Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Priset på DC?

Registrerade
    Nov 2000
    Från
    Stockholm
    Respekt
    0

Question Priset på DC?

Tjo,

Kommer ni sänka priset på dom DC ni har inne eller tar in eller sänker ni inte alls?
    [ http://news.cnet.com/news/0-1006-200-4691843.html ]

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Vi brukar inte ha mer än 20-30 dreamcast på lager, inköpspriset är c:a 2.000:- och vi säljer dom för 2.200:-. Jag ser ingen anledning till att sänka priset om inte distributören BRIO ger oss bättre priser eller om det blir en allmän prisdumpning så att vi måste sälja till förlustpris.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Type0- Guest

(ointressant företagsnamn) säljer sina för 1995 med chuchurocket. det har dom gjort länge. Toys'r'us sålde för 999:-, visserligen utförsäljning men 1000 spänn förlust per maskin ställer jag mig tveksam till. blir ni blåsta av Brio kanske? =D

[This message has been edited by Hansi (edited 14 February 2001).]

Registrerade
    Feb 2001
    Respekt
    0

Lightbulb

Beror nog på att Toys R Us köper in i större mängder... Och tusen kronor i förlust på ett par dreamcast skadar inte dem särskilt mycket....
    -------------------------
    -Naroar

"There are no facts, only interpretations"

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Vissa företag säljer dreamcast till inköpspris (c:a 2000), oftast tar dom lite mer för spelen än vad vi gör.

Jag tror inte vi betalar mer än andra företag gör generellt.

Och ja, Toys R US förlorade c:a 1000:- per såld enhet. Å andra sidan var det inte speciellt många maskiner dom sålde och jämföt med vad deras normala annonskostnader så är 50x1000:- en droppe i havet...

Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Nu har Sega sänkt priset på basenheter även i sverige, våra nya priser ser ni i webshoppen.

Liknande diskussioner

1. Vad skiljer mer än priset ??
    By Klas in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-12-10, 00:49
  2. men hur blire med priset?
    By pemani in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2002-09-04, 11:08
  3. BBA priset?
    By FeLLoW_GaMeR in forum Dreamcast produktsupport - Övrigt
    Senaste inlägg: 2002-02-23, 19:53
  4. Messiah priset.
    By BoneZ in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2002-02-08, 19:35
  5. PS2 priset!!!
    By Shane in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2000-12-26, 17:01

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner