Sida 9 av 18 FörstaFörsta ... 7891011 ... SistaSista
Visar resultat 241 till 270 av 511

Diskussion: Nu har dom börjat banna folk på LIVE'n

  1. #241
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    136
    Respekt
    0
    nej för jag har ej kört live än väntar nog en vecka till i alle fall

  2. #242
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Pick_Salami Visa Inlägg
    Som avslutning på samtalet sa jag att jag skulle dra de inför EU domstol, hon blev lite häpen jag sa att jag inte skulle ge mig för nåt svar skall jag ju ha, för säger hon att jag blev bannad eftersom jag kränkt nån eller nåt i avtalet så kan ju hur många som helst bli bannade pga falsk feedback de har fått pga påstådda kränknigar lr fusk, så det svaret köper jag inte, jag e kund, jag köpte en service och tjänst som inte funkar då skall jag ha tydligt svar varför det inte funkar och på vilka grunder jag inte kan utnyttja tjänsten längre. Hon sa iaf att mitt konto inte var bannad utan bara själva boxen, men om man nu ska kunna klona en mac adress så... jag ska iaf börja me att reseta hela hd:n. o kolla in några saker sedan skickar jag iväg den till Tyskischlandet, det enda som kan hända e att få samma box tebax
    haha jo det är sant. Hon vart nog som ett frågetecken när du sa att ta det till domstolen, det var roligt.

  3. #243
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av devhook Visa Inlägg
    nej för jag har ej kört live än väntar nog en vecka till i alle fall
    Jo , jag vågar inte starta min änns, man vet aldrig vad som kan hända Fast man hoppas att live inte är förstört på den.

  4. #244
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    136
    Respekt
    0
    sorry alla speciellt hayles men jag har nu gjort det här nyaste inlägget i sida 9 jag e så *pip* Cooool

  5. #245
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    136
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Robotach Visa Inlägg
    Jo , jag vågar inte starta min änns, man vet aldrig vad som kan hända Fast man hoppas att live inte är förstört på den.
    jag väntar minst till hansi och ligan har för resultat med deras tester om att prova med en samsung drive med 5.3 och med backup

  6. #246
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    bra jobbat Pick_Salami...vi borde alla ställa till ett helvet för MS...bara ösnak det blir lite fart på amerikanerna...för det kan kosta MS pengar, tid och framför allt mkt dålig publicitet...de stjäl just nu en tjäsnt som vi betalar för...

  7. #247
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av devhook Visa Inlägg
    jag väntar minst till hansi och ligan har för resultat med deras tester om att prova med en samsung drive med 5.3 och med backup
    Japp håller med, har inte tagit hem uppdaten än, så man hoppas att den inte är med på någon bannlista heh

  8. #248
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    136
    Respekt
    0
    om man inte har haft live inkopplat på en vecka och inte updaterat så borde man inte vara på ban listan för dom borde juh inte kunna samla info när dom inte kan det före vår updateringen så jag tror att dom inte har sett om du har flashat innan du har vår updateringen eller nått nytt extreme firmware som kommer klara den här fighten det börjar bli värsta fighten mellan hackers och bill bajskorv jäven det är 1 miljon hackers mot gamla äckliga bill gates vem vinner? just nu så ser det utt som bill:an har kontroll på sina xbox:ar men kan hackerna gör det tvärt om? vem vet ? vem bryr sig ? Jo Alla på psxcare

  9. #249
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av devhook Visa Inlägg
    om man inte har haft live inkopplat på en vecka och inte updaterat så borde man inte vara på ban listan för dom borde juh inte kunna samla info när dom inte kan det före vår updateringen så jag tror att dom inte har sett om du har flashat innan du har vår updateringen eller nått nytt extreme firmware som kommer klara den här fighten det börjar bli värsta fighten mellan hackers och bill bajskorv jäven det är 1 miljon hackers mot gamla äckliga bill gates vem vinner? just nu så ser det utt som bill:an har kontroll på sina xbox:ar men kan hackerna gör det tvärt om? vem vet ? vem bryr sig ? Jo Alla på psxcare
    hehehe så sant, alla bryr sig. Just nu leder bill fast jag tror att vissa kanske löser detta, eller så kan detta med banningen bara vara en varning och all får tillbaka live, fast då kanske det står att dom måste byta till orginal eller något sont.Jo jag har aldrig spelat online med något spel, tja bara FFXI, fast det ver bara för en stund och det konstiga med det är att jag inte hade guld medlemska heller när jag testade det . Bara tagit hem t ex trailers , och ibland när man her in ett spel så kan den villa uppdatera, fast då så går den ur live och uppdaterar från skivan och sedan tillbaka, så det är nog från skivan den tar då. Så man får hoppas att man är säker just nu, men vi får se när hansi och dom andra har kollat lite mer.

    Vi håller tummarna

  10. #250
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    136
    Respekt
    0
    Robotach va fan har du lagt en atom bomb på alla som är medlema på console eller

  11. #251
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av devhook Visa Inlägg
    Robotach va fan har du lagt en atom bomb på alla som är medlema på console eller
    HAHAHA, Måste nästan vara så, dom vågar inte visa sig där

    Ska skriva till Admin eler pantsi och be dom skriva i forumet

  12. #252
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21
    Fast många har ju läst i alla fall forumsinlägget, det kanske är ett litet plus men dom borde faktist kunna skriva lite också

  13. #253
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    136
    Respekt
    0
    det är lika bra xD

  14. #254
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av devhook Visa Inlägg
    det är lika bra xD
    ^^

  15. #255
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    136
    Respekt
    0
    är det nån som får nån mini\stor tår om live går åt helvetan ?

  16. #256
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av devhook Visa Inlägg
    är det nån som får nån mini\stor tår om live går åt helvetan ?
    Nja vet inte kanske. jag är då inte så mycket på live, har ingen guld än, fast man vill ju ha kvar det ändå.

  17. #257
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    136
    Respekt
    0
    jag bryr mig såklart men inte så mycket som du allså jag vill bara köra Gears live just nu men jag vill chatta och laadddda ner saker marcket place och bla bla men what ever men hällst ha kvar

    aja

  18. #258
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av devhook Visa Inlägg
    jag bryr mig såklart men inte så mycket som du allså jag vill bara köra Gears live just nu men jag vill chatta och laadddda ner saker marcket place och bla bla men what ever men hällst ha kvar

    aja
    jo, jag har inte tästat gow på live, fast många säger att det är bra.

  19. #259
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    136
    Respekt
    0
    skit i det här meddelandet för fan
    Last edited by devhook; 2007-05-19 at 01:00.

  20. #260
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    136
    Respekt
    0
    har aldrig spelat god of war sorry ska rardera det falska meddeladet som min fula kompis skrev

  21. #261
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21
    haha gör inget ^^

  22. #262
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    66
    Respekt
    20
    Snälla, kan inte ni 2 chatta över msn/lunar eller något annat? Ni tillför absolut ingenting till denna tråden. Vore underbart om folk kunde posta sådant som är relevant till ämnet, och inte bara massa skit.

  23. #263
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    41
    Respekt
    22

    felmed

    Jag får inget meddelande om att jag är bannad en tom ruta bara, bara några felkoder. Har ågon nåt liknande?

  24. #264
    Registrerade
    Mar 2007
    Inlägg
    68
    Respekt
    18
    la snow

    gå ner en ruta under live rutan klicka på infon där där står det

  25. #265
    Registrerade
    Oct 2001
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    131
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av tOPO Visa Inlägg
    Jag frågade en gång vart de höll hus "classified" sa hon och skrattade.

    Jag misstänker att det inte är Finland de håller hus, jag skulle gissa någonstans i Baltikum.

    Trevlig är de iaf, men fan vad man får vänta länge när de sätter dig på "hold".

    PS: ringde pga en icke fungerande xbl pre-paid kod, längesedan.
    Den Europeiska Xbox supporten är i England
    Det finns några Svenskar som jobbar där också men är dom upptagna så får man snacka med nån som pratar Engelska

  26. #266
    Registrerade
    Mar 2003
    Inlägg
    41
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Bakerman1972 Visa Inlägg
    la snow

    gå ner en ruta under live rutan klicka på infon där där står det
    Skumt finns ingen text alls

  27. #267
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Exclamation Hela skiten fryser sig...

    Okej så här ligger det till. Flasha min sammy25 för första gången nu när 5.3 kom ut.
    Testade att köra lite demos o orginal spel innan jag körde in spring update. Dom funka precis som dom skulle.
    Direkt efter updaten var inne så började demos o orgrinal spel frysa sig...
    Går inte o göra ett skit. Bara starta om o försöka igen. Ibland går det o köra nån minut ibland nån sekund.
    Film funkar som det ska. Men vanliga demos o orginal spel är det ingen idé att köra.
    Har aldrig kört med nån backup ännu.
    Har inte hunnit köpa några skivor.

    Vad kan vara problemet?

  28. #268
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Pick_Salami Visa Inlägg
    Undrar om det inte e så att jag blev bannad pga att jag körde i den Ej Stealth Patchade DNL versionen av Crackdown av misstag i boxen och sedan kände uppgraderingen av den eller uppgraderingen på H3 betan.

    Skit samma, bara att köpa en ny o behålla denna som reservdelsmaskin.
    Iaf så ringde jag in till supporten idag o frågade varför jag blev bannad.
    Jag sa att min maskin ej va modifierat på nåt sätt o jag körde originalspel.
    Jag mena jag fick den utbytt så nån annan dåre kunde ha flaxat me den innan som inte ni visste om.
    Då sa madamen att jag har brytit mot avtalet i MS Live avtal.
    Då sa jag: jag vet vad avtalet handlar om, varför blev jag bannad?
    Då säger hon att jag har kränkt nån/nåt avtal.
    Hmm... ok men jag köper inte det svaret sa jag,som kund har jag rätt o veta varför jag blev avstängd så jag uppgav henne felkoden jag fick när jag skulle
    koppla upp mot live.
    Då sa hon att jag bröt ett avtal/kränkt nån hon kan inte ge nåt svar på varför.
    Då sa jag att jag vill bli kopplad till närmaste chef som kan svara mig.
    Då sa hon fortfarande envist att jag inte kommer få nåt svar på det.
    Jag sa till henne att om jag nu har kränkt nån genom att trakassera eller fälla olämpliga kommentarer i live chaten o jag fick dålig feedback o blev avstäng pga detta. Hur kan de då kontrollera att folk inte lämnar dålig feedback på nån bara för att jävlas om man nu spelar bättre än andra, genom att påstå med dålig feedback att man har fuskat eller trakkat nån.
    Det kunde hon givetvis inte heller svara på

    P.S: Jag sa även att jag kunde skicka in boxen för undersökning ifall de nu inte tror på kunden.
    Detta gav hon inte heller nåt svarpå eller ja, hon kunde inte svara på det

    Jag skall starta en separat tråd om konsumenträttigheter senare idag. Det är stor chans att just vi svenskar kan göra oss till en BIG PAIN IN THE ASS gäntemot microsoft. Vi har MYCKET starka skydd i vår konsumentköplag!

    Just det sättet du blivit behandlad får INTE förekomma!

    Du HAR ett avtal som gäller, och det får INTE sägas upp på några vaga grunder. Dom måste *** BEVISA *** att du brutit avtalet = dom måste redogöra i DETALJ hur deras detektion av "modifierade" konsoller går till för att kunna bevisa att just DIN konsoll varit modifierad och du därmed brutit avtalet.

    Du har även köpt en UPPLEVELSE (deras egna formulering!) = kräv ALLA dina utlägg för konsoll, köpta spel och betalda månader på XBOX LIVE i en skadeståndsprocess.

    Jag rekommenderar att du OMGÅENDE kontaktar konsumentombudsmannen i din kommun och diskuterar den behandling du beskrivit här i forumet.


    http://www.konsumentratt.konsumentve...CategoryId=490

    Avtalsvillkorslagen
    Det är förbjudet att använda avtalsvillkor som ensidigt gynnar säljaren på konsumentens bekostnad. Det kan till exempel gälla oskäliga villkor i köpe- och uthyrningskontrakt, eller i garantier och beställningssedlar.
    Om avtalsvillkorslagen
    Läs avtalsvillkorslagen [Rixlex, SFS 1994:1512]
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  29. #269
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Nå? Är det någon idé att åka in till psxcare och ta bort flashningen på sin box om man nu inte startat boxen sens innan banningarna började?
    Dvs klarar man sig från att bli bannad eller blir man det ändå?

  30. #270
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    144
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Suppe Visa Inlägg
    Nå? Är det någon idé att åka in till psxcare och ta bort flashningen på sin box om man nu inte startat boxen sens innan banningarna började?
    Dvs klarar man sig från att bli bannad eller blir man det ändå?
    Det är omöjligt att säga. De kanske har samlat information om dig men inte bannat dig än. Stor sannolikhet att du torskar inom de närmsta dagarna.
    Boxen är på släkttäff i Tyskland.

Sida 9 av 18 FörstaFörsta ... 7891011 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Läsaren har börjat väsnas med Messiah2
    By Tommy_2Tall in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-02-04, 10:54
  2. Nu har dom nya boxarna anlänt
    By myztx in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-11-03, 09:29
  3. "Mellan-sekvenser" i spel har börjat "hacka"..
    By crille30 in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-03-24, 19:45
  4. har ni fått dom där v4orna att funka???
    By L33tCrEw in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-01-30, 23:47

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •