Hej alla!
Sitter nu med min nya xbox och har lite problem, jag har fösökt att leta svar i forumet men hittar inget som stämmer in på mitt problem.
Jag har en PC med Mediacenter installerat som jag använder för tv tittning o inspelning. Drömmen är nu att använda xboxen i sovrummet för att titta på inspelade tv-program som streamas från PC´n med MCE.
JAg har fått igång allt så mycket så att nätverket fungerar, sharen från "recorded" på PC´n funkar och jag kan starta upp tittningen på xboxen, men nu börjar problemen... det hackas o hackas, ljudet hänger med men inte bilden. Jag trodde till en början att det berodde på att jag körde trådlöst från PC´n så jag investerade i Netgears 85mbit "vägguttagsnätverk" för att "säkra" signalen... men icke sa Nicke! hackar fortfarande, man kunde nu tro att problemen härstammar från PC´n men det går alldeles utmärkt att streama till min "vanliga" PC med Vista installerat, funkar perfekt på den. Jag har provat att maxa cachen i videointällningarna på xboxen och det blev lite lite lite bättre, men efter typ 10s så hackar det på igen. Nu vänder jag mig till Er därute som kan detta förmodligen väldigt mycket bättre än jag! Hjälp mig vad kan jag göra för att lösa detta?
Många tack på förhand!!
Mvh
niclas
Bookmarks