Hej. Ledsen om det här varit uppe, men jag har inte hittat något som stämmer...
Det är så här att jag har haft en flashad 360 i ca ett halvår (inte jag själv som flashade) och nu började den krångla (freeze + three red lights of death). Dock startade den emellanåt men den var rätt så ostabil.
Då jag även köpte en "Trygghetsförsäkring" på SIBA när jag köpte boxen (som, enligt dem, gäller ALLT så länge inte produkten är stulen, får väl se hur det blir med det), så ville jag iaf testa lägga tillbaka orginal firmware. Eftersom dvd:n redan är i ModeB när man flashat så hittade min dator den direkt och jag kunde återställa orginal-fw. Skruvade ihop boxen och testade igen. Då bootade den upp perfekt och har sedan dess inte frusit eller gett mig några röda lampor alls. Har testat spela långa stunder Oblivion där jag försöker pressa systemet hårt (ett av de få orginalspel jag har att testa :P) och hittills inga problem.
Därför ville jag testa flasha boxen igen (fast den här gången själv). Har relativt stor koll på vad man ska göra, men varför jag inte flashade den själv första gången var för att jag aldrig fick läsaren till ModeB. Trodde att mitt SATA-kort inte kunde få kontakt med boxen eller nått sånt, men det motbevisades nu när jag la tillbaka orginal-fw.
Problemet är att SLAX inte verkar sätta dvd:n till ModeB nu heller. När den kört klart och den står på "login:" så står det i tutorialen att man ska starta om datorn "with the reset button". Problemet är att min burk inte har någon sådan och försöker jag trycka på Power-knappen så känner SLAX av det och kör nån utloggnings/avslutnings-grej. Samma för CTRL-ALT-DELETE
Kan man rycka sladden till datorn och sedan starta upp den igen utan SLAX eller är det fel sätt att gå till väga (för det har inte funkat heller)? Och är det skillnad på SLAX 2.0? Vet inte riktigt vilken version jag. Har nog en rätt så gammal som länkades från en tutorial i ett word-dokument från Xbox-Scene.
Hittar ingen lista över kompatibla mb's till Slax heller. Jag har iaf:
Motherboard:
MSI MS-7093 RS480M2/RX480M2 (enligt HWiNFO32 :P)
Motherboard Chipset:
ATI Radeon Xpress 200
Sen står det även: ATI SB300/400 - SATA Controller
Ledsen för dena text-bomb, men hoppas någon tar sig igenom och kan hjälpa mig =)
//M
Bookmarks