Visar resultat 1 till 21 av 21

Diskussion: GaryOPA: Hitachi-LG Xtreme FW with Disc-Jitter WIP and Thoughts on MS Check

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22

    GaryOPA: Hitachi-LG Xtreme FW with Disc-Jitter WIP and Thoughts on MS Check

    hoppas på det bästa,

    källa

    edit: jag postade nedanstående inlägg, hur de hamnat i någon annans namn har jag ingen aning om, :S
    Last edited by PiGGELiN; 2007-05-09 at 23:44.

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    GaryOPA: Hitachi-LG Xtreme FW with Disc-Jitter WIP and Thoughts on MS Check
    >> GaryOPA informed us that the Xtreme firmware for the Hitachi-LG ODD with added Disc-Jitter (like C4E's Toshiba-Samsung Xtreme v5.3) will be released very soon and that you can expect more HLG Xtreme FW updates in the near future.
    He also shared his thoughts about the Disc-Jitter 'check' and suggests Microsoft might perform this check on request of the Xbox Live servers at some specific/unexpected moments when you're trying to play online. Right now, according to member reports on our forums, it looks like all old Xtreme firmwares (for both TS and HLG) that were working on kernel 4552, seem to work fine on the 5759 kernel (Spring Update) too. So GaryOPA's theory might be right, or MS is playing the delay-ban game again and are just collecting data ... or they have even other plans with the check (if actually already implemented in the spring07 update).

    From GaryOPA:
    Commodore4Eva made an Xtreme FW with Disc-Jitter for Hitachi-LG v47 (test stage). Testing is almost completed.
    Updates on all the versions is in process.

    I'm talking with Maximus in getting the Maximus 360 Firmware Toolbox(info) uptodate to handle all drive versions with this "c4e" fix, instead of "c4e" releasing the v47, then me releasing a v40 thru v59 package, and Maximus releasing a v78/v79 package.
    I think it would be better to have one solid program, to handle all the future Hitachi releases, as there is going to be a number of them shortly, but the "Jitter" one way or the other will be out within 24 hours or less.
    It would have been done earlier but I had a major hard drive crash, and have been working with older backups, and complete lost of all my emails.

    Another personal thought regarding the "Spring Update":
    Was thinking about the update, for it to work 100% they might need to shut-down the Live service for a few hours on their end later and update the server side also, as this type of checking should be done only when playing a game on XBOX Live and should be a request from the XBOX Live service to RE-TEST or CHECK the disc and can be done anytime during disc spinning (yes / no?).
    Maybe also MS is waiting for the Bungie Halo3 beta startdate to start using this new feature, as getting everyone with a copy of CRACKDOWN on using HALO 3 beta would be the key to the puzzle and good press!

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    imorgon kväll kankse man har en ny version flashad på xboxen då? eller? vad tror ni? tror ni microsoft kommer lyckas banna oss?

    var ju säkert lättare o banna gamla xboxen, xbox360n har ju vart svårknäckt

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    vafan? knas på forumet? var ju jag, PiGGELiN som postade inlägget ;( jag vet inte ens hur Kvv har hamnat som mitt namn. knaaas

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    ööö vafan, har ej skrivit det där. Hahah...aja känns surt att behöva flasha sin igen och betala för det..bläää

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    Kvv: fråga mig inte hur det blev så. var ju jag som skrev så, hur inläggen hamnade under ditt namn förblir ett mysterium haha

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    PiGGELiN din jelva hacker, blev förvånad när jag kollade in forumet nyss :-)

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    71
    Respekt
    18
    Hänt något nytt på Hitachi-fronten idag? Eller kommer nya FW:n imorrn?

  9. #9
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Läste detta på xbox-scene forumet, alltså är det kört för oss med hitachi eller?


    Jitter check update...great!

    But this is useless if we dont get stealth media as well. For all we know, when the halo 3 beta starts they will do a jitter check AND a stealth media check...bye bye Hitachi users.


    Why do you say this? As long as the game has the stealth patch and the Hitachi jitter fw is released then Hitachi users should be fine right?


    Thats the thing, there is no stealth media in Hitachi drives(yet). Just stealth drive, zero stealth media. So, no, they won't be fine at all.

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    vi får helt enkelt se

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Hisingen Göteborg
    Inlägg
    119
    Respekt
    0
    Ja som piggelin säger: vänta och se. Att dödsförklara Hitachin pga spekulation är ju att gå lite snabbt fram.

    Hade MS kunnat se dig utan att din Firmware har stealth media implements så kan man ju ställa sig frågan om de inte hade kört mot detta tidigare.

    Samma saker gäller för Jitter check, visst C4e säger att han hört rykten från MS lägret men det menar inte att rykten är verklighet.

    Sen kan man faktiskt fråga sig om MS ändå inte är så smarta om vänta lite med dessa updates. Vi ser ju alla vilken hysteri vår updaten har skapat på scenen o bland alla användarna. Smartas är att lägga in den i en lite "ingen som hört något innan" update får då tar man folk när gardet är nere.

    Annars tror jag inte äns att Microsoft kommer gå så hårt åt mer än att fortsätta uppdatera de drivers som sätts i, 0079 är ju trots allt bra svår. Att börja stänga av folk till höger o vänster skulle bara skada Microsofts rykte samt en massa inkomst på Xbox Live. Nä personligen tror jag det värsta som kan hända är att du nekas spela på live med brända skivor.

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    71
    Respekt
    18
    Jag har absolut ingen koll på hur man fixat sånt här Disc Jitter och Stealth media. Men, om det har gått att fixa stealth media på Samsung så borde det väl gå på Hitachin? Eller? Vad är skillnaderna som gjort att Hitachin inte fick stealth media från början?

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Microsoft kanske inser att det enda som händer om dom drar igång katt å råtta leken med uppdateringar är att företag som psxcare kommer tjäna pengar på att installera uppdateringar, och sedan lägga dom pengarna på mer marknadsföring, och därför få ännu fler xbox ägare över till the dark side...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #14
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    321
    Respekt
    18

    Maximus 360 FW Toolbox v3.1 with Garyopa Hitachi-LG Xtreme v1.7 Jitter-Fix

    Maximus 360 FW Toolbox v3.1 with Garyopa Hitachi-LG Xtreme v1.7 Jitter-Fix
    >> Garyopa, Maximus and C4E released a new Xtreme firmware + flashing tool for Hitachi-LG drives with the Disc-Jitter fix added and support for v79 drives:

    Maximus - 360 Firmware Toolbox(info) v3.1 (with Garyopa Disc Jitter Check)
    Big Thanks to C4E for his ideas on the Disc-Jitter check and to Garyopa for the implementation on Hitachi versions

    WHATS NEW ON V3.1:
    * Added: Hitachi Xtreme 1.7 (Disc Jitter Fix)
    * Added: Smart Hack Patcher now works for all Production Drives V40 thru v79
    * Added: Correctly show and handle of keys for Hit79 drives
    * Corrected: Bug displaying Samsung FW as spoofed (display error)
    * Corrected: Several other bugs
    * Improved : Checksum checkup when dumping
    * Added: OCX's included on the release (they are available on Microsoft site anyway)

    Release Notes:
    On Xtreme 1.7 the F900 core and Stealth FW have been removed. This could be seen as a Step Back, but indeed is 2 steps ahead.
    By one side we are trying to build one solid application (toolbox) that would make easier the future Hitachi Releases (which currently its a pain because of all the variations) and by other side it incorporates Disc-Jitter check fix for Hitachi drives.

    The F900 core needs more work and can be easily incorporated on future versions along with other goodies that already are under development (media-stealth, single layer support, etc).

    The Fw Stealth was a good idea but it has been proven that the fw could be readed by other means, indeed the newer versions (78+) does not have the need to implement stealth so I think it will not be used anymore.

    Official Site: n/a (Maximus, Garyopa)
    Download: n/a (might be illegal under DMCA/EUCD)
    http://www.xbox-scene.com/xbox1data/...pAYoBIgssn.php

  15. #15
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    321
    Respekt
    18

    C4EVA_XTRM-HITACHI_v2_4_Stealth

    Och nu kom en script baserad uppdate till alla hitachi utom v78/79 eftersom vissa hade problem med GaryOPA's app...

    C4EVA_XTRM-HITACHI_v2_4_Stealth
    >> commodore4eva has released his version of 2.4 firmware for Hitachi GDR-3120L drives. Whats new:
    (2.4) Added Disc-Jitter for Challenge types 5/7 to all Hitach firmwares.

    Always recommended: If your drive is flashed USE A RESTORE FIRST
    (Use the restore included on this package)

    Notes about this release:
    This version is a set of batch files, like the previous garyopa hitachi releases. This version has been done for several days, as c4e had originally implemented the disc-jitter on hitachi drives, but wanted to fully test all drives before public use. This version will not support v78 drives (use fw toolbox 3.1) but does provide the most stable flashing routines for v32-v59 Hitachi drives. This release still contains the F900 (game SS ripping core) and firmware Stealth, both of which are removed in fw toolbox 3.1 version.
    http://www.xbox-scene.com/xbox1data/...yAkiSgxciy.php

  16. #16
    Registrerade
    Jan 2002
    Från
    Nynäshamn, Sweden
    Inlägg
    44
    Respekt
    23
    "* Added: Smart Hack Patcher now works for all Production Drives V40 thru v79
    * Added: Correctly show and handle of keys for Hit79 drives"

    Betyder detta att det går att flasha 79 drives som vanligt nu?

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    nej, inte direkt genom sata kabeln, du måste löda ur minneskretsen o läsa den i en läsare fortfarande

  18. #18
    Registrerade
    Jan 2002
    Från
    Nynäshamn, Sweden
    Inlägg
    44
    Respekt
    23
    Jaha...ok.
    Hmmm verkar som om man inte har något annat val än att sälja skiten då om man sitter med en 79

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    nä, psxcare kan fixa det till ett visst pris, eller så kan du vänta. köp spel så länge

  20. #20
    GUBBEN32 Guest

    snälla hjälp mig!

    jag har denna i nu! Birdy_Hitachi-LG_friendly_Flasher_v2.2_with_Xtreme_v1.3_and_2.0 mediacheck2_FIXED vilken firmwire skall ja ha nu då? vet att den är gammal som gate men har inte kunnat hitta min läsare i windows men nu med slax2 funkar de igen

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    ta senaste som finns på xbins. restora först, sen flasha

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •