Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: SLAX + Hitachi 59 - Problem

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    23
    Respekt
    0

    SLAX + Hitachi 59 - Problem

    Hej. Ledsen om det här varit uppe, men jag har inte hittat något som stämmer...

    Det är så här att jag har haft en flashad 360 i ca ett halvår (inte jag själv som flashade) och nu började den krångla (freeze + three red lights of death). Dock startade den emellanåt men den var rätt så ostabil.

    Då jag även köpte en "Trygghetsförsäkring" på SIBA när jag köpte boxen (som, enligt dem, gäller ALLT så länge inte produkten är stulen, får väl se hur det blir med det), så ville jag iaf testa lägga tillbaka orginal firmware. Eftersom dvd:n redan är i ModeB när man flashat så hittade min dator den direkt och jag kunde återställa orginal-fw. Skruvade ihop boxen och testade igen. Då bootade den upp perfekt och har sedan dess inte frusit eller gett mig några röda lampor alls. Har testat spela långa stunder Oblivion där jag försöker pressa systemet hårt (ett av de få orginalspel jag har att testa :P) och hittills inga problem.

    Därför ville jag testa flasha boxen igen (fast den här gången själv). Har relativt stor koll på vad man ska göra, men varför jag inte flashade den själv första gången var för att jag aldrig fick läsaren till ModeB. Trodde att mitt SATA-kort inte kunde få kontakt med boxen eller nått sånt, men det motbevisades nu när jag la tillbaka orginal-fw.

    Problemet är att SLAX inte verkar sätta dvd:n till ModeB nu heller. När den kört klart och den står på "login:" så står det i tutorialen att man ska starta om datorn "with the reset button". Problemet är att min burk inte har någon sådan och försöker jag trycka på Power-knappen så känner SLAX av det och kör nån utloggnings/avslutnings-grej. Samma för CTRL-ALT-DELETE

    Kan man rycka sladden till datorn och sedan starta upp den igen utan SLAX eller är det fel sätt att gå till väga (för det har inte funkat heller)? Och är det skillnad på SLAX 2.0? Vet inte riktigt vilken version jag. Har nog en rätt så gammal som länkades från en tutorial i ett word-dokument från Xbox-Scene.


    Hittar ingen lista över kompatibla mb's till Slax heller. Jag har iaf:

    Motherboard:
    MSI MS-7093 RS480M2/RX480M2 (enligt HWiNFO32 :P)

    Motherboard Chipset:
    ATI Radeon Xpress 200

    Sen står det även: ATI SB300/400 - SATA Controller


    Ledsen för dena text-bomb, men hoppas någon tar sig igenom och kan hjälpa mig =)

    //M

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    144
    Respekt
    0
    skriv bara reboot.
    Boxen är på släkttäff i Tyskland.

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    rycka ur sladden behöver du ju inte, låt xboxen vara igång. jag provade rycka ur sladden till xboxen när jag var i windows (dock inte under flashning, bara testa) så frös datorn helt :P

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av PiGGELiN Visa Inlägg
    rycka ur sladden behöver du ju inte, låt xboxen vara igång. jag provade rycka ur sladden till xboxen när jag var i windows (dock inte under flashning, bara testa) så frös datorn helt :P
    Nu missförstod du mig. Det var inte Xboxen jag hade problem med att starta om utan datorn.

    Men rekomenderar ni att använda SLAX 2.0 istället för den tidigare versionen trots att jag inte har en 78? I så fall bränner jag ut en sån...

    //M

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    jag rekommenderar slax, jag har flashat om en 59 och en 47 på det hjär moderkortet med det vanliga sättet. och min 78då

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Jag har letat och letat men hittar bara små korta fragment ang. användandet av SLAX (eller SLAX 2.0) där några säger "tryck två gånger för att se om den är i ModeB" osv, men finns det någon längre sammanfattning? Ska man starta boxen med dvd-läsaren öppen? Och för att starta xboxen med läsaren öppen, har jag förstått det rätt om man stänger strömmen till den när läsaren är öppen, för trycker man på xboxens powerknapp så stängs ju luckan...

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Kan nu meddela att jag laddade ner SLAX 2.0 från 360mods.net och då sattes min Hitachi 59DJ till ModeB direkt. Windows hittade den utan problem och nån minut senare var allt flashat och klart.

    Nu är det bara att se om den håller sig vid liv. Varför jag flashade tillbaka till orginal i första läget var ju för att boxen började visa 3RLOD emellanåt, men när jag skruvade upp den och flashade tillbaka så drog jag även åt skruvarna som håller fast X Clamps och när sedan FW var orginal igen så testade jag med 3 timmar Oblivion i sträck och inga problem what so ever... Därför kunde jag ogärna skicka iväg den för just då fungerade boxen perfekt...

    Får som sagt se om problemet kommer tillbaka snart. Något säger mig att "En gång 3RLOD, alltid 3RLOD, eventually..." :P

    //M

Liknande diskussioner

  1. Slax Hitachi.
    By hide_ in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 27
    Senaste inlägg: 2007-05-11, 08:51
  2. Problem med Hitachi v47 flashning
    By cyrusss in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-04-24, 22:46
  3. Problem Hitachi
    By phreakii in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2007-01-24, 06:39
  4. Hitachi v.078 problem.
    By DjElmaco in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-01-05, 18:11
  5. Hitachi problem (Hitachi ROM v. 46DH)
    By C++arl in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-12-12, 12:05

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •