Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 43

Diskussion: 3.40oeA

  1. #1
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    112
    Respekt
    18

    3.40oeA

    Har skickat in iso i pspn men spelen startar inte...får felmeddelande (80020321) finns det nån inställning jag bör göra eller e det nåt annat?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Sätt in ett origiinal SPEL i umdläsaren
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    demoskiva funkar bra ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  4. #4
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    112
    Respekt
    18
    Ja jag har gjort det o det funkar utmärkt...jag fick svart skärm på Ratchet and Clank,kan det bero på att det är felrippat då?

  5. #5
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Wink firmware 3.40oe-a

    Har firmware enligt topic, får dock samma problem som Tre Kronor hade, trots att jag har orginal UMD i, har testat så att den funkar, UMD spelet går att köra. vet inte vad jag gör galet.

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Kör med 3.10 OE-A´ och testade Ratchet.and.Clank.Size.Matters.EUR.PSP-NextLevel releasen ... Det låser sig när jag ska välja språk ... Men jag kan hoppa ur spelet och tillbaka till menyerna ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  7. #7
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    112
    Respekt
    18
    Det låser sig åxå när jag ska välja språk men sen hänger det sig så pass så att jag måste ta ut batteriet o i med det igen...det alltså inte att reseta på vanligt vis...lurigt spel...jag tror jag har laddat hem olika versioner av liret 4 gånger nu men får samma problem....ska testa ännu en gång med en release...får se hur det blir.

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Citat Original inlägg av Tre Kronor Visa Inlägg
    Det låser sig åxå när jag ska välja språk men sen hänger det sig så pass så att jag måste ta ut batteriet o i med det igen...det alltså inte att reseta på vanligt vis...lurigt spel...jag tror jag har laddat hem olika versioner av liret 4 gånger nu men får samma problem....ska testa ännu en gång med en release...får se hur det blir.
    Varför prova andras rippar då du kan pröva din egen
    Pröva dumpa ditt orginalspel själv o se om den bråkar lika mycket, isf kanske man måste patcha spelet
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Byta prx ... Kan funka men jag har inte testat än ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Samma problem

    PSXcare lade in 3.40 OE-A igår och det är ett antal spel som inte funkar, alla ger felmeddelande "The game could not be started (80020148)"
    Ex på spel som inte funkar:
    GTA Vice City (testat med två olika cso och en iso)
    GTA Liberty City (ger svart skärm)
    Splinter Cell Essentials (testat med flera olika isos)
    Cars
    Burnout Legends

    Ex på spel som funkar:
    Daxter
    Lemmings
    Lord of the rings tactics
    Nanco Museum
    THe Sims 2
    Wipeout pure

    Jag har demo UMD skivan i.
    Formaterat Memorysticket, testat med 2 st memory stick 1 styck 8 Gb Sony och ett 4 Gb Sandisk.
    Lägger in imagearna i \ISO

    Någon som har någon idé om hur jag skall få igång alla spel?

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    30
    Verkar ju vara i sin ordning, Starta upp din PSPS i SAFEMODE "Håll ned en av Right trigger eller Left" *kommer inte riktigt ihåg, kika om du har "Enable FAKE UMD" påslagen eller liknanade o slå av det.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Verkar ju vara i sin ordning, Starta upp din PSPS i SAFEMODE "Håll ned en av Right trigger eller Left" *kommer inte riktigt ihåg, kika om du har "Enable FAKE UMD" påslagen eller liknanade o slå av det.
    Är det
    "Use NO-UMD" du menar?
    Sätter jag den till enable så får jag felkod, kör jag disable så blir skärmen svart utan att ngt händer!

    Det finns en annan som heter
    "Fake region" Det är kanske den du menar?

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det finns massor av cso och iso filer ute som är sönderpatchade för att fungera med äldre typer av isoloaders osv.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #14
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    De funkar med min brors devhook. Är de sönderpatchade för devhook isåfall?
    Kan jag få dit devhook så jag kan starta det om jag skulle vilja utan att nedgradera till 1.5?

  15. #15
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Sätter jag "Use NO-UMD" till disable funkar inga spel utan skärmen blir svart med UMD skiva i.
    Tar jag ur skivan, så står det loading för alltid på tex Namco Museum.

    UMD läsaren funkar, jag kan tex kolla på demoskivan eller spela Burnout Legends ifrån skiva.

    Jag tror mer på att UMD emuleringen inte fungerar än att alla varianter av GTA skulle vara trasiga.

    Skall "Use NO-UMD" vara disable eller enable??
    Jag tycker disable verkar mer logiskt då jag tolkar det som att man måste ha en UMD skiva i, tyvärr funkar inga spel då utan skärmen blir svart, testat med både demo skivan och Burnout Legends i.

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    NO-UMD skall vara disabled och du skall ha ett spel i UMD läsaren.

    Vissa spel kan fungera med NO-UMD enabled, och fungerar då utan spel i UMD läsaren.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #17
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Sätter jag NO-UMD till disable funkar INGA spel.
    Försöker jag starta ett kommer PSP logan upp sen blir skärmen svart i all evighet även de som funkar med NO-UMD enable.

    Ja jag har ett spel i UMDn, Burnout Legends, The Sims2 eller demoskivan.
    Last edited by scpetand; 2007-05-17 at 12:20.

  18. #18
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Eftersom jag inte får ngt mer tips undrar jag om jag kan komma in i butiken på onsdag (23 maj) och få hjälp?

  19. #19
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Hjälp med olagliga piratkopior menar du? Eller lagliga homebrews?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  20. #20
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Att få igång mitt backupade Burnout Legends. Inget pirat såklart.

  21. #21
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Hehe, ta med dig originalet :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  22. #22
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Fick ett tips om att vissa isos som låser sig med custom firmware kan funka om du klockar upp din psp ett steg ... Ratchet.and.Clank.Size.Matters.EUR.PSP-NextLevel funkade perfekt när jag klockade pspn till 266 och jag körde den även cso:ed
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  23. #23
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    112
    Respekt
    18
    Att klocka upp pspn e väl avancerade grejer kan jag tänka mig...eller hur e det med d?

  24. #24
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    25
    Håller du ner right trigger när du kall bootar så kan du välja det i menyn ... Funkar med alla custom firmwares av Dark Alex
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  25. #25
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag kan ju rapportera att den där PSP:n inte har några problem att starta några spel längre. Ett tips är att inte ändra på ALLA saker som det går att ändra på via recovery menyn ifall man vill att spelen skall fungera :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  26. #26
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Jag kan bara hålla med, min PSP fungerar finfint nu!
    Angånde ändrat alla inställningar svarar jag bara, inga kommentarer...

  27. #27
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    112
    Respekt
    18
    Mja jag vet inte om jag vågar ändra på det....jag har bara problem med Ratchet and Clank o Key of Heaven....vet inte om det e värt o göra det för dom liren....jag vet inte ens vad man ska ändra till så att det blir rätt...blir den inte varmare av att klocka den?

  28. #28
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0

    3.40oeA

    kan inte du va bussig hansi och säga hur ni fick igång ratchet och ALLA spel istället för att bara säga att det funkar. jag har 3.40oeA och jag har läst det mesta men får det ej att funka. här i götet är dom kassa på hjälp. har testat no-umd och cpu speed tack på förhand

  29. #29
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    #28 2 Dagar Sedan
    igelpick
    Registered User Registrerade: 2007-04-01
    Inlägg: 6
    Respekt: 0


    3.40oeA

    --------------------------------------------------------------------------------

    kan inte du va bussig hansi och säga hur ni fick igång ratchet och ALLA spel istället för att bara säga att det funkar. jag har 3.40oeA och jag har läst det mesta men får det ej att funka. här i götet är dom kassa på hjälp. har testat no-umd och cpu speed tack på förhand

  30. #30
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    NO-UMD: enable
    CPU speed: 266

    fungerar för mig till ratchet, jag använder iofs 3.10oea men du kan ju prova det.

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •