Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: Extern brännare.

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    34
    Respekt
    20

    Extern brännare.

    Nån som har tips på en extern brännare som fungerar bra för 360 backups?

    Eller nån som vet var man kan hitta firmware till en philips SDVD8821?
    Lyckats byta firmware i den till en som tydligen inte var så bra. Den jag kör nu heter ex31. Kör en laptop så en intern är inte ett alternativ.

    tacksam för svar.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Köp en lite-on
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Kallakulle Visa Inlägg
    Nån som har tips på en extern brännare som fungerar bra för 360 backups?

    Eller nån som vet var man kan hitta firmware till en philips SDVD8821?
    Lyckats byta firmware i den till en som tydligen inte var så bra. Den jag kör nu heter ex31. Kör en laptop så en intern är inte ett alternativ.

    tacksam för svar.
    vad har du för firmware nu? ftp://msicomputer.org/PHILIPS_DVD-RAM_SDVD8821_EX31.zip

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    34
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Kvv Visa Inlägg
    Precis den jag la in.
    Så illa inte acer som jag köpte datorn ifrån har firmware till den inte ens philips som tillverkat den har någon upplagd. Min drive heter 8821 det finns updates till 8820.

    http://global.acer.com/support/winvista/faq.htm#q0040

    Om man går in på den sidan och söker på "Why do I need to update the optical drive firmware? " Så kommer det en guide hur man ska bete sig men ine hittar jag den sidan som det hänvisas till. Dessa är iofs till vista men jag tror inte det ska vara nåt problem.

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    34
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Köp en lite-on
    Vad innebär lite-on? Ska kika efter det.

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    161
    Respekt
    20
    Lite-on är ett märke! Dom är BRA också!
    Xbox 360 Premium HDMI
    BenQ iXtreme 1.5

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    34
    Respekt
    20
    Nån särskild lite-on man ska satsa på? Finns från 500 - 1500:- som klarar dual layer. Bara att ta nån i mängden?
    Va i kontakt med philips ang firmware men dom sa att det har dom inga, det får du prata med acer om. Fan va illa, dom som gjort brännaren bör väl även ha filer som behövs för att uppgradera sina produkter.

  8. #8
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Funderar också på att köpa en extern dvd-brännare. Lite-on ska alltså vara bra? Kan någon som har lite koll kommentera denna:

    LiteON LH-20A1PU EZ-DUB 20x AllWrite USB 2.0

    Kostar 669 kr på inwarehouse (bor nära deras utkörningslager så det skulle vara smidigt att köpa av dem)

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2002
    Inlägg
    33
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av knobloch Visa Inlägg
    Funderar också på att köpa en extern dvd-brännare. Lite-on ska alltså vara bra? Kan någon som har lite koll kommentera denna:

    LiteON LH-20A1PU EZ-DUB 20x AllWrite USB 2.0

    Kostar 669 kr på inwarehouse (bor nära deras utkörningslager så det skulle vara smidigt att köpa av dem)

    Passa dig för inwarehouse utkörningslager dock.. Det var någon som hade pröjsat kontant där och sedan fått påminnelse och inkasso. Det var en artikel i Expressen eller E24 i veckan

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2002
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    annars kan väll ett annat alternativ vara att köpa ett tomt externt 5.25" skal, och sedan stoppa i en vanlig intern dvd brännare i skalet, då blir det billigare nästa gång man skall upgradera.

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Och vad tror du det sitter under skalet på en extern lite-on då...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Roger Visa Inlägg
    Passa dig för inwarehouse utkörningslager dock.. Det var någon som hade pröjsat kontant där och sedan fått påminnelse och inkasso. Det var en artikel i Expressen eller E24 i veckan
    Ok, tack för varningen. Jag har varit där 4-5 ggr dock och inte haft några problem, betalar i och för sig alltid med kort.

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Trådlyft pga många google-träffar på denna tråd :-)

    Länk till extern liteon ihas dvdbrännare med c4eva burner max firmware

    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1527
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #14
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Det är banne mej nästan löjligt så dyra olika DVD-kabinett är. Satt själv och letade lite olika när kunder började köpa DVD-brännare av mig. Det finns verkligen INGA billiga överhuvudtaget. En USB till SATA adapter kostar å andra sidan inte många kronor men det är ju inte lika snyggt. Men så har jag istället valt att sälja till kund.
    Det vore kul om C4E kunde skriva en firmware till en riktig Slim brännare med.

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2012
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Tjena
    jag har en fråga, lyckades inte posta en thred så tänkte göra det här, hoppas någon läser och kan ge mig ett svar, på Psxcare, så finns det 2 st ihas brännare, en som är intern och en som är extern, sedan har vi en USB till sata, min fråga är, går det att köpa den interna och koppla usb till sata, eller funkar den kablen bara till den externa ihas brännaren?????

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Smartsim Visa Inlägg
    Tjena
    jag har en fråga, lyckades inte posta en thred så tänkte göra det här, hoppas någon läser och kan ge mig ett svar, på Psxcare, så finns det 2 st ihas brännare, en som är intern och en som är extern, sedan har vi en USB till sata, min fråga är, går det att köpa den interna och koppla usb till sata, eller funkar den kablen bara till den externa ihas brännaren?????
    Det får räcka med att vi diskuterar din fråga i denna tråd:
    http://forum.psxcare.com/support/sho...-br%C3%A4nnare
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Liteon EZ-DUB 16x Extern brännare
    By diffen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2007-05-05, 09:08
  2. Extern dvd brännare?
    By J-man in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-15, 11:34
  3. Extern brännare som funkar?
    By J_B in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-11-21, 23:36
  4. Extern dvd brännare som kan bränna fungerande 360 backups?
    By samhaingrim in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-08-28, 22:48
  5. extern dual layer brännare
    By EvilBoY in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-11, 18:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •