Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Släden åker in..och ut.

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    29
    Respekt
    0

    Släden åker in..och ut.

    Hej

    Jag bytte för ett tag sedan min PS5 säkring eftersom fläkten hade lagt av. Nu funkar fläkten fint. Men nu uppstod ett annat problem. Och det är när man trycker på eject knappen, då åker släden ut, sen in efter någon sekund. För att sen åka ut igen, in. Totalt åker den in och ut ca 2-3 gånger. Innan den slutar. Knappen för "eject" blinkar blått när det här händer.
    Vet ni vad det kan vara för fel? Och om jag inte kan lösa det, tror ni att ni kan lösa det då om man lämnar in den?

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Sådana problem brukar bero på lödspill, kolla noga på kretskortet och se om du hittar något.

    Vi kan säkert fixa det, men frågan är hur lång tid det tar = hur dyrt det blir.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2007
    Inlägg
    29
    Respekt
    0

    ah hitta felet.

    Jag hittade felet. Efter åtskilliga timmar och mycket ilska så kom jag fram till att kabeln till reset/eject satt lite dåligt på moderkortet.
    Att ett sånt fel kan göra en så arg , aja dock på resans gång har jag lärt mig mycket om ps2'ans uppbyggnad. Så lite gott har det fört med sig, men jag tänker nog hålla mig till "If it aint broken, dont fix it". Och det var precis så det börja
    Skulle titta hur det såg ut i en ps2'a, det slutade med en död säkring och sen det här nu. Tack iaf!

Liknande diskussioner

  1. Testat XB Disc, Platinum DL 8x och Infiniti DVD-R
    By Andreas_Ace in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-03-08, 15:15
  2. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-12, 10:45
  3. knepigt fel, först stabilt grönt sen 2ggr grönt sen rött/grönt
    By kallejalle in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-04-16, 04:51
  4. PSX och multi-x problem
    By TB_NoRatZ in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-04-13, 17:42

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •