Hmm.. kan någon säga mig -- Om man bara loggar in i live marketplace för att kamma hem lite demon (flashat xbox utan dvd insatt), kan de märka av att man flashat och banna än då? Eller gäller detta BARA de som spelar/spelat ONLINE med sina brända spel?
Jag har aldrig nätverksladden i xboxen när jag spelar 'brända' spel.
Z
nån som har nåt att säga går annars i säng
Hmmm klurig fråga, vet inte säkert. Eftersom att när man stoppar i ett nytt spel och det står att den vill ta hem uppdate, så är det från själva skivan den tar hem och inte via live, det är då vad jag har uppfattat så på det viset borde dom inte kunna se vad för spel du har i. om inte den nya uppdaten har något fuffens för sig.
Verkar som Stealth o Disc Jitter inte spelar roll. Eftersom folk med orginal Crackdown också blivit stängda så har de antagligen lyckats hitta en väg att se FW på spelaren.
Bara att dra ur sladden fram till slutet av helgen för då lär mer ljus ha kommit fram ur saken.
PSXcare i konkurs? sålänge Wii säljer som smör så har de annat att hänga sig på och Xbox Live är fortfarande inte hela världen.
jo det var det trodde juh att nya 5.3 skulle fixa skiten med det gjorde den inte tror väll nu att bilgates sitter och dricker champange och skrattar åt alla han bannar
mohhahahahahahahahaha sitter gammligen och skrattar
jag har bara en beskrivning till ms och bilgates
.................... .. ... /´ /)
.................... ..,../¯ ..//
.................... ..../....//
.................... ..,/¯ ..//
.................... ./... ./ /
............./´¯/' ...'/´¯`?¸
........../'/.../... ./... ..../¨¯\
........('(...´(... ....... ,~/'...')
.........\.......... ..... ..\/..../
..........''...\.... ..... . _.?´
............\....... ..... ..(
..............\..... ..... ...\
bara att inse microsft ger inte ett skit gratis ;( bannad har man blivit... blir att lira orginalspel på sin PS3 istället i framtiden.
Men frågan är om de bara bannar xbox live idnr eller maskinens idnr.. om det är det sistnämda så är det bara att skaffa ny maskin om man vill spela online igen, samt köpa spel/spelet för en mindre förmögenhet
PS3 US version, XBOX 360 /Hitachi drive, och alla nintendo konsoller
hehe, det borde ändå kanske gå att gå förbi denna banning, kan dom kanske inte bara ändra t ex nånting i boxen, om nu just den är bannad så den t ex tar ett nytt (namn) och man är ute i live igen?
Ummm detta lät krångligt, vet inte riktigt vad jag menade , men nånting åt detta hållet hihi
sitter här till 1 sen stänger jag av skiten :P
dem bannar CONSOLE ID't
grattis till ditt första och dummaste inlägg fue :P driver bara
hehe klokt, ska nassa snart med. såg detta,
http://forums.xbox-scene.com/index.p...c=603326&st=75
Ahem... uppdateringen du får när du sätter i ett nytt spel är givetvis från xbox live (om du inte syftar på dashboard uppdateringar som är inkluderade i vissa spel).. det kommer hela tiden nya patchar till spel och dom måste ju vara online eftersom spelet redan är tryckt.. så jo dom kan se vilka spel man satt i consollen garanterat.
varför är xbox-scene alltid busy e dte bara för alla läser om när alla har blivit bannade?
usa ligger väl ca -7 timmar så forumet har väl krashat av alla inlägg av arga föredetta xbox live lirare
om ingen tog sig in på xbox-scene detta stod det.
Xbox LIVE security
As you can imagine, we have a zero-tolerance policy when it comes to modded consoles connecting to LIVE.
We're very serious about this, and if we detect you have a modded Xbox then you will not be able to connect to Xbox Live. If you see this screen and get Status Code: Z: 8015 - 190D?that means your console has been banned.
We'll continue to enforce this rule to ensure the integrity of the service and protect our partners and users.
Xbox LIVE security
As you can imagine, we have a zero-tolerance policy when it comes to modded consoles connecting to LIVE.
We're very serious about this, and if we detect you have a modded Xbox then you will not be able to connect to Xbox Live. If you see this screen and get Status Code: Z: 8015 - 190D?that means your console has been banned.
We'll continue to enforce this rule to ensure the integrity of the service and protect our partners and users.
jag säger då bara blablabla bullxxxit , vad skulle dom annars tycka ... att det är bra med modded xbox ^^.
Hur skulle det vara om ni som bara sitter här och posthuntar och skriver skitinlägg struntar i att skriva? Jävligt jobbigt att gå in här i hopp om mer info om live-banningen så har ni bara skrivit strunt om när ni ska gå och lägga er, skärp er för fan.
Ni som hade XBOX1: Hur var det med banningen där? Kom det fram ytterligare något hack efter första banningen som löste problemet?
Undra om man kan lira med en xbox 360 över nätverk utan live. dvs via en pc som man gjorde med t.ex. gamecuben...
hahahaha hayles är så jävla allvarlig det kört fattaru inte ?
Bookmarks