Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Frågor kring Wiikey uppdatering

  1. #1
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Arrow Frågor kring Wiikey uppdatering

    Hej!

    Jag såg på deras hemsida att de släpper en uppdatering snart (ca 15 maj).
    Kommer denna uppdatering endast fungera så att man uppdaterar sitt nuvarande chip hemma eller måste man komma in till buiken och uppgradera?
    Vidare, om man inte köpt något chip än, kommer uppdateringen att finnas förinstallerad inom kort (följa med chippet)?

    Mycket tacksam för svar!

    MVH//Xenonsens

    PS. Vet att det säkert finns massor med trådar om det men ändå svårt att få ett klart svar. Vilket chip är det mest framtidssäkra eller bästa? DS.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ingen vet exakt hur uppgraderingen kommer fungera eftersom det aldrig släppts någon uppdatering till wiikey tidigare.

    Beställda chip kommer inte vara uppdaterade innan nya chip tillverkas med den nyare programvaran och butikerna sålt slut på chippen i lager i alla led.

    Troligen är det bara att bränna en cd med uppdateringen och köra i sin wii.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2007
    Från
    Nyköping
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Jag har en fråga till dig Hansi som kanske inte riktigt passar in i denna tråd men det känns faktiskt rätt onödigt att skapa en helt ny tråd för denna fråga.
    Jag såg precis detta på Wiikeys hemsida:

    Wiikey now shipping with hologram sticker!

    For the last 2 weeks all shipments of wiikey have included a hologram sticker to help distinguish clones from originals. It is designed to be put on the wii case, in the same fashion as license stickers are used. A picture will follow soon!

    Det skulle faktiskt vara lite roligt att ha en sådandär påklistrad på Wiit. Kommer det finnas möjlighet att köpa denna separat av dig snart?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Troligen inte. Vi har c:a 200 chip kvar som vi inte fått stickers till, och när vi får chip med stickers så kommer ju de kunder som köper just dom chippen få med en sticker. Att sälja dom separat var väl inte direkt tanken med dom :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2007
    Från
    Nyköping
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Ok, men ifall du mot alla odds får något över så kan du väll hojta till

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    ok, denna fråga är ännu mer OT, men har du någon aning om vart kan man fixa, gärna egendesignade, klistermärken (utan hologram) i "standardformat" som ofta sitter på äldre datorer? såna som det står typ "intel inside" och "built for windows 98" på.

Liknande diskussioner

  1. Snabba WiiKey frågor
    By ravedog in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 28
    Senaste inlägg: 2007-08-13, 20:10
  2. wiikey
    By 0scar in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2007-05-09, 18:40
  3. WiiKey eller WIID?
    By Wakkashi in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-12, 22:42
  4. Wiikey problem
    By ikwal in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-27, 21:19
  5. Xbox Live Uppdatering
    By maqen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 16:07

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •