Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Överföring!

Registrerade
    May 2007
    Respekt
    18

Överföring!

Hej!

Måste man använda en usbkabel för att överföra spelen till PSPn eller det går bra att köra med minneskortläsare?

Registrerade
    Nov 2003
    Respekt
    22
    Fungerar nog utmärkt med minneskortläsare, dock aldrig testat det själv, tycker det är smidigare med usb kabeln.

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av LaserFaser Visa Inlägg
    Fungerar nog utmärkt med minneskortläsare, dock aldrig testat det själv, tycker det är smidigare med usb kabeln.
    Fungerar fint om man knackar ut kortet o stoppar in den i en minneskortsläsare eller en adapter och sen minneskortsläsare "MEN"
    Varför vara så bökig ??

Jag har alltid avskytt tanken att behöva plocka ut minneskort och på det sättet "Slita" på dem för att sedan stoppa i dem i en läsare o sen tillbaka igen.
    Onödigt slitage.

Detta tycker jag är betydligt mycket smidigare:
    1. Starta din PSP och välj USB Transfer.
    2. Koppla in en USB kabel och ditt OS hittar din PSP som en flyttbar enhet.
    *Taaa daaaaa.....

Du slapp öppna luckan på din PSP, plocka ut kort, stoppa in den i en adapter, stoppa in i en läsare, plocka ur kort ur läsare, plocka ut kort ur adapter, stoppa tillbaka kort i PSP, stänga luckan.

Du sparade ungefär fem (5) steg i den proceccen + att du snabbare kan förhandsgranska genom att gå ur USB läge o prova filerna
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vad sliter du helst på, minneskortet eller usb porten :-)

PSP:n ligger ju säkrast väl undangömd i en låda när den inte används. Ligger den på skrivbordet med en kabel ner till datorn som står på golvet så kommer ju garanterat något husdjur eller någon av ungarna springandes och drar ner psp:n med en skön smäll...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Vad sliter du helst på, minneskortet eller usb porten :-)

PSP:n ligger ju säkrast väl undangömd i en låda när den inte används. Ligger den på skrivbordet med en kabel ner till datorn som står på golvet så kommer ju garanterat något husdjur eller någon av ungarna springandes och drar ner psp:n med en skön smäll...
    Vissa av oss har ju långa sladdar som är av typen "USB+AC" som lätt kan dras till en plats där det finns en snygg Docka eller något som håller fast PSP enheten + att man sliter ju inte på sladdar som sitter kvar i PC´n o usb sladdar är ju inte så farligt dyra
    / Pendragon

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

Registrerade
    May 2007
    Respekt
    18
    Ok jag tackar för ett snabbt svar,är det nån speciell usbkabel som det är till NDS eller e det en vanlig fuling? Finns det laddningsdocka för pspn åxå?

En annan liten fråga,finns det nån sida med teman man kan ha i pspn?

Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Tre Kronor Visa Inlägg
    Ok jag tackar för ett snabbt svar,är det nån speciell usbkabel som det är till NDS eller e det en vanlig fuling? Finns det laddningsdocka för pspn åxå?

En annan liten fråga,finns det nån sida med teman man kan ha i pspn?
    en Combokabel ser ut såhär och finns att köpa lite var stans.

Ang teman så skulle jag rekommendera att du bara kör bakgrundsbilder och helst inte det då detta tynger ned i onödan
    Men hellre en bakgrundsbild än ett tema
    Last edited by Pendragon; 2007-05-10 at 16:55.
    / Pendragon

Registrerade
    May 2007
    Respekt
    18
    Jag tackar för supporten o ska kika lite på den kabeln....

Liknande diskussioner

1. Långsam överföring.
    By Socken in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2007-04-19, 22:00
  2. Hjälp med överföring av filer
    By alexx59 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2007-03-03, 21:10
  3. Överföring PC-Xbox
    By dmnilsson in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 23:28
  4. Problem vid överföring av filer
    By bleppe in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2007-01-19, 13:32
  5. Överföring PC --> Xbox - Racer-överföring?
    By hartie in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-01-27, 09:14

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner