BIOS V1.2, Evox M8plus 512kb ISO, Evox M8 BIOS LBA48.
    Och massa mer.

    Behöver inte veta någon skillnad på dom direkt, men vore till jätte hjälp om du kunde komma med ett mer exakt förslag eftersom jag inte fattar vad som gör vad över huvudtaget:/

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2006
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    163
    Respekt
    18
    Ingen fara, den som itne frågar får inget veta.

    jag kör med denna: EvolutionX Dashboard Beta Build 3921
    och den fungerar bra

  11. #11
    dragonslayer Guest
    finns inte Evolution-X på #xbins? trodde bara att det var biosarna som dom hade plockat bort!

  12. #12
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Tyvärr så kommer jag ingen vart, brände över EvolutionX Dashboard Beta Build 3921 på en skiva som du skrev, Sen när jag bootar igång den med skivan så stannar den en stund vid uppstart loggan, men utan att det händer nått, Sen går den vidare till XBMC loggon, precis som innan och stannar där :/ Kommer inte åt den på FTP, ska jag göra något speciellt för att den ska välja att boota från Skivan?´
    Eller räcker det att bara ställa in den Ip adress man vill ha?

    Citat Original inlägg av pege63 Visa Inlägg
    beror ju på hur hans boot ser ut i bios ju, eftersom han har haft XBMC som dash har han nog haft en annan boot än vad som är på SD tex:

    dash1Name = f:apps\xbmc\default.xbe
    dash2Name = c:avalaunch.xbe
    dash3Name = c:evoxdash.xbe
    dash4Name = c:unleashx.xbe
    dash5Name = c:xboxdash.xbe
    Är det något som jag behöver tänka på eller?
    Så jäkla tråkigt att det ska krångla:P

  13. #13
    Registrerade
    Dec 2006
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    163
    Respekt
    18
    Cwet inte om det finns chip som kan stänga av boot från CD, i så fall kan du enabla det.

    Normalt sett borde du bara komma in i EvoX menyn, du har ingen polare som kan testköra o verifiera skivan?

  14. #14
    dragonslayer Guest
    har du döpt om evoxdash.xbe till default.xbe på skivan?
    Bäst resultat får du nog om du bränner på DVD-R
    Last edited by dragonslayer; 2007-05-11 at 10:44.

  15. #15
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    leta upp EvolutionX Dashboard 3935
    3921 bootar på andra parametrar kommer inte ihåg dom längre, men det står här i forumet har skrivit det någon gång
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  16. #16
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Hej allihopa. Har fått ordning på allting nu, tog lite här och där och till slut funkade det när jag boota igång med en DVD-R.
    Tack speciellt erariwn men alla andra också som la in lite här och där^^
    Så nu funkar det fint, bootade igång med skivan så jag fick igång FTP'n, sen lade jag över Backupen av XBMC ochsen Bootade jag utan skivan och då var det tillbaka som det var från början Härligt att veta att det finns folk som ställer upp bara för skojs skull

Liknande diskussioner

  1. Problem med xbox!
    By konbaloche in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2006-12-18, 22:25
  2. FXP Xbox <--> Xbox Problem
    By P_E_R in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-28, 10:59
  3. Xbox to Xbox via Xtoolbox problem
    By avskedsfest in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-10-03, 11:28
  4. Xbox live problem!!!!
    By 0belix in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-07-17, 15:32
  5. Problem med FTP till Xbox.
    By brasses in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-02-06, 15:40

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •