Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Homebrews

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Homebrews

    Tjena!

    Jag har nyligen skaffat ett PSP med firmware 3.30 OE-A.
    men nu är det såhär att inga av Homebrewsen jag provat tex Irshell,Psp Media Player funkat blir bara svart efter PSP loggan sedan kommer det "The Game Could Not Be Started (8002014c)"

    Betyder det att jag måste ha en UMD i läsaren?

    har lagt i GAME150 mappen
    Last edited by kND; 2007-05-15 at 16:25.

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av kND Visa Inlägg
    Tjena!

    Jag har nyligen skaffat ett PSP med firmware 3.30 OE-A.
    men nu är det såhär att inga av Homebrewsen jag provat tex Irshell,Psp Media Player funkat blir bara svart efter PSP loggan sedan kommer det "The Game Could Not Be Started (8002014c)"

    Betyder det att jag måste ha en UMD i läsaren?

    har lagt i GAME150 mappen
    1. Formatera alltid minneskortet efter du har installerat en ny Firmware!
    2. Se till att ha ett UMD spel (Demoskinvan funkar fint) i din PSP.
    3. Sök på forum och läs på lite om du inte får det att fungera

    Vi har säkert en 100 trådar om samma ämne *ler*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Men jag har aldrig hört nått om detta problem med homebrews, har formaterat 3 ggr, har däremot ingen UMD får väl köpa nått billigt beg spel :P

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av kND Visa Inlägg
    Men jag har aldrig hört nått om detta problem med homebrews, har formaterat 3 ggr, har däremot ingen UMD får väl köpa nått billigt beg spel :P
    Ditt problem ligger nog i att du inte stoppat i din Demoskiva som du fick med din PSP i din PSP då du försöker köra ISO och Homebrew
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    "har däremot ingen UMD får väl köpa nått billigt beg spel :P" fick ingen demoskiva när jag köpte

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Behövs väl ingen umd för homebrews
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Men varför funkar då inte tex IRshell när jag gör precis som det står i readme'n inte heller psp media player

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    är det bara jag som haft detta problem med homebrevs eller?

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    817
    Respekt
    19
    Jag tror inte det.
    Jag brukar inte bry mig om homebrews som inte funkar, men jag har nog inte haft så många homebrews som inte funkat för mig heller...
    Läser du detta betyder det att du automatiskt medger att du är dum

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Turbis Visa Inlägg
    Jag tror inte det.
    Jag brukar inte bry mig om homebrews som inte funkar, men jag har nog inte haft så många homebrews som inte funkat för mig heller...
    Jag brukar läsa manualerna och eller e-posta de som kodat sakerna eller läsa i deras forum
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. 3.10 OE-A Homebrews??
    By g64 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2007-03-10, 16:43
  2. Tips på stabila och roliga Homebrews för PSP
    By Begga in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-05-13, 23:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •