Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Flashning...

Registrerade
    May 2007
    Respekt
    18

Flashning...

Om man flashat sin dvd med firmware som jag har då...behöver man uppdatera den firmwaren med en annan efter ett slag eller det går bra med den man har där nu?

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Respekt
    23
    inte helt fel att läsa andra inlägg som man skriver samma sak i.

ja, det behöver du för eventuell banning från live.

Registrerade
    May 2007
    Respekt
    18
    Jag ber om ursäkt då...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Bry dig inte om ifall andra besökare än jag får för sig att dom är forummoderatorer :-)

Läs i detta forum då och då så märker du när det är dags att uppgradera firmware. Det släpptes nya firmware för c:a 1 vecka sedan, och innan dess var det väl runt nyår, så c:a 5 månader mellan de senaste versionerna.

Och det är inte alltid det är viktigt att uppdatera, men jag skulle varmt rekommendera denna veckas version.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Respekt
    23
    jag har inte fått för mig att jag är något

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Sluta trampa varandra på tårna :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Eskilstuna
    Respekt
    23
    försökte inte vara otrevlig eller dryg på något sett, men det finns en massa trådar med liknande problem :P

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    20
    Hansi finns det nå vettiga argument för att uppdatera?
    Live verkar ju funka lika bra med 5.2.
    Bara undrar.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    VERKAR fungera lika bra...

OM uppdateringen innehåller kod som detekterar att man kör backups så är det MYCKET troligt att microsoft endast samlar in information och gör tester för att säkerställa att det fungerar som det skall så att inga oskyldiga drabbas.

En nyhet i den senaste uppdateringen är iaf att man svartlistat gamesaves från xbox 360 konsoller vars ägare laddat upp sina saves på internet. Microsoft har helt enkelt laddat ner alla gamesaves dom hittat på nätet (en specifik site har dammsugits) och gjort revoke på de konsollernas rättigheter att kopiera sina gamesaves till andra.

Registrerade
    Aug 2006
    Respekt
    20
    om man nu har kört 5.2 sedan uppdateringen ute på live och de tär som du säger att de samlar in massa info då kanske det redan är meningslöst att uppgradera för då kanske man redan fastnat i deras koll...?

Registrerade
    May 2007
    Respekt
    18
    Okej...jag ska kika här lite då o då men jag spelar inte alls mycket på live,e det nån mening då att uppdatera sin box eller?

Liknande diskussioner

1. XBox 360 Flashning tillbehör
    By dr_fredrik in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2008-09-10, 17:58
  2. Flashning av nya 360
    By danoij in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-02-27, 14:07
  3. Ang. Skicka in xboxen på flashning
    By Crisse in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-01-09, 16:15
  4. Skicka in DVD'n för flashning? (Hansi)
    By Bigg_P in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2007-01-07, 11:30
  5. vad e det som går fel vid flashning ?
    By telgetok in forum XBOX 360 - Allmänt
    Senaste inlägg: 2006-12-02, 16:47

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner