Jag har vista och har precis köpt den läsaren med update firmwave. men datorn hittar inte läsaren kan man få tag på drivrutiner eller hur ska man göra??
Jag har vista och har precis köpt den läsaren med update firmwave. men datorn hittar inte läsaren kan man få tag på drivrutiner eller hur ska man göra??
Snälla hjälp
Tror inte den funkar i Vista.
Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
» Xbox360 FAQ
Men har bytt den till en data med xp nu men datan hittar den inte hur ska jag göra??
låter som du jumprat fel, kolla att jumpern sitter rät toch alla sladdar är rätt.
Ja har kollat det men ska datan hitta den själv måste man inte ladda ner alla drivrutiner?
Dyker den upp i Device Manager?
Om den finns där, men med ett utropstecken så kan du ladda ner XP-drivrutiner på samsungs sajt.
Om du inte ens ser den i Device Manager så vet inte Windows att den är inkopplad. Hur har du jumprat den? Tänk på att om du väljer "Cable Select" så måste alla andra enheter också vara jumprade så. Om din hårddisk är jumprad som Master så bör du istället jumpra din DVD som Slave.
Läs FAQ'n innan du ställer samma fråga som 50 pers redan har gjort innan dig.
» Xbox360 FAQ
Dessutom.. om den finns i enhetshanteraren utan utropstecken.. så kan det vara så att den fått samma enhetsbetekning som nån annan enhet...
(låter iof inte troligt i två datorer)
men i sånna fall finns den i diskhanteraren.. där kan du byta enhetsnamn ..
Bookmarks