Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Ny firmware med disc-jitter Hitachi ute!

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22

    Ny firmware med disc-jitter Hitachi ute!

    men har en fråga, när man ska flasha om sin redan hackade 0078fk

    ska jag patcha den hackade filen som redan är i läsaren. eller hjur ska jag gå tillväga?

    gissning: ta orginal.bin, patcha den och sen flasha hitachin som vanligt.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    okej, det jag sa var fel. såhär ska man alltså gå tillväga på säkraste sättet. dock har jag inte gjort det än, ska göra det när jagh kommit hem senare idag.

    Ta original.bin, flasha tillbaka den (RESTORE) på läsaren. patcha original.bin och sen flasha den patchade filen på läsaren. talar om 0078FK nu

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Inlägg
    1 010
    Respekt
    22
    gick fin fint att flasha kan jag säga

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    71
    Respekt
    18
    Duger den här då? Kan man känna sig rätt säker att lira live eller bör man vänta tills media stealth kommer?

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Hur många av de brända skivor du använder har media stealth patchar inlagda?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    71
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Hur många av de brända skivor du använder har media stealth patchar inlagda?
    Det vet jag inte, men eftersom du ställer ett frågande svar på min fråga så antar jag att det inte är många.

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag skulle nog vilja påstå att för att vara HELT säker på att inte xboxen skall kunna detektera att du kör brända spel så måste du förutom de nya jitter prylarna även använda en firmware som har stöd för stealth media (endast samsung xtreme 5.x) OCH se till at ALLA backuper du använder är patchade med de speciella sektorer som krävs.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    71
    Respekt
    18
    Ett jobbigt val man har framför sig då. Om man ska uppdatera till nya nu med disc jitter eller vänta på media stealth.

    Hur är det att gå ut på live utan att ha uppdaterat till nya fw:n? Kan något läsas av om jag inte har någon skiva i, utan bara går in och laddar hem Forza 2-demot t.ex?

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28
    Har precis flashat den med 2.4. Det stod DONE men finns det nått sätt att kontrollera vilken FW som är i driven?

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hayles Visa Inlägg
    Kan något läsas av om jag inte har någon skiva i, utan bara går in och laddar hem Forza 2-demot t.ex?
    Det har jag oxå undrat ett tag, någon som vill dela med sig sin kunskap? Hansi? Om man loggar in i XLive marketplace (och har flashat) och laddar ner en demo. Skulle de kunna känna av något då?

  11. #11
    GUBBEN32 Guest
    jag har en hitach flashad med Birdy_Hitachi-LG_friendly_Flasher_v2.2_with_Xtreme_v1.3_and_2.0 mediacheck2_FIXED laddat ner forza demot o de funkar än så länge lite pirrigt är de men får la köpa en till om de strular senare eller gå över till kai som funka fint för xboxen tidigare!

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Härnösand
    Inlägg
    205
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Zopyrus Visa Inlägg
    Det har jag oxå undrat ett tag, någon som vill dela med sig sin kunskap? Hansi? Om man loggar in i XLive marketplace (och har flashat) och laddar ner en demo. Skulle de kunna känna av något då?
    Har svårt att se hur "dom" ska kunna se det när dvdn är lässkyddad (fw'et). Och gamesave'arna sparar ingen information om sektorer på dvd-skivan. Så det bör vara grönt ljus.
    //yabbah

Liknande diskussioner

  1. Nybörjare med Custom firmware 3.03 OE-C
    By tompasod in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2007-02-04, 09:27
  2. Ingen bild med chippet avaktiverat!
    By The_Crow in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-01-26, 15:53
  3. Hitachi v.078 problem.
    By DjElmaco in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-01-05, 18:11
  4. custom firmware med dev hook!?
    By cannabiz in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2006-11-29, 17:11
  5. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •