Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Disc error

  1. #1
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    21

    Disc error

    Alltså jag börjar bli riktigt tokig på den här jävla wiin, jag har testat med 3 olika märkes skivor och samma sak varje gång.. Man kan sitta o spela 15min sen vägrar den läsa skivan, ibland kan man spela längre och ibland mindre. Ni installerade wii ninja deluxe chippet.. Jag tror knappast att det beror på min brännare (har brännt spel till 360n utan probs osv), så jag skulle gärna vilja veta ifall ni har tid o titta på den eller vad. Har ju ändå pröjsat 1 lax för chippet och om det är den som strular vill jag ha ett annat chip.. Har försök få hjälp här ett par gånger men inget svar.. så skulle va kul ifall ni hörde av er denna gång!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Hur fungerar det med originalskivor?

    Du är alltid välkommen in till butiken så testar vi med våra skivor.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    21
    Har spelat mycket wii sports och det har aldrig varit problem då..
    Kanske kommer iveckan i sånt fall hansi!

  4. #4
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    2nd.

    Det går ju inte direkt att sätta emot kompabilitetslistan, det som är... är; skumt att den känner igen skivor, men laddar inte

    Dock finner jag det smått irriterande att inte vissa GC-spel fungerar som de ska. Praktexempel är Naruto Clash of Ninja 2 och Naruto Gekitou Ninja Taisen 4, som båda ådstakommer i princip samma fel. De bootar - om man använder GCos - och man kommer till menyn och kan göra allting som man borde kunna. Men så fort man försöker starta själva spelet (sätta igång en match) så blir skärmen svart och det står att någonting gick fel, konsultera manualen.

    Jag har sett ett knep som man ska kunna använda ( http://www.youtube.com/watch?v=D6a-wL12W68 ), men utan någon framgång. Jag använder förvisso inte AR, utan som sagt GCos, men att få igång spel är väl vad de båda gör; inte kör dem?

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    han skriver ju något om att han använder koder för att ta sig förbi regionsskyddet och det är inte mer än så om jag har förstått det hela rätt, GCOS ska ju fixa detta ändå. om du har krympt iso-filen (den ska ligga på ~1.4gb i vanliga fall) eller bränt ut en multigame skiva så är det nog därför det strular.

  6. #6
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
    han skriver ju något om att han använder koder för att ta sig förbi regionsskyddet och det är inte mer än så om jag har förstått det hela rätt, GCOS ska ju fixa detta ändå. om du har krympt iso-filen (den ska ligga på ~1.4gb i vanliga fall) eller bränt ut en multigame skiva så är det nog därför det strular.
    Inte riktigt, han skriver att han även provat ett omoddat swap-trick som tydligen skall fungera om man är lite flink i fingrarna.

    Men angående vilken release jag använder så har jag provat de flesta jag funnit (http://www.torrentz.com/search?q=nar...ecube&x=0&y=0), men utan framgång. Och alla fryser och får samma fel vid samma tillfälle, så det är verkar ju inte vara själva spelet eller bränningen, såvida inte min brännare konspirerar mot mig och fuckar upp sig vid exakt samma tillfälle på alla spel >,>

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    ja i och för sig, jag såg att han skrev något om att man måste vara två för att swappa, jag trodde bara att det var ett dåligt skämt först... där nämnde han ju också att man riskerar att repa sina skivor och det tycker jag låter som att det inte är särskilt hälsosamt för konsollen heller. men men, har du provat scenereleasen, den från stinkycube?

  8. #8
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    132
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
    ja i och för sig, jag såg att han skrev något om att man måste vara två för att swappa, jag trodde bara att det var ett dåligt skämt först... där nämnde han ju också att man riskerar att repa sina skivor och det tycker jag låter som att det inte är särskilt hälsosamt för konsollen heller. men men, har du provat scenereleasen, den från stinkycube?
    Så jäkla svårt är det inte, om man bara håller huvudet kallt (om detta är det trick han/ni refererar till).

    Stoppa i ett bootbart GC-spel, håll pekaren över Start-knappen, tryck på Eject och därefter efter ungefär en sekund på Start, ta hand om den utmatade skivan och tryck snabbt in det spel du vill köra - eller Action Replay/Freeloader. Om det blå ljuset tänds och slocknar efter att den har sugit in den nya skivan och *inte* blinkar till igen efteråt så har du antagligen lyckats.

    Var försiktig! Det måste gå snabbt men du får givetvis inte använda onödigt mycket kraft utan var lätt på handen!

    Action Replay/Freeloader behövs för att slippa grafikproblem i de flesta spel.

  9. #9
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
    har du provat scenereleasen, den från stinkycube?
    Inte ännu, jag skall ge den ett försök. Tack för tipset, hade inte tänkt på att man kanske skulle kika på nforce eller så.

  10. #10
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Då ska vi se...
    Det är inte image-filen, för den fungerar i Dolphin.
    Det är inte brännaren, för flera olika brännare ger samma fel.
    Det är inte brännarprogrammet, för olika program ger samma fel.
    Det är inte skivorna, för olika skivor ger samma fel.

    Då återstår det bara...
    ...
    ...
    HEY!?!?! WTF?! Nej, nu blir jag gråtfärdig snart.

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    då funkar det helt enkelt inte på en wii, om du inte gör som på den där youtube filmen.. en AR image lär ju gå att tanka nånstans. men jag skulle personligen aldrig swappa skivor på en konsol, och jag rekommenderar det inte heller.

  12. #12
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    132
    Respekt
    18
    Jag har just testat Naruto 4 (inte STINKYCUBE, en anonym sak märkt som NGC-JAP) och det funkade bra att göra som i YouTube-videon. Jag använde iofs FreeLoader, inte GCOS, och WiiKey men det borde funka med AR/FL och Disc Channel-glitchen också. Vet inte tillräckligt om vad GCOS gör som inte FL gör och vice versa.

    Det verkar som om man måste köra det där tricket varje gång man skall in i en match, dock, så jag vet inte om det är värt besväret. Det kan ju komma en patch.

Liknande diskussioner

  1. error reading disc
    By starscr3am in forum Matrix Infinity
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-12-19, 15:01
  2. Read disc error felet
    By Petrify in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-10, 13:05
  3. Cobra BIOS version 1.1
    By andlin in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2005-05-09, 11:03
  4. Udda problem med smb/filmer
    By Yggdrasill in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-08-19, 11:13
  5. Problem vid bränning med Nero
    By lintax in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-08-16, 22:19

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •