Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: strömadapter till USA wii

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0

    strömadapter till USA wii

    Jag får hem min Wii nu i veckan men måste säga att jag fortfarande är väldigt osäker på hur jag ska lösa detta. . .

    har hittat diverse konverterare här och var, allt från 150-500:-
    (där 150:- är no-name grejor som jag inte vet om jag vågar satsa på, samtidigt som märkesgrejorna för 500:- förstör hela idéen om "en billig wii från USA")

    Har även hittat vad jag _tror_ kan vara det mest "säkra" alternativet.
    (eftersom PSXCare ej säljer denna så hoppas jag det är ok att jag länkar)
    https://www.dustinhome.se/DacsaPorta...dID=5010105626
    (359:-)
    Verkar vara en Nintendo orginal. Men den där är ju avsedd för svenska / PAL enheter.
    Tror ni den funkar? Orkar ni som har en PAL / NTSC wii kolla vad det står på era adaptrar om strömstyrka etc?

    tack på förhand!

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    Dustin är experter på att specificera sina varor dåligt. men jag får i alla fall samma intryck, att det är en nätadapter i originalutförande. kopplar du in den till din enhet så går den sönder på en gång. här i sverige är strömstyrkan 220V och din ska inte ha mer än 110V. om jag minns rätt så såg jag hansi nämna någonstans i detta forumet att han skulle ta hem konverterare någon gång.

  3. #3
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    132
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av prodge64 Visa Inlägg
    Dustin är experter på att specificera sina varor dåligt. men jag får i alla fall samma intryck, att det är en nätadapter i originalutförande. kopplar du in den till din enhet så går den sönder på en gång. här i sverige är strömstyrkan 220V och din ska inte ha mer än 110V. om jag minns rätt så såg jag hansi nämna någonstans i detta forumet att han skulle ta hem konverterare någon gång.
    Den adapter som Dustin säljer måste vara avsedd för 230V eftersom det inte står något annat. Finns det något speciellt skäl att tro att den skulle gå sönder?

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    nej nu missförstod ni frågan.
    adaptern funkar ju i Sverige.

    Frågan är:
    strömstyrkan som går _från_ adaptern till Wii:n, skiljer sig den mellan USA och PAL adaptrar? Och ser kontakten likadan ut?


    denna länk talar ju för att det ska funka:
    http://cgi.ebay.com/Universal-AC-Pow...QQcmdZViewItem

    # power adapter for nintendo wii 110v-240v
    # Universal power support for worldwide use
    # Input 100-240V (Worldwide)
    # Output DC 12V 3.7A

    dvs, oavsett om man inputtar 110-240v så verkar den leverera 12V DC 3,7A

    så därför tycker jag att både PAL och NTSC orginal-adaptrar båda bör leverera samma styrka.. men som sagt man vet ju aldrig...

    enklast vore om nån som har en svensk Wii bara kan spana på baksidan av sin adapter och säga vad det står att den levererar för styrka...

    tnx alot!

  5. #5
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    132
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av basssse Visa Inlägg
    Jag får hem min Wii nu i veckan men måste säga att jag fortfarande är väldigt osäker på hur jag ska lösa detta. . .

    har hittat diverse konverterare här och var, allt från 150-500:-
    (där 150:- är no-name grejor som jag inte vet om jag vågar satsa på, samtidigt som märkesgrejorna för 500:- förstör hela idéen om "en billig wii från USA")

    Har även hittat vad jag _tror_ kan vara det mest "säkra" alternativet.
    (eftersom PSXCare ej säljer denna så hoppas jag det är ok att jag länkar)
    https://www.dustinhome.se/DacsaPorta...dID=5010105626
    (359:-)
    Verkar vara en Nintendo orginal. Men den där är ju avsedd för svenska / PAL enheter.
    Tror ni den funkar? Orkar ni som har en PAL / NTSC wii kolla vad det står på era adaptrar om strömstyrka etc?

    tack på förhand!
    Vad jag förstår är både europeiska och amerikanska Wii avsedda för 12V-matning (kring 3.5 - 4A). Kontakten borde rimligen vara densamma också, så det enda som skiljer är antagligen själva nätadaptern. Det borde alltså funka med den från Dustin, tycker jag.

  6. #6
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    132
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av basssse Visa Inlägg
    nej nu missförstod ni frågan.
    adaptern funkar ju i Sverige.
    Ja, precis vad jag tyckte...

    Min Wii har 12V-matning, enligt säker källa (jag är inte hemma just nu och kan kolla själv).

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag kan bekräfta att du kan använda en europeisk WII strömadapter till din amerikanska WII. Vi gör det här nästan dagligen :-)

    Jag skall själv beställa hem några, alltid bra att ha extra ström till teknikernas arbetsbord, just nu har vi bara 3-4st uppsättningar ström+sensor bar som alla slåss om :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2007
    Från
    Katrineholm
    Inlägg
    451
    Respekt
    18
    khim och basse, jag gick visst händelserna i förväg lite grann. jag visste inte att det fanns universaladaptrar för 110-220V spänning som är så små som de till Wiin är. my mistake, sorry! men sen tycker jag att Dustin har dåliga varuspecifikationer då jag som konsument vill veta allt om produkten i förväg innan jag köper den. till och med strömadaptrar... nästan lite pinsamt vad prylbög jag är, men så är det.

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Återigen, det går alldeles utmärkt att ersätta 110V adaptern man fick med sin amerikanska wii med en 220V adapter avsedd för en europeisk wii.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Importera Wii, chippa i Sverige ?
    By BerraSVE in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 30
    Senaste inlägg: 2007-06-06, 17:54
  2. Vilket chip till wii är bäst på marknaden?
    By guchi in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-03-15, 19:22
  3. S-video sladd till PAL wii?
    By Grimmy in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-03-02, 15:39
  4. Ska till kanada imorgon, inhandla wii?
    By Fook-me in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-03-01, 22:43
  5. Lucif3r's Guide till din CS 1.6 Server
    By Lucif3r in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 33
    Senaste inlägg: 2004-11-17, 20:45

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •