Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Streamningen hackar o hackar

  1. #1
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    Streamningen hackar o hackar

    Hej alla!

    Sitter nu med min nya xbox och har lite problem, jag har fösökt att leta svar i forumet men hittar inget som stämmer in på mitt problem.

    Jag har en PC med Mediacenter installerat som jag använder för tv tittning o inspelning. Drömmen är nu att använda xboxen i sovrummet för att titta på inspelade tv-program som streamas från PC´n med MCE.

    JAg har fått igång allt så mycket så att nätverket fungerar, sharen från "recorded" på PC´n funkar och jag kan starta upp tittningen på xboxen, men nu börjar problemen... det hackas o hackas, ljudet hänger med men inte bilden. Jag trodde till en början att det berodde på att jag körde trådlöst från PC´n så jag investerade i Netgears 85mbit "vägguttagsnätverk" för att "säkra" signalen... men icke sa Nicke! hackar fortfarande, man kunde nu tro att problemen härstammar från PC´n men det går alldeles utmärkt att streama till min "vanliga" PC med Vista installerat, funkar perfekt på den. Jag har provat att maxa cachen i videointällningarna på xboxen och det blev lite lite lite bättre, men efter typ 10s så hackar det på igen. Nu vänder jag mig till Er därute som kan detta förmodligen väldigt mycket bättre än jag! Hjälp mig vad kan jag göra för att lösa detta?
    Många tack på förhand!!
    Mvh
    niclas

  2. #2
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Inga tips?? Någon?

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Har du gammal version av XBmC?? Kan vara codecsproblem. Uppgradera till en nyare version av xbmc.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Kolla upp ditt antivirus prog. det kan spöka. jag har haft samma. så kolla uppdet

  5. #5
    dragonslayer Guest
    jag tror att du valt för klen powerplug ... du borde köpt 200Mbit som är avsedd för AV...
    Testa att dra en kabel temporärt.. då ser du var problemet ligger

    (jag hittade en gammal 10Mbit hubb på jobbet som jag testade att använda vid xboxen... det blev för klen fart så det laggade som tusan.. köpte en 5 portars 10/100 switch för 150:-.. nu flyter det på)
    (jag använder 200Mbit AV varianten av netgears powerplug.. utan problem)
    Last edited by dragonslayer; 2007-06-11 at 09:26.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    38
    Respekt
    20

    kör ccxgui istället

    jag använder en gammal netgear wgr614 router,och streamar trådlöst,mp3,filmer,m.m

    använder ccxgui på datorn,det är bara köra programmet,sen sköter det sig självt,aldrig strulat,aldrig laggat,aldrig hackat.


Liknande diskussioner

  1. PES6 hackar?
    By whad in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2007-04-27, 21:56
  2. Spel hackar efter byte av hårddisk?
    By macross-maniac in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-09, 19:11
  3. Trailers via Apple Hackar?
    By trevor in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2005-06-22, 01:46
  4. Spelen hackar och hänger sig
    By tege in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-10-08, 13:44
  5. xbmp hackar olika
    By Kammaflaje in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-05-06, 20:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •